|
||||
|
||||
אבל אם תתקשר לבזק ותבקש להתנתק, לא יגרשו אותך מהבית לאחר שיוודאו שאתה יהודי (למדתי כבר שראוי להזכיר את המובן מאילו, היו גם ערבים באותם שטחים שפונו, הם נותרו במקומם). |
|
||||
|
||||
מה אתה אומר? היו ערבים באותם שטחים? איזה מזל שאמרת את זה. אחרת מה הייתי עושה. למד אותי עוד - הערבים הללו - היו להם זכויות הצבעה לכנסת ישראל? וזכויות תנועה חופשיות? וזכות לבנות את בתים לילדיהם? וגם בשבילם הרסו מטעים של יהודים בתואנת "חישוף"? וגם כשפגעו בהם יצא הצבא החזק במזרח התיכון למסע נקמה שגבה עשרות הרוגים? וגם בשביל שהם יגיעו לים הטילו עוצר על כל הישובים שסביבם? |
|
||||
|
||||
את לא צריכה לכעוס, המוטו של קהלת הוא הבל הבלים הכל הבל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בניגוד לתגובה 338791, תגובה 338799 ותגובה 338800? |
|
||||
|
||||
338799 היא לא דמגוגיה (לא בדקתי את האחרות), אלא הסבר מה משמעות המילה התנתקות בשפתינו המתחדשת. |
|
||||
|
||||
"היו גם ערבים באותם שטחים שפונו, הם נותרו במקומם" איפה בדיוק היו הערבים? בגוש קטיף? בנצרים? בניסנית? באלי סיני? בדוגית? (והמובן מאליו הוא שאם תתקשרו לבזק הגרמנית ותגידו שאתם רוצים judenfrei באמת תקבלו ניתוק) |
|
||||
|
||||
אפשר תמיד להסביר שחשבת ש-judenfrei זה כמו french fry. |
|
||||
|
||||
מה ההבדל באמת? את תפוחי האדמה של ה-judenfrei שוטפים קודם? ה-french fries מגיעים במנות קטנות יותר, שמוגשות בגסות? |
|
||||
|
||||
מפליא אותי שיש כאן דיונים כמעט מתמטיים על הרציונליות של דברים, אך כשמגיעים לתחומים מסויימים אז אפשר למצוא בכניסה: rational frei
|
|
||||
|
||||
ומה עם עקומת Frey? |
|
||||
|
||||
כן, אבל אם תתקשר לבזק, ותודיע להם שהטלפון שלך גזול והקו נעשק ממישהו אחר, אז אולי הם כן ינתקו אותך. |
|
||||
|
||||
כפר דרום: "בשנות השלושים רכש הפרדסן טוביה מילר קרקע בשטח של 260 דונם מערביי האזור ונטע במקום פרדס. במהלך מאורעות תרצ"ו (1939- 1936) ננטש המקום ומאוחר יותר נמכרה הקרקע לקק"ל. ב-1946 יושב המקום, ע"י גרעין של הפועל המזרחי, כחלק מ-11 הנקודות - תוכנית להקמת ישובים בנגב בטרם קביעת גבולות תוכנית החלוקה, על מנת לקבוע עובדות ולהשפיע על הגבולות העתידיים של המדינה היהודית." "במלחמת ששת הימים (יוני 1967) כבש צה"ל את רצועת עזה וחצי האי סיני מידי מצרים. מספר הצעות עלו ליישוב המקום מחדש ביהודים, בעיקר לאור העובדה שלא הוקמו תחתיו יישובים ערביים. ב-1970, כשלוש שנים לאחר המלחמה הוקמה במקום היאחזות ישראלית בעידודה של ראש הממשלה דאז גולדה מאיר. ב-1988 אישר שר הביטחון דאז יצחק רבין את אזרוח המקום וב-1989 עלה גרעין הקבע." הבנת את זה מר ברוך ? מילות המפתח הן "רכש" ו"לא הוקמו תחתיו", עכשיו מי גזל ממי ? |
|
||||
|
||||
בכל פעם שהיו מעלים בארץ טענות מעין אלה, היה משרד הלןץ משתדל לשענע ''להנמיך'' אותן,(למשל הבעלויות על הרכוש היהודי בחברון). אם אתה רוצה לשחק במישור הבעלויות , תצטרך לפתוח את חוק האפוטרופוס לנכסי נפקדים. יבואו אליך עם תעודות בעלות כשרות על פי כל חוק בעלי בתים מבקעה ועוד שכונות בהן גרו עשירי ירושלים הערביים וכך בכל הארץ. אז אל תכנס לשדה מוקשים. |
|
||||
|
||||
אנחנו דיברנו על כפר דרום, הוא היה שייך ע''פ כל קריטריון ליהודים, עד שבא יהודי אחר וגירש אותם. מה קרה בירושלים זה סיפור אחר. |
|
||||
|
||||
על פי דבריך , שום דבר לא שייך לשום דבר. הכל אוסף של אטומים. אני לא תופס כך את הדברים. מלחמת השחרור הסתיימה בצורה מסויימת; אנחנו הפסדנו מספר מקומות ביניהם כפר דרום, גוש עציון, בית הערבה, הרובע היהודי בעיר העתיקה. הרווחנו- כבשנו הרבה יותר וגם דאגנו לרוקן את המקומות מתושביהם. חלק ברחו לבד וחלק "קיבלו הצעות שאי אפשר לסרב להן". חלק נשארו בתחומי ישראל כ"נפקדים נוכחים". כדי שיהיה לנו בסיס חוקי, הוקם משרד האפוטרופוס לנכסי נפקדים וחוקקו החוקים המתאימים. איך אתה יכול להפריד את הדברים? אם אתה רוצה ששם המשחק יהיה קדושת הקניין אז תתכונן שיש הרבה יותר בעלי קניין ערבים שקניינם הוחרם מיהודים שקניינם נלקח. עדיף לא להשמש בטעונים הקנייניים. דוגמא: ערבי שהיתה צלו וילה בירושלים החליט לנסוע לחו"ל עד שוך הקרבות; אולי היו גם יהודים כאלה. הוא נפקד והיהודי-לא? התכוונתי שהקרקע של טעונים קנייניים היא קרקע ביצתית. |
|
||||
|
||||
אתה כנראה אינך יודע כיצד בנוי דיון, עליך למצא מה היתה השאלה המקורית (האם הקו שאותו רוצים לנתק מבזק גזול) ולהתיחס אליה. אני ממליץ בחום על קצת (הרבה) משנה/תלמוד/גמרא. |
|
||||
|
||||
בתלמוד הבבלי מסופר על הפרדסן שקנה בשנות ה-30 את אדמות כפר דרום. זה היה הדיון. רוצה גם רש"י? |
|
||||
|
||||
על האדמות שנקנו בכסף רב (30 ל"י) גידל האיש תאנים, שמהן אשתו הייתה מכינה עוגה כה טעימה, שמי שהיה אוכל ממנה היה אומר "יבורך הפרדסן ותבוך זכות הקניין". |
|
||||
|
||||
זה כבר לא בתלמוד הבבלי, אלא בבבלוד התלמי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |