|
||||
|
||||
קיום מערכת יחסים לא מחייב שיקול דעת ואחריות, אם הדבר היה נדרש היה צורך לאסור על רוב הגברים כיום לנהל אחת כזו. מה שנדרש זו הבנה של הנורמות החברתיות ומצב נפשי שלא יתן לאותו אדם להפוך תלותי או נפגע מעבר לסביר כתוצאה מהמערכת הזו (מצד הנוער, מן הצד השני דורשה היכולת לזהות שהוא אינו כזה). הכישורים הנפשיים שלדעתי מקנים את הזכות לנהוג הם רציונליים לחלוטין, זו היכולת של אדם להבין שאם הוא שתה יותר מדי, זה לא משנה שאין מי שינהג וחשוב מאוד לחזור הביתה. זו היכולת לקבל החלטה מודעת (ולישמה) שלא לנהוג במהירות מסויימת גם אם היא חוקית, כי כרגע זה לא בטוח. זו היכולת להתעלם מלחצים חברתיים בנושא. להערכתי לפחות עשרה אחוז מהאוכלוסיה הבוגרת בארץ אינה עומדת בקריטריונים אלו. אני לא חושב שמערכת יחסים מקבלים החלטות של חיים ומוות, אני לא מסכים שאחריות היא תכונה הכרחית (בטח שבגיל הזה). הרעיון הוא לא ליצור תמונת ראי של המערכות ה"אידאליות" שקיימות אצל מבוגרים, אלא לתת לכל אדם את החופש לעשות כרצונו, כל זמן שאין פגיעה וניצול. לגבי זכותה של המדינה לכפות השכלה על ילדים, זו סוגיה קשה שאין לי מענה בשליפה אליה. אני לא מבין איפה חוק חינוך חובה מכיל "יכולות", לא דרושה שום יכולת כדי לשבת בכיתה וללעוס מסטיק 1, עניין ההצלחה זה כבר דבר שאינו בחוק . נער שרואה עצמו בוגר והצליח להשתחרר ממרות הוריו, לא ניתן לכפות עליו ללמוד (אפשר להביא סוס למים ...). כמו שכתבתי, אני רואה את היכולות הדרושות למערכת יחסים כמשהו שונה לחלוטין, נער ששוכב עם אישה, כל זמן שהוא לא מוצא עצמו נפגע, אין קורבנות. כשאין קורבנות אין פשע. ראוי לציין שפגיעה היא לעיתים קרובות תוצאה של הנורמות החברתיות ואיך שהן משתקפות בנפשו של הנפגע, אין להכחיש שהנורמות היום הן כאלו המעודדות "הפקרות" מינית מצד הגבר ו"התחסדות" מצד האישה. הערה קטנה לגבי "הנערים הנוהגים בטרקטור", כיום ניתן לקנות בארץ כל מיני רכבי באגי, בישובים מבוססים אני רואה ילדים בני 15 שנוסעים עליהם בכבישים באופן קבוע, אילו רכבים המסוגלים להגיע לכל מהירות חוקית בארץ. לעומת זאת אני כתבתי על נהיגה ברכבים רגילים (בחו"ל כאמור). 1 - על מנת לפטור עצמו יהיה עליו להוכיח שהוא בוגר מספיק להבין את ההשלכות של צעד זה על המשך חייו. |
|
||||
|
||||
האם אין בעיה קטנה עם העובדה שילג בן 14 יהפוך לפתע להורה? |
|
||||
|
||||
בעיה גדולה מאוד, אני רק לא מבין איך לשלוח את האמא לכלא פותר אותה. וברצינות, בריון לא רצוי מחוץ לנישואים בפני האם עומדת האפשרות להפיל או לגדל את הילד בעצמה, ההבדל היחידי הוא שיהיה לה הרבה יותר קשה לתבוע מזונות (ובצדק). ללא ספק יש כאן פגיעה בזכות ההורות של הנער באשמת האישה. |
|
||||
|
||||
לשלוח את האם לכלא כשהיא כבר אם או בהריון - זה בהחלט לא יעזור. אבל להגדיר את המעשה בפלילי, כדי שדבר כזה לא יקרה - זה אולי כן. לא נראה לי סביר להעמיד ילד בן 14 בפני הדילמה של להיות אבא. |
|
||||
|
||||
כפי שציין האלמוני שמתחתיי, סקס הוא בהחלט עניין של חיים ומוות. ועוד: איך "תשכנע" ילד בן 10 להיזהר מאיידס למשל? או שאתה מתכוון לפעול רק לאחר מעשה? גם אני די סקפטית לגבי חוק חינוך חובה. אלא ששאלותיי באו כדי לברר מדוע קיום יחסי מין מותר לדידך בגיל צעיר מאוד, ופטור מחינוך חובה - לא בהכרח. כנ"ל לגבי נהיגה. כנ"ל לגבי חובות שרק בני 18 ומעלה מקבלים על עצמם - אם ילד בן שש ירצה להתגייס לצה"ל (נאמר שמדובר בתפקיד שהולם את יכולותיו הפיזיות), האם יש או אין מניעה לגייס אותו? ואם לא, מדוע יחסי מין כן ושירות צבאי לא? שוב - הדוגמאות שאתה מביא לגבי נערים בני 15 שנוהגים ברכבי באגי (מה זה?) ועושים פעילויות לא-חוקיות אחרות, הן מעניינות אבל לא עונות על שום שאלה ומשאירות אותי באפילה. אגב, מה אם מדובר בילד בן שבע? מה אם מדובר בפעוט בן שנתיים? (אתה לא נותן גבול תחתון). |
