בתשובה למיץ פטל, 17/08/01 10:20
הספק עוד לא סר 32501
מה ההבדל המהותי בין מה שמציעה הקבוצה הנ"ל לבין "דוקטרינת מאן"?
הספק עוד לא סר 32510
דוקטרינת מאן מציעה לרצות את ''''''דעת הקהל הבינלאומית'''''' ע''י בניית גדר-הגבול על הקו הירוק, ובכלל זה חומה ברלינאית בירושלים, ופינוי מוחלט של כל המתנחלים מהשטחים. הרעיון הזה (''אם ישראל תהיה בסדר מבחינת החוק הבינלאומי, אזי תהיה לה לגיטימציה בינלאומית רחבה להגיב בתקיפות על כל פעולה כנגדה'') ספג מכה אנושה נוספת מאז ניסתה אותו ישראל בלבנון (במיוחד לאחר הסתבכות האו''ם ב''פרשת קלטת החטיפה''), וממילא כל דוקטרינת מאן אינה קבילה על רוב עצום של הציבור הישראלי. לעומת זאת, ההצעה של הקבוצה הנ''ל גורסת אך ורק את פינויין של ''התחלויות מבודדות'' (מה שאני מעריך שניתן יהיה לגבש סביבו דעת-קהל אדישה-עד-אוהדת) ובוודאי שלא הקמת חומה בירושלים. היא גם איננה מחייבת אטימה הרמטית של גדר-ההפרדה (''גדר עם שערים'' הוא ביטוי ששמעתי פעם אחר פעם מפיו של אחד מאנשי הקבוצה, רמון כמדומני, בראיון שנתן לאחרונה).
הספק עוד לא סר 32517
הבנתי. אני מבין גם (בין השורות) שאתה באופן כללי בעד היוזמה הזאת, אבל אתה כמובן מוזמן לתקן אותי לגבי ההתרשמות הזאת. החשש המיידי שלי הוא שיש פה נסיון לאחוז את החבל בשני קצותיו, שכן המפה הנוכחית אינה מאפשרת סימון קו גבול ברור והמצב הזה לא ישתנה גם בעקבות פינוי של שלוש-ארבע התנחלויות מבודדות, ומצד שני מי מסוגל היום לפנות יותר מזה בלי שיסומן מיד כאחד-שנכנע-לערבים או כבוגד? אפילו לא ארבעת האישים המכובדים שהזכרת.

ומה, באמת, מציעה החבורה הזאת לעשות בנושא ירושלים?
הספק עוד לא סר 32527
הסתכלתי בין השורות של תגובתי הקודמת, והנה מה שקראתי:

.

.

.

.

אינני חושב שאי פעם בכתיבתי באייל הבעתי תמיכה באיזושהי תכנית או דרך פעולה, צבאית או מדינית. תגובותיי בנושאים אלה מורכבות, ברובן, מתהייה ביקורתית ונסיון לחשוף חולשות ב"פתרונות" מוצעים, ולעתים רחוקות יותר - מ"פרשנויות" ואף תחזיות/השערות/ניחושים מצוצים מהאוזן. אני מניח שיש קוראים שסימנו אותי כ"בעד" משהו, כ"משתייך למחנה" כלשהו וכדומה, ואינני רואה בכך דבר רצוי. למעשה, אילו היתה אפשרות סבירה לכתוב כל תגובה שלי תחת כינוי אחר (וכתובת אחרת), הייתי עושה זאת (מלבד בתגובות באותו פתיל, כמובן), מתוך שאיפתי (עליה כתבתי גם לך, באופן פרטי) שדבריי יקראו מבעד למסך-דעה-קדומה דק ככל האפשר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים