|
הטענה כי מורשת העם היהודי פירושה שנאה למי שאינו יהודי הנה אנטישמית משום שיש בה הכללה גסה שמתעלמת מדקויות ושנויות בין זרמים ואנשים במורשת של עם שלם. זוהי הכללה ששימשה אנטישמיים מאז ומעולם כצידוק לשנאת ישראל ולמעשה זוהי הכללה שמאפיינת קסנופוביה בכלל ולאו דווקא אנטישמיות. לגבי מידת הדיוק שבתיאור-מורשת העם היהודי סבוכה ורבת פנים וזרמים. אני חילוני גמור, אולם ידוע לי היטב כי קיימות מצוות הנוגעות בכיבוד הזר הנמצא בקירבך (''כי גר היית בארץ מצריים''). אין בתורה, למיטב ידיעתי, הלכות ומנהגים הנוגעים בהכנסת אורחים (זה יותר נכון למורשת המוסלמית)וממילא גם לא כלפי לא יהודים. לגבי הסוגיה מי שנא את מי ראשון-קשה לדעת, אולם אני משער שזה עוד מקרה שבו מיעוט נרדף מפתח שנאה לרוב (בדיוק כמו השנאה של הכושים ללבנים בארה''ב).
|
|