|
||||
|
||||
"כפי שציין האלמוני שמתחתיי"... אולי סוף סוף יגלו לי את הסוד: איך את יודעת מראש מי יופיע "מתחתיך"? |
|
||||
|
||||
עוקבים אחרי מבנה הפתיל: אם תגובת אברהם הולידה את תגובת יצחק ותגובת ישמעאל, ואתה מגיב לתגובת יצחק (כאשר שתיהן כבר קיימות), אתה יודע שתגובת ישמעאל תהיה מתחתיך. אם אתה מגיב לתגובת ישמעאל אתה יודע שתגובת יצחק תהיה מעליך. |
|
||||
|
||||
נראה לי מסובך מדי. מה גם שהניקים שהזכרת לא מוכרים לי.:) |
|
||||
|
||||
עד כמה את חושבת שהוא בקי בספר החוקים בגיל הזה ? אני מאוד מתנגד לחוקים שלא נאכפים, שכן הם גורמים לזיזלול בשלטון החוק (אם היה אחד כזה). אני מאמין שכל נתינת יכולת לסכן אחרים צריכה להינתן בקריטריונים בלתי תלויים, מצד שני כאשר המדינה רוצה להגן על הפרט מעצמו או מהזולת, היא צריכה להיזהר מאוד שלא לפגוע בחופש שלו כי אז יצא שכרה בהפסדה. צה"ל מעדיף שלא לגייס בני שש, שכאמור צריכים ללמוד בד"כ. אני בכוונה נמנע מלתת גבול תחתון, כי ברגע שאני שם גבול אני מכשיר במידה את כל מי שמעליו ומטמא את מי שמתחתיו. הדבר מאוד בולט היום כשנותנים לקופים למינהם רישיונות רק בגלל שהם כבר בני 17. אף פסיכולוג לא יקח את האחריות על עצמו ויתן רשיון לבן שנתיים, שכלל לא יכול פיזית לעבור טסט. |
|
||||
|
||||
למה אנשים לא מדברים ברור? האם החופש של בן עשר לעלות על הכביש הוא ערך חשוב בעיניך, חשוב יותר מאשר ההגנה עליו ועל הזולת ממנו? אם לא, איך אתה מחליט שבמקרה שלו הערך לא מספיק חשוב? (אל תשלח אותי שוב לפסיכולוג שלך. המדינה מלאה ילדים בני עשר, והם בחופש גדול עכשיו. האם אתה באמת מציע לאבחן את כולם ולתת פתק ירוק למי מהם שמסוגל נפשית לנהוג? או להמתין עד שתקרה תאונה ואז להעמיד לדין את יוסי בן ה-11?) באמת שקשה לי למצוא ידיים ורגליים בסבך שיצרת. ואגב, מהמשפט האחרון שלך שוב עולה, כאילו איבחון פסיכולוגי יינתן למבקשי רשיון *לפני* העלייה על הכביש, בעוד שבתגובות קודמות אמרת שהוא יתבצע רק *אחרי*, במידה שיש נזקים. בכלל, כל הסיפור הזה עם זכותם של בני 11 לאורגזמה הדדית ולרכבי שטח נראה לי, במחילה, כמו פרה שפרחה על גג והטילה ביצה. חשבתי שתאמר משהו שיאיר באור חדש את האמירות המקובלות על הבדלים בין ילדים ומבוגרים בחברה שלנו. במקום זה קיבלתי שקשוקה ברוטב ליברליזם. |
|
||||
|
||||
אני לא יכול להיות יותר ברור ממה שאני, אני חושב שכל מה שכתבתי קונסיסטנטי לחלוטין. נסי לקרא שנית. בתשובה לשאלתך, כל איבחון בנוגע לרשיון נהיגה יעשה לפני מתן הרשיון כמובן, אני לא יודע איפה מצאת עדויות למשהו אחר. |
|
||||
|
||||
עדויות כאלה היו במקרה של התערבות ביחסי מין של קטינים. ניסיתי לברר את ההבדל בין שני התחומים. כזכור לך (אין זמן למצוא לינק), הפסקנו שם ולא הסכמנו בשאלה אם יחסי מין הם מעשה שכרוכות בו החלטות בנוגע לחיים ומוות. |
|
||||
|
||||
נכון, לכן כתבתי :"אני מאמין שכל נתינת יכולת לסכן אחרים צריכה להינתן בקריטריונים בלתי תלויים, מצד שני כאשר המדינה רוצה להגן על הפרט מעצמו או מהזולת, היא צריכה להיזהר מאוד שלא לפגוע בחופש שלו כי אז יצא שכרה בהפסדה". בכל מקרה הדיון הזה לא מעניין במיוחד ולא מביא לשום תוצאות, אולי נוותר ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |