בתשובה לידידיה, 05/10/05 22:59
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335175
במחשבה, שניה, אולי עשיתי פה עוול למר קואלו והסיפור לא גנוב.
מדובר על סיפור עממי.
שעובר מדור לדור וממקום למקום.
זה ש*אני* מכירה אותו כסיפור חסידי, לא אומר שהוא לא מוכר במקום אחר.

_
נועה ו בדיוק סיימה לקרוא את "סנדל הזכוכית של החתול במגפיים - גלגולן של אגדות" של אוריאל אופק.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335180
העובדה שמדובר בסיפור עממי לא אומרת שקואלו לא גנב את הסיפור העממי, אלא רק שהוא לא בהכרח גנב אותו מהחסידים, לא?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335199
ואם מישהו יכתוב ספר בהשראת "החתול במגפיים", זו גניבה ספרותית? אני לא משוכנעת.
בסיפורים עממיים אין כל כך ממי לגנוב.
לכל היותר זה מעיד על חוסר מקוריות.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335204
לא לא, זה בסדר, לטעמי גם בסיפורי חסידים אין ממי לגנוב.
ושייקספיר, למשל, גנב את רוב העלילות שלו מהמחזאים היוונים. כולל תכנים והגיגים. אז מה, הוא לא היה ענק?
(דיסכליימר: אין לראות בדבריי משום השוואה כלשהי בין קואלו לשייקספיר).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335209
ב''אלוהים יודע'' לג'וזף הלר דויד טוען ששיקספיר גנב הכל ממנו - בשמואל א' וב'.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335212
אני רואה שאצטרך לקרוא מחדש את ספר שמואל. יש שם איזו גנבה שאת מזהה?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335218
אני לא מכירה מספיק טוב את שייקספיר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335547
ב''אלוהים יודע'' דוויד טוען שכולם גנבו ממנו הכל, וזה כולל את בנו שלמה ואת אבינו שבשמיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים