|
||||
|
||||
דווקא הקירבה למרכזי אוכלוסיה מוכיחה את הנקודה שלי. בכל אופן, נושא אחר, וקרוב: מה הסיפור עם מכוניות "היברידיות" שבהם יש מנוע בנזין שטוען מצבר? לכאורה, רק הוספנו עוד מתווך בין הבנזין לצמיג, אז למה היצרנים מתגאים ביעילות גבוהה (לפעמים יותר מפי שניים) ביחס למנועי בנזין? ההשערה שלי היא שכאן מדובר על היכולת להחזיק את מנוע הבנזין בסל"ד קבוע למרות שינויי מאמץ של מהמנוע החשמלי. |
|
||||
|
||||
המכוניות האלה טוענות את המצבר באנרגיה הקינטית של המכונית בזמן הבלימה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזה רק הדובדבן שבקצפת, ושהחיסכון האמיתי נובע מכך שהם מצויידים במנועי בנזין שעוצמתם המקסימלית קרובה לעוצמה הממוצעת הדרושה למכונית ואין צורך להשתמש במנוע הבנזין לצרכי תאוצה. |
|
||||
|
||||
ויקיפדיה מסכימה איתך: # The internal-combustion engine in a hybrid vehicle is much smaller, lighter, and more efficient than the one in a conventional vehicle, because the engine can be sized for average power demand rather than peak power demand. The power curve of electric motors is better suited to variable speeds and can provide substantially greater torque at low speeds compared with internal-combustion engines.
# Like many electric cars, but in contrast to conventional vehicles, braking in a hybrid is controlled in part by the electric motor which can recapture part of the kinetic energy of the car to partially recharge the batteries. This is called regenerative braking and one of the reasons for the high efficiency of hybrid cars. In a conventional vehicle, braking is done by mechanical brakes, and the kinetic energy of the car is wasted as heat. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |