|
||||
|
||||
אולם, כפי שטוען פרופ' ויינברג, אנו עצמנו לא היינו במעמד הר־סיני. יתרה־על־כן, במאתיים השנים האחרונות מתברר שלא כל ההיסטוריה של התנ"ך היא נכונה (ליתר דיוק: יש בה גם חלקים נכונים). האם עדותם של מליוני אנשים על מה שקרה לישו הופך את סיפוריו ליותר נכונים? הרי כל מה שכתוב בברית החדשה הוא אמת לאמיתה, ונכתב ע"י תלמידיו של ישו שהכירו אותו הכרות אישית. לא? (לקשי התפיסה: לא). |
|
||||
|
||||
טוב, אבל את התנ"ך כתבו אנשים שהכירו את אלוהים אישית, לא? |
|
||||
|
||||
וגם את הברית החדשה (טוב, הם הכירו את הבן של אלוהים, אבל הוא בוודאי הכיר אותו באופן אישי). וגם את הקוראן. ככלל אצבע, אני לא סומך על דבריהם של אנשים שטוענים שהם מכירים את אלוהים אישית. |
|
||||
|
||||
ולמה זה? נראה לך שהקרבה היתרה לבורא לימדה אותם לשקר? |
|
||||
|
||||
לא. מחשש שהם סכיזופרנים. |
|
||||
|
||||
אנו עצמנו גם לא היינו בעידן נפוליאון ואף לא בעידן הדמוקרטיה היוונית. אז, מה? עובדות היסטוריות נחשבות לכאלה מבחינת מדע ההיסטוריה מכוח אמונת ההמונים בהתרחשותם כמסורת השתשלות הדברים בפי בני האדם שכן היו עדים להתרחשות האירועים. וכבר הבאתי כאן שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות יותר מאשר כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו. ליתר דיוק: לפני מאתיים שנים קמה לה אסכולת "מבקרי המקרא" (מגרמניה, הולנד וצרפת) שטענה כי כל תיאורי המקרא ההיסטוריים לא היו ולא נבראו (עפרא לפומייהו). הניתוחים שערכו מבקרי המקרא בגוף המקרא על שולחנות ניתוחיהם, שימשו להם כאמצעי להפריך, כביכול, את קדמותו ואת קדושתו של המקרא. אך בכל "המשחק" הזה כמעט שלא נזקקו עדיין לריאליה – התרבות החומרית וחיי היום-יום של אנשי התנ"ך לתקופותיהם. ודווקא בעשרות השנים האחרונות הצטבר בהדרגה מידע חדש ומפתיע מן החפירות הארכאולוגיות בישראל ובמדינות אחרות במזרח התיכון, השופכות אור על זיכרון היסטורי שבמקרא. ממצאי הארכאולוגיה המודרנית ההולכים ונחשפים מגלים אך את זיכרון האמת ההיסטורית שבתיאור המקראי. אין דבר כזה במציאות "עדותם של מליוני אנשים על מה שקרה לישו". היחידים שהעידו על הנסים של "אותו האיש" היו לכל היותר הוא ועוד כמה תמהונים שטופי-מוח מתלמידיו המומרים (פאולוס, כותב הברית שאינה-חדשה). כך גם לגבי חלומו באספמיא של מוחמד. וראו: תגובה 213012 |
|
||||
|
||||
"וכבר הבאתי כאן שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות יותר מאשר כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו" לא קצת נסחפת? מה עם, נניח, האולימפיאדה האחרונה? עם כל התיעוד והצילומים ממנה, לא נראה לך שיש לה יותר הוכחות היסטוריות מהימנות מאשר מעמד הר סיני? |
|
||||
|
||||
זה ודאי שלא. עם כל אפשרויות הזיופים שיש היום, לך תדע לאיזה תמונה להאמין, אם בכלל. |
|
||||
|
||||
הכוונה לאירועים היסטוריים עתיקי-יומין. |
|
||||
|
||||
לא קצת נסחפת? מה עם, נניח, הרצח של יוליוס קיסר? |
|
||||
|
||||
לא, גדי. לא נסחפתי. אני סבור שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות-יותר מאשר סביב כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו. ואני עומד להראות זאת בכתובים בקרוב. חזון למועד. אי''ה, הודעת עדכון לא תבושש לבוא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |