|
||||
|
||||
סליחה, אבל מי קבע שזורק האבן היה מפגין שמאלני? אם באמת מדובר במפגין שמאלני, הרי שכל העניין ראוי לגינוי חמור ואף להעמדה לדין, אבל יכול להיות שהיה זה בכלל פלסטיני שידה את האבן, ואז מה יש לנו להלין על שהנכבש הרים יד בקלגסו. ובכלל, ידוע שהצבא משתמש במסתערבים למיניהם כדי לחמם הפגנות, ואם זה המקרה כאן, אז שהחיילים יסעדו בתאבון את מה שהצבא זימן להם לאכול. |
|
||||
|
||||
והזורק היה בכלל מושתל של השב''כ. |
|
||||
|
||||
שיתוף פעולה של השמאל הקיצוני היהודי עם האויב הפך להיות ריטואל קבוע. מהמגינים האנושיים של ערפאת במוקטעה דרך "סיוע הומניטרי" בנוסח טלי פחימה דרך ארגון נסיונות לשבש את פעולות צה"ל בתאום עם מתנדבים פרו-פלסטינאים מחו"ל ועד להשתתפות חוזרת ונשנית בהתקפות אלימות על חיילי צה"ל במסגרת מה שמכונה הפגנות נגד הגדר. אפשר להבין משני המגיבים פה שבסה"כ הם תומכים בהפעלת אלימות נגד חיילי צה"ל - "...אז שהחיילים יסעדו בתאבון את מה שהצבא זימן להם לאכול." לעניין ה-פ-ח-ד האוטנטי מהדתיים... גם זאת שיטה להסתה. זה קצת יותר מתוחכם מ "שר הבטחון כמה ילדים רצחת היום?" או "יא שרון יא רוצח האינטיפאדה תנצח!" |
|
||||
|
||||
קרא שנית. כתבתי שאני חושב שאלימות של ישראלים נגד חיילי צה''ל היא דבר חמור ביותר, שראוי לענישה. לא אכפת לי אם הישראלים הם מפגינים שמאלניים או ימניים, אבל מה שהפריע לי זה הקביעה שזורק האבן היה מפגין שמאלני. וכן, אין לי בעיה עם אלימות נגד חיילי צה''ל, כל עוד היא באה מהצד הפלסטיני, ולא מהצד הישראלי. אתה יודע, לנכבשים יש זכות לנהל מלחמה לעצמאות. חיילים, ולא רק חיילי צה''ל, הם לא השתקפות של פלורנס נייטינגייל, לידיעתך. |
|
||||
|
||||
אם לנכבשים יש זכות לנהל מלחמה לעצמאות על ידי השלכת אבנים, זה אומר שגם לצבא ההגנה לישראל יש זכות לטעון שהוא נמצא במלחמה ולחורר את הצורה לכל מי שמשליך עליו אבנים? (ולא, למרות שאולי תטען אחרת, זה עדיין לא מה שצה"ל עושה כרגע). |
|
||||
|
||||
ברור שלחיילי הצבא יש זכות להגן על עצמם מיידוי אבנים, או מכל אלימות אחרת, ולמזלם עומדות לרשות המדינה כמה וכמה דרכים לכך. לא חייבים לחורר את מיידי האבנים בכדורים, אפשר פשוט לפזר את ההפגנות האלה עם סילוני מים חזקים. חוץ מזה, בין הנכבשים לכובשים אין זהות. מלחמת הנכבשים לקבל עצמאות ולהגדרה עצמית היא מוסרית, ולו ברעיונותייה העיקריים. מלחמת ישראל לשמר את ההתנחלויות ולתחזק את הכיבוש היא לא מוסרית whatsoever. |
|
||||
|
||||
שיערתי לעצמי שתגיד משהו בסגנון השורה השנייה. מזכיר לי סצינה נהדרת מפרק של פיוצ'רמה ("Raging Bender"), שמתארת את נעוריה של לילה כתלמידה לאמנות לחימה אצל מאסטר זבובי משהו. היא קורעת את הצורה לשאר התלמידים, והמאסטר אומר "לא רע, אבל את בחורה, ולבחורות אין את The will of the warrior. יש לך את The will of a housewife". לילה זועמת ואומרת "בוא נראה אותך אחד על אחד איתי, כאן ועכשיו!" המאסטר אומר: "בוודאי. אבל זכרי: אין לך את The will of the warrior ולכן הקרב כבר הוכרע מראש. המנצח - אני! הפסדת! רוצה עימות חוזר? את מפסידה שוב! הספיק לך? חשבתי ככה!" לילה המסכנה. |
|
||||
|
||||
המונח "הסתה" עובר פה תהליך אלסטי מאוד. על איזה הסתה אתה מדבר - כל שאני "מסית" אליו זה איזה שהוא בדק בית בתנועה הדתית-לאומית. אם נראה לך שהמצב הערכי שפיר, למרות שבטווח של יומיים קרו שלושה אירועים שצריכים להיות תמרור אזהרה גדול למחנה הזה ולכולנו, אז הפחד שלי כנראה יותר מוצדק ממה שאתה חושב ואומר. זה הכל. למה בדיוק אתה חושב שאני מסית? אני אומר משהו שאתה לא מסכים איתו אז אוטומטית אני "מסית"? מה יקרה לי שאנשים שחושבים שאני מסית, כמוך, יהיו בשלטון? יחוקקו חוקים? הרשות המבצעת תעמוד לרשותם? כמה זמן בכלא אתה חושב שאני אשב על הסתה מהסוג שאתה מדבר עליו. אולי תקופה קצרה "לאפס" אותי? אולי חינוך מחדש - ערכי? מה אתה מציע? |
|
||||
|
||||
מי לדעתך פיזר את המסמרים והשמן בכביש מספר אחת? |
|
||||
|
||||
" תושב ערערה בן 22 נפצע קשה מדקירה אחר הצהריים בחוף ירושלים בתל אביב. אחד הדוקרים החשודים נעצר והמשטרה מחפשת אחר השני. מחקירת המשטרה עולה כי הצעיר התקוטט עם שני צעירים אחרים לאחר שלא הסכים לתת להם סיגריה. צעיר בן 18 נדקר היום בקטטה בין כמה צעירים ברחוב הרצל בתל אביב. בקטטה אחרת בין שני שיכורים ברחוב חומה ומגדל בחולון נדקר תושב העיר ונפצע פצעים בינוניים. הדוקר, תושב אופקים, נעצר. תושב באר שבע בן 27 נעצר היום בחשד שתקף מתנדב של המשמר האזרחי ונשך אותו בידו, לאחר שרשם לו דו"ח תנועה בתל אביב. " אני מוכנה להסתכן בניחוש שכל הפוגעים באירועים האלה התחנכו במערכת החינוך החילונית. האם לדעתך מדובר על אירועים ש"צריכים להיות תמרור אזהרה גדול למחנה הזה ולכולנו"? |
|
||||
|
||||
לדעתי כן (אם כי צריך להיזהר משימוש רחב מדי במונח ''מערכת החינוך החילונית'', שמתאר הרבה מאוד דברים שונים). |
|
||||
|
||||
א. אבל אלו הרי עניינים שבשגרה, ולא רצף יוצא דופן. ב. גם ''מערכת החינוך הדתית'' מתאר הרבה דברים שונים. |
|
||||
|
||||
א. אני מפחד הרבה יותר מ''עניינים שבשגרה'' שכאלו מאשר מרצף יוצא דופן. גם מתאונת הרכבת כולנו הזדעזענו (גם אני) אבל בשבוע ''שבשגרה'' של תאונות נהרגים יותר אנשים מאשר נהרגו שם. ב. נכון, לכן לא כדאי לבוא בטענות ל''מערכת החינוך הדתית''. לעומת זאת, ''מתנגדי ההתנתקות'' הם כבר קבוצה יותר הומוגנית, יחסית ל''מערכת החינוך החילונית''. |
|
||||
|
||||
ב. בטח, 40% במקום 80%. הרבה יותר הומוגנית. |
|
||||
|
||||
"אני מוכנה להסתכן בניחוש שכל הפוגעים באירועים האלה התחנכו במערכת החינוך החילונית. האם לדעתך מדובר על אירועים ש"צריכים להיות תמרור אזהרה גדול למחנה הזה ולכולנו"? תשובה: כן. אבל זה לא רלוונטי לדיון, כלל. מה הקשר בין אירועים שהרקע מאחוריהם פלילי ללא חוט מקשר לבין לאירועים שהרקע מאחוריהם הינו דתי-אידיאולוגי-שבטי-פוליטי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |