|
||||
|
||||
מתי הספקת לראות את המבחן? |
|
||||
|
||||
התייחסתי לפנייה שציטטה אישתך: "שימו לבכן להבדל בין "חשבי", "מצאי" ו"כתבי"". נשמע שאתה לא ממש מתפעל מתלמידיך. |
|
||||
|
||||
איך זה נשמע? אולי צריך לציין שה-ח' ב"חשבי" מנוקד בפתח. כשצריך לפתור מספר רב של שאלות בגבולות ואינטגרלים, רוב הסטודנטים יתעלמו (בצדק) מהקישוטים המילוליים המלווים את השאלות. רציתי לציין בפני הסטודנטים שאני משתמש בהוראות מתוך כוונה. כשאני כותב "חשבי" הכוונה היא שצריך לבצע את פעולת החישוב (ולא לזנק לתשובה הסופית). "מצאי" פירושו שאני מעוניין רק בתשובה ולא בתהליך הפתרון. "כתבי" דורש הסבר מילולי. אילו, כדברייך, הייתי מזלזל בתלמידים, הייתי מסביר את ההוריות השונות במבחן בפרטי פרטים, כפי שעשיתי כאן. |
|
||||
|
||||
אני חייב להודות שגם אני תהיתי קמעה על ההבדל בין חשבי ומצאי, אבל אולי זה נובע מהזמן הרב שעבר מאז נבחנתי לאחרונה. |
|
||||
|
||||
הבנתי. ושמחתי שאתה נוקט לשון נקבה.:) |
|
||||
|
||||
אחת הטעויות הכי נפוצות של סטודנטים בקורסים למתמטיקה היא שהם לא קוראים את השאלה כראוי. אני מבטיחך נאמנה, ומניסיון אישי, שלעוזי היתה סיבה מצויינת לחדד את הנקודה הזו, ואני מבטיחך נאמנה, ובלי שאני יודע מה קרה, שהיו אנשים שלא צייתו להוראה הפשוטה הזאת. (אפשר להתפעל מהתלמידים, ויחד עם זאת לזכור שבקבוצה של כמה עשרות או מאות אנשים *תמיד* יהיו כמה חולמניים, מבולבלים, לא מרוכזים או מזלזלים. אם תעמדי פעם מול 150 סטודנטים ותאמרי להם "אנא כתבו את מספר התרגיל שאתם מגישים בראש העמוד", את תדעי מיד על מה אני מדבר). |
|
||||
|
||||
אם מר ו. היה מוסיף גם את ההוראה ''שימו לב להוראות כולל להוראה זאת'' הכל היה מסתדר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |