|
אכן ראוי להשאיר את המושג סלקציה בהגיה המקורית כמונח לדראון עולם המממש עקרונות כוחניים של בחירה המנוגדת לכל מה שנכון ויוצר. אין הכוונה רק לעצם חוסר הלגיטימיות של מסירת ציבור אזרחים לכפיפות עבדותית לשבט או לחסד לנוגש חמוש. חלק אינטגראלי מהכוחניות השרירותית הזאת הינה חוסר הרציונליות המובנית של קריטריוני הבחירה, שהינה חלק בלתי נפרד מהלוגיקה של הכוח - הפיכת המגמה של התקדמות אנושית יוצרת. קריטריוני הבחירה היו או קריטריונים אקראיים קונטינגנטיים (בדומה לרולטה), או אחרים בלתי רציונליים. לראשונים ניתן לשייך אלמנטים זמניים כגון סומק או חוורון ברגע הסלקצייה, המותנים אף בזוית ראיית הצופה, באלמנטים של רפרקציית קרני השמש נוכח אובך וכד', וכל אלה אינם שונים מבחירה על פי הטלת מטבע. הקריטריונים האחרים, אם נתעלם מעצם המקבריות הטמונה בהם בסיסית תוך שיפוט קר, הינם קריטריונים "שרדניים". לאלה ניתן לשייך מערכות קשרים עם אנשים מחזקים או מעבירי מידע חיוני, או אף מקדמי אלימות ובריונות של פרטים כאלו או אחרים. בנסיבות הללו לא היה לקריטריוני ההשרדות כל זיקה לתכונות מצויינות אישית, יצירתיות וכד', אדרבה, סביר שבעלי התכונות האחרונות, המקדמים בתנאים תקניים את המין האנושי, והינם בעלי משקל סגולי רב, היו בעלי כושר השרדות נמוך יותר בתנאים הבריוניים ששררו במחנה (הנאצים,אגב, הפעילו כללי סלקציה הפוכים לגבי אנשיהם וקידומם). ניתן לראות בדבר גם השמדת הטובים שבעם היהודי, בדומה לאקטים של כוח עוין השואף לצורך שעבוד והורדת רמת אוכלוסיה מסויימת להכרית בה את האלמנטים הקונסטרוקטיביים ולהגביר מספרם של פרטים הרסניים ובריוניים. ניתן במציאות שלנו לדבר על כללי ברירה נוגדי התקדמות counter-progressive כגון כללי פרוטקצייה או כללי יד לוחצת יד של קידום אנשים לא תואמים ודיכוי אלמנטים בונים. לכל אלה ניתן להדביק את הכינוי "סלקצייה" רצוי בהגייה גרמנית. לכל השאר מתאימים הביטויים העבריים החביבים "בחירה" או "ברירה".
|
|