|
||||
|
||||
ואני גיליתי זה עתה על שולחנו של בעלי: "משך המבחן: שעתיים.... השאלות מנוסחות בלשון נקבה, ועם הנבחנים הסליחה. שימו לבכן להבדל בין "חשבי", "מצאי" ו"כתבי". בהצלחה". |
|
||||
|
||||
הבעל הוא מרצה באוניברסיטה (מתמטיקה). |
|
||||
|
||||
אז זה מה שחשבתי במקור, אבל לא הייתי מאמינה שמרצים באוניברסיטה יתייחסו כך לסטודנטים/ות שלהם. האם שלחו לו בטעות כיתה של מפגרים? |
|
||||
|
||||
מתי הספקת לראות את המבחן? |
|
||||
|
||||
התייחסתי לפנייה שציטטה אישתך: "שימו לבכן להבדל בין "חשבי", "מצאי" ו"כתבי"". נשמע שאתה לא ממש מתפעל מתלמידיך. |
|
||||
|
||||
איך זה נשמע? אולי צריך לציין שה-ח' ב"חשבי" מנוקד בפתח. כשצריך לפתור מספר רב של שאלות בגבולות ואינטגרלים, רוב הסטודנטים יתעלמו (בצדק) מהקישוטים המילוליים המלווים את השאלות. רציתי לציין בפני הסטודנטים שאני משתמש בהוראות מתוך כוונה. כשאני כותב "חשבי" הכוונה היא שצריך לבצע את פעולת החישוב (ולא לזנק לתשובה הסופית). "מצאי" פירושו שאני מעוניין רק בתשובה ולא בתהליך הפתרון. "כתבי" דורש הסבר מילולי. אילו, כדברייך, הייתי מזלזל בתלמידים, הייתי מסביר את ההוריות השונות במבחן בפרטי פרטים, כפי שעשיתי כאן. |
|
||||
|
||||
אני חייב להודות שגם אני תהיתי קמעה על ההבדל בין חשבי ומצאי, אבל אולי זה נובע מהזמן הרב שעבר מאז נבחנתי לאחרונה. |
|
||||
|
||||
הבנתי. ושמחתי שאתה נוקט לשון נקבה.:) |
|
||||
|
||||
אחת הטעויות הכי נפוצות של סטודנטים בקורסים למתמטיקה היא שהם לא קוראים את השאלה כראוי. אני מבטיחך נאמנה, ומניסיון אישי, שלעוזי היתה סיבה מצויינת לחדד את הנקודה הזו, ואני מבטיחך נאמנה, ובלי שאני יודע מה קרה, שהיו אנשים שלא צייתו להוראה הפשוטה הזאת. (אפשר להתפעל מהתלמידים, ויחד עם זאת לזכור שבקבוצה של כמה עשרות או מאות אנשים *תמיד* יהיו כמה חולמניים, מבולבלים, לא מרוכזים או מזלזלים. אם תעמדי פעם מול 150 סטודנטים ותאמרי להם "אנא כתבו את מספר התרגיל שאתם מגישים בראש העמוד", את תדעי מיד על מה אני מדבר). |
|
||||
|
||||
אם מר ו. היה מוסיף גם את ההוראה ''שימו לב להוראות כולל להוראה זאת'' הכל היה מסתדר. |
|
||||
|
||||
צ"ל "שימנה לבכן", לא? (או שמא חוק ו. מכה בי בי שוב?) |
|
||||
|
||||
החוק היכה, כמובן (בי בי).:) האקדמיה מאשרת הטיות זכריות לגוף שלישי רבים נקבה. |
|
||||
|
||||
לכי כבר לישון, אקדמיה :) מאחר ואני כנראה מפגר באיזה דור או שניים אחר חידושי האקדמיה, אצלי "שימנה" זה עדיין ציווי לגוף שני. |
|
||||
|
||||
נו, החוק היכה גם בי, כמובן. התכוונתי לגוף שני.:) |
|
||||
|
||||
כאשר אני הייתי בבית ספר (ועברו מאז איזה שבועיים) ציווי היה תמיד לגוף שני. |
|
||||
|
||||
כמובן, אלא שאצה לי דרכי להתברווז מאימת מהלומת הקרס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אה (-: |
|
||||
|
||||
פרטיזנית אינסטנט: מה המשותף לי ולגברת זייטק טרם נישואיה? התשובה מתחת לקו. קו "ראובן, אתה היחידי שמבין אותי..." :-) |
|
||||
|
||||
"ראובן, תעשה לי ילד!" ? |
|
||||
|
||||
קודם נראה איך הוא עושה כלים. |
|
||||
|
||||
:) אני לא בטוח שאני היחיד שמבין אותך, אבל אני כנראה מהבודדים שמתייחס אליך. |
|
||||
|
||||
צודק, בעסה. |
|
||||
|
||||
זה עוד כלום. יש פה כאלה שמתייחסים לדורון שדמי. |
|
||||
|
||||
מזכיר לי יותר מדי את פרופ' מוסקאט, גם הוא מתמטיקאי שלימד בבר אילן בפקולטה למדעי המחשב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |