|
||||
|
||||
אז מה? גם ציטטות מהתנ"ך מנקדים (+טעמים)? הצדקה לניקוד קיימת כאשר יש מקום לטעות (כמו במשפט "נערה נערה נערה"). אני לא רואה איך אפשר לטעות בהבנת הכותרת הנ"ל. |
|
||||
|
||||
בניגוד לפרוזה, בשירה לצליל ולדיוק בהגייה בע"פ יש חשיבות מרכזית. לכן משכבר הימים מקובל לכתוב שירה מנוקדת. בפרט, ציטוט של קטע שירי או נבואי מן התנ"ך ראוי שיהיה מנוקד ומפוסק. אתה צודק שיש קושי עיצובי במאמר (יחיד) ששמו מנוקד. אבל הניקוד מעביר את מסר מדויק: זה ציטוט משיר. ח"ח על ההחלטה המערכתית. |
|
||||
|
||||
ולי זה נראה כמו התייפיפות גרידא, שלא לומר התנשאות. |
|
||||
|
||||
בכך אני מסכים איתך. בכל עיסוק שאינו לפרנסת הגוף, ובמיוחד בשירה, יש התייפייפות ואף התנשאות - למשל מעל מי שאין לו פנאי לקרוא. לא על הלחם לבדו יחיה האדם. אני מאוד אוהב פיתה עם גבינה וקצת מלח. אבל למזלנו יש בעולם גם אומניות ומדעים וסושי. |
|
||||
|
||||
לא זה הענין (אחרת מה אנחנו עושים באייל?). אבל כשמנקדים ללא שום צורך, רק בשביל להראות שהמדובר בשירה, זה סנוביזם לשמו. |
|
||||
|
||||
כן, וגם המטרד הזה של לחיצה על ה Enter כל כמה מילים, רק בשביל להראות שהמדובר בשירה, זה סנוביזם לשמו. |
|
||||
|
||||
ניקד את מילה טָרִיטוׁריֲה כּכלב המסמן עץ |
|
||||
|
||||
אני עוד מחכה שיענו לך בסקר (התשובה שלי: שווה סקר נפרד). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |