|
א. אני צמחוני, אבל לא אכפת לי שאחרים יאכלו בשר. כלומר אני לא בדיוק לוהט אידאולוגית בנושא. ב. העלית שאלות רבות וקשה ביריעה קצרה להשיב על כולן. אבל אתה "תם" ,ולכן אני שמח ל"פתוח" לך, על משקל ההגדה של פסח. ג.ליהדות יש חזון על עולם טוב יותר. די הגיוני בהתחשב בזה שהיהודים הם הראשונים לסבול מכל צרות העולם המקולקל. ד.מכיוון שהמלחמות גורמות "שחיטות" לבני אדם, תרתי משמע. יש הכרח למצוא שיטה לתיקון העולם, כדי שימנע רצח וסבל של בני אדם. ד. האירוניה שלך בעניין זאב וכבש; מתארת את המצב הקיים. לפיכך פילוסופית אתה מסכים איתי שהכבש התורנית סובלת מידי יום עד אשר היא נטרפת על ידי הזאב...כלומר מנקודת ראות הכבשים, העולם דורש תיקון! אז הינה התשובה לסיבה שבגללה צדק טהור יכול להוליך אותנו לכיוון של יצירת זאב צימחוני... כמובן שתיקון כזה נמצא בתחתית הרשימה. את האסלאם הטורף צריך לתקן הרבה לפניו. מסוף תשובתי בעניין הכבשים אתה יכול להניח כי יש צידוק לתקן את העולם מנקודת מבט של "כבשת העמים". ה. אה עכשיו הגעתי למה שאתה מגדיר; "להראות את נכונות הנבואה". מה שיפה בנבואה הזו שאינני מתכוון להראות לאיש את נכונותה. אני לא דורש מאיש להתגייר, או לחשוב כדרכי. מצד שני אני בטוח שככל שההסטוריה מתקדמת, כולם בעולם מתחילים להבין שהנבואה של בני עמי נכונה ,ועתידה להתקיים. מהדורת החדשות היומית היא ההוכחה לצורך בתיקון העולם. וחידושי המדע הם ההסבר האפשרי לדרך שבה הדבר יכול להתבצע. ו. מכיוון שאני בטוח בדרכי(אמונתי)אני לא זקוק להוכחות. אבל אני שמח מידי יום לגלות סימנים שלפיהם יותר ויותר אנשים מאמצים דרך זו. כפי שאמרתי בשאלתך יש סימנים שאתה מסכים עם חלק מהדברים. כמוך רבים בעולם. הארועים הצפויים עוד בעתיד רק ישכנעו רבים יותר בצדקת החזון היהודי, אשר לפחות חלקית שותפים לו מיליארדים של אנשים, שקראו את התנך. אני לא יוצא למסע צלב כדי לשכנע מישהו במשהו. לדעתי המציאות משכנעת יותר מהכל. ז. אין לי עניין להתווכך עם כאלה שסבורים שהם מעודכנים במיטב חידושי המדע. אמנם גם אני מעודכן לא פחות מהם. אבל אני גם מודע לחסרונות המדע. חסרונו העיקרי מבחינתי הוא בכך שמרבית הגילויים מסתיימים בעלייתן של שאלות נוספות. לפיכך אני מרשה לעצמי לנהל את חיי מתפיסת עולם "חזונית", שהיא סוג של מצפן. בעיני זה עדיף על מצפן כביכול מדעי אשר משתולל מדי רגע, ומצביע על צפון חדש....
|
|