|
||||
|
||||
הסבר סביר: נהג המשאית המותש והעייף נרדם על ההגה על המסילה. כאחד שנוסע לעתים עייף בשעות מאוחרות אני מכיר את ההרגשה של העיניים הנעצמות על ההגה (ודואג לעצור בצד ולנוח). נראה לך שהדבר היחידי שאפשר לעשות לך זה להזכיר לך לשקול את כל האפשרויות לפני שאתה כותב, המ...? לא משנה. |
|
||||
|
||||
אבל זה צריך להיות צירוף-מקרים די מחורבן שהוא יירדם בדיוק שנייה לפני שרכבת מגיעה, לא? ואז המשאית נמצאת בדיוק על המסילה כמה שניות כשהנהג ישן, ובדיוק אז הרכבת באה? |
|
||||
|
||||
מילא להרדם במהלך נסיעה חד-גונית ומשעממת על כביש. אבל להרדם *בדיוק* כשאתה חוצה פסי רכבת? צריך להיות מאוד מוכשר לשם כך. לא שזה משנה, ככל הנראה גם אם הנהג היה עירני להפליא, לא כל כך היה לו סיכוי לעבור בזמן, שכן שדה הראייה לא איפשר לו לראות את הרכבת עד שהיא הייתה כמה מאות מטרים ממנו, שאז היה מאוחר מדי. המצחיק הוא שכל הזמן מזכירים בתקשורת שהנהג לא עצר בעצור, ושוכחים לציין שאם כן היה עוצר, סיכוייו להספיק לעבור את המסילה בזמן היו נמוכים אף יותר משהיו כשעבר אותה בלי לעצור. לו אני הייתי נהג משאית באזור, הייתי לוקח מאתיים מטר להאצה ומנסה לעבור את המסילה במהירות הגבוהה ביותר האפשרית. |
|
||||
|
||||
זה הזמן להעלות פתיל ישן אך רלוונטי על שינה בסיטואציות מעוררות ומסוכנות תגובה 223478 |
|
||||
|
||||
כנראה לא הבנתי אותך. מה שאתה אומר הוא שבאופן כללי, הנהגים לא מסוגלים לחצות את המסילה במקום ההוא בלי לשחק רולטה רוסית, כי הם לא יכולים לראות את הרכבת גם כשהרכבת במיקום כזה שבו אם המשאית עולה על המסילה (וחוצה אותה, לא נתקעת), זה הסוף שלה? |
|
||||
|
||||
על פי תוצאות התחקיר שנערך בעקבות התאונה, על פי הדיווח שהיה אתמול בחדשות ערוץ 2, הסתבר שהיה כשל קריטי בתכנון המעבר. הרכבת נכנסת לטווח הראייה של הנהג רק כמה מאות מטרים לפני המעבר, ובמהירות המותרת באזור זה (150 קמ"ש), הדבר אינו מותיר מספיק זמן לנהג לעבור. יתר על כן, מהצד השני הונחו בלוקים לצד המסילה, וחסמו את שדה הראייה לחלוטין. החוקרים משערים שהנהג התאמץ להסתכל מבעד למחסום הזה כדי לאתר רכבת מהכיוון הזה, וכתוצאה מכך לא הצליח להספיק לראות את הרכבת שבאה מהצד השני. המלצות ראשוניות: להרחיק את המעבר, ולקבוע הגבלת מהירות לרכבת באזור זה ל-80 קמ"ש. |
|
||||
|
||||
זה יותר גרוע ממה שחשבתי, אם כך. בהתחשב בזה, באמת נשמע מפליא שלא הייתה תאונה עד עכשיו (כמה זמן כבר משתמשים במעבר הזה?) אבל נראה לי שאני מקשקש, כי נראה לי שבעצמי שמעתי על תאונה שהייתה באותו מקום בעבר, אלא שבה הרכבת לא עפה מהפסים. |
|
||||
|
||||
כן, אבל יותר קל להאשים נהג משאית רוסי ומת, מאשר מהנדסים חיים (ועוד כאלה שהם חלק מהממסד הנלחם בתאונות הדרכים). לשאלה האם הנהג ציית או לא לתמרור ה"עצור" (שמלכתחילה לא היה אמור להיות שם - ראה גם תגובה 311055) כמו גם לשאלה האם הנהג נרדם, ולשאלה האם הוא עמד על המסילה או נסע במהלך החציה - תשובה מבוססת לא תהיה לנו לעולם. את היחיד שיכול לענות לשתי השאלות הראשונות, כמו גם את זה שהצטרף אליו בידיעת התשובה השלישית, ניתן לראיין רק באמצעות סיאנס. לגורