|
||||
|
||||
אני רואה את ההבדל, אבל לא ברור לי למה הוא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
האם ברור לך מדוע רלוונטי להבדיל בין עיוור לבין מי שמתעקש לחבוש משקפיים שחורים בערב, בשאלה מדוע אותו אדם איננו מציית לשלט גדול האוסר עליו משהו? |
|
||||
|
||||
כן. ו...? |
|
||||
|
||||
זה ההבדל בין דרישה שאפשר לעמוד בה לבין דרישה שלא. |
|
||||
|
||||
כן. ו...? גם הדרישה "לפני שאתם נכנסים לחנות שלי אתם חייבים לצרוח 'גדי המלך' ולהשתחוות שלוש פעמים" היא דרישה שאפשר לעמוד בה, וגם הדרישה "לפני שאתם נכנסים לחנות שלי אתם צריכים לתת לי לשכב איתכם" היא דרישה שאפשר לעמוד בה. |
|
||||
|
||||
תלוי במספר הלקוחות. מבלי לזלזל בכח הגברא שלך, נראה לי שאחרי מספר סופי של לקוחות (להזכירך1, לא כולן פצצות מין), תפסיק לעמוד בדרישה "לפני שאתם נכנסים לחנות שלי אתם צריכים לתת לי לשכב איתכם". ___ 1 או עדיף בהקשר זה - להזקירך. |
|
||||
|
||||
כיוון שנאמר ''לפני שאתם נכנסים...'', נראה שלפחות מחלק מהלקוחות יידרש להפעיל את הכוח הגברא שלהם. |
|
||||
|
||||
לא יודע אם ולמה הוא רלונטי, אבל זה ההבדל בין אפליה (שהיא, לדעתי, דבר פסול) לבין סתם תנאי כניסה (שהם, לדעתי, דבר סביר). |
|
||||
|
||||
ומה עם "הכניסה אסורה ליהודים" (בהנחה שאפשר להתנצר ולהכנס)? |
|
||||
|
||||
(חשבתי שבדיוק על זה אנחנו מדברים תגובה 344979) |
|
||||
|
||||
אני מתכוון לשאול איפה זה עומד מבחינת ''אפליה'' לעומת ''קריטריון כניסה''. |
|
||||
|
||||
זה אפליה, בגלל שאדם לא יכול להפסיק להיות יהודי לרגע. |
|
||||
|
||||
''דבר סביר'' תלוי בכמה התנאי עצמו סביר. אפשר להציג תנאי כניסה שבהחלט אפשר לעמוד בהם, אבל הם לא סבירים (כמו למשל לצרוח שבעל החנות הוא כוסון עולם לפני שנכנסים). |
|
||||
|
||||
ולכן ...? |
|
||||
|
||||
ולכן אין מניעה לחוקק חוקים גם נגד ''קריטריוני כניסה'' למיניהם. אני אישית, כמו שכבר כתבתי, לא חושב שצריך לחוקק חוקים לא נגד קריטריוני כניסה וגם לא נגד אפליה בכניסה, אבל זה רק אני. |
|
||||
|
||||
רגע..... אני חושב שהבנתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |