בתשובה לנועה ו, 03/07/05 14:01
הרומים אשמים בכל 314606
סליחה שאני הורסת, אבל:
הסיפור מופיע בתלמוד הבבלי, ומנסה לתאר מציאות ארצישראלית הקדומה בהרבה לתקופת התלמוד (הלל - בסביבות שנת 20 לספירה, מראשוני התנאים. עריכת התלמוד הבבלי, 500 לספירה, בבבל). מן הראוי לציין שאין לסיפור מקבילות א"י.
חלק מהטוענים לאי אמינותו ההיסטורית, אכן מדברים על השלג בסיפור כאחת ההוכחות.
הערות נוספת:
ספר האגדה הוא לא ממש מקור מדוייק לסיפורים תלמודיים (אם כי הוא ספר מפתח מצויין)
המשפט על תק' טבת וערב שבת לא מופיע בחלק גדול מכתבי היד.

מכיוון שאני מאלה שחושבים שהקטע ההיסטורי הוא ממש לא העיקר בסיפורי חז"ל, וזו ספרות ולא היסטוריה,
זה לא ממש מפריע לי ליהנות מהסיפור.
הרומים אשמים בכל 319113
אמת.
שלא לדבר על כך שביאליק ורבניצקי צנזרו לא מעט (ע''ע מעשה דברוריא. אז מה אם זה מופיע רק ברש''י ולא בטקסט עצמו).
אלא שבעוונותי אין לי את כל מסכתות התלמוד הבבלי בביתי, בכדי לצטט ישירות משם.
בושה וחרפה 319130
הרומים אשמים בכל 321402
ספר האגדה מביא את הברייתא בלשונה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים