|
||||
|
||||
שני הערות 1)אנחנו (מדינת ישראל) קו התפר בין שני העולמות ,ואנחנו כבר התחלנו את המלחמה לפני עשור (וראה אינתיפדה 1,2 וכנראה גם 3) 2)ומי אמר שהמרקסיזים מת? |
|
||||
|
||||
1. ישראל היא אכן אחת מנקודות המגע בין שני העולמות. טבעי שאנחנו מתרכזים בבעיה שלנו עם הפלשתינאים, אבל יש גם כורדים שניסו כמה פעמים בזמן האחרון להכנס לישראל מלבנון. ואוקראינים שצלחו בשחיה את ים המלח רק על מנת להתפס מיד כשהגיעו לחוף הישראלי. ולבנוני שחצה את גדר המערכת בעזרת קפיצה על טרמפולינה(!) כדי לעבוד בישראל (לבחור הזה מגיע פרס על דמיון יצירתי). וזה רק מה שזכור לי מהזמן האחרון. הסכסוך בין יהודים לפלשתינים בישראל מיוחד בסבוכו, ולא מתאים בדיוק לשום הגדרה שמנסים לייבא ממקרים אחרים-זה לא בדיוק קוניאליזם, ולא בדיוק אפרטהייד, ולא בדיוק גזעני. יש בו אמנם אלמנטים מכל אלה, אבל הוא הרבה יותר מורכב מכל אחד מהם לחוד ומכולם ביחד. לנסות להלביש פה מונח זר בכוח לא יפתור כלום ועלול להוביל לפתרונות לא מתאימים. עדיף לבדוק מה בדיוק יש כאן, ממה זה עשוי, ומה הפתרון הכי טוב. את השם המתאים (אם זה נורא חשוב למישהו) נחפש אחר כך. 2. המרק... מי לא מת? איפה? למה? הסבר ופרט, בטובך. |
|
||||
|
||||
השם המתאים ביותר לתיאור תופעת ההפרדה הסגרגטיבית בישראל ככללותה הינו 'יודישקייט' (Judischkeit), ללא תוספת האומלאוט הגרמני. תגובה פרי עטי נכתבה זה מכבר באשר לרעיון שם זה: א. מאן |
|
||||
|
||||
למר מאן, לפי ה-NYT כוללת הצעת הפשרה הדרום-אפריקנית את הסעיף הבא: We recognise the right of refugees to return voluntarily to their homes and properties in dignity and safety and urge all States to facilitate such return אם הצעה זו תתקבל והעולם יתעקש לאכוף אותה לא נצטרך להמציא מלים חדשות לתיאור המצב במזה"ת. נוכל פשוט לחזור למלה הוותיקה והטובה "יודנריין".גם גדר ההפרדה שלך לא תהיה נחוצה אז, כמובן. אבל תמיד יש סיכוי שהמערב ואפריקה לא יצליחו להתפשר על נושא העבדות וכך גם לא תתקבל ה"פשרה" שלעיל. |
|
||||
|
||||
They can always be discouraged.
In fact one of the reported solutions offered in Camp David #2 was to blur the issue by accepting a quasi-recognition of the right of returns, yet implementing practical steps that will severely hamper "the right of refugees to return voluntarily to their homes" Much the same as the infamous 242 of which every party offered their own biased interpretation, subject of course to the language of choice (English, French, Hebrew et. al.) |
|
||||
|
||||
שאלת תם. האם זה כולל את הזכות של הפליטים היהודים מארצות ערב לחזור לארצות המקור שלהם, או שמכיוון שלהבדיל מהפליטים הפלסטינאים, הפליטים היהודים נקלטו בארץ הם אבדו את זכותם... בזמנו היתה במשרד המשפטים מחלקה שתפקידה היה לאסוף מידע על רכוש מוחרם וננטש בארצות ערב, ע''מ לקזז את התביעה הנגדית של הפליטים הפלסטינאים. כאשר יוסי ביילין היה שר משפטים, הוא סגר את המחלקה. לביילין ההסברים. |
|
||||
|
||||
כיוון שכבר הגדרת את הכותרת, לא מיותר לשאול מה עם מיליוני ההודים והפקיסטאנים שעזבו/גורשו את בתיהם, שנה בלבד לפני מלחמת העצמאות? מה עם הגרמנים הסודטים? היוונים והטורקים בטורקיה וביוון בסוף מלחמת העולם הראשונה? אין מנוס מהקביעה שגם אם נעשה עוול לפלסטינאים, כל הדיבורים הערביים על "זכות השיבה" הם מנוף לחיסול ישראל בלבד. לא שמעתי על שום מדינה ערבית שיוצאת בקריאה להחזיר מיליוני הודים לפקיסטאן ומיליוני פקיסטאנים להודו, כנ"ל במקומות אחרים... |
|
||||
|
||||
1.הפאן הכלכלי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני הנוכחי כמעט ונעלם מן הדיון הציבורי באינתיפדה האחרונה. החל מסוף האינתיפדה הראשונה ,תחילת שנות התשעים החלו להכנס לישראל שכבה חברתית חדשה,ה"פועלים הזרים" שדחקה את הפלסטינאים משוק העבודה.הפרוליטריון הפלסטיני אבד במידה רבה את חלקו הזעום בעוגה הישראלית,ונותר בכבליו בלבד 2.בקצרה הנוטה לפשטנות התכוונתי למרקסיזים כמתודת ניתוח של הקפיטליזים. ותרגיל ישן תחליפי את מושגי הניתוח של מרקס בורגנות ופרוליטריון בעולם הראשון ובעולם השלישי ותגלי לדעתי עד כמה עדין רלוונטי הניתוח שלו לכלכלה הגלובלית של תחילת המאה ה21. 1א.המדינה הישראלית מגלה סמפטיה לבעיות של פליטים בתנאי שיוכיחו את יהדותם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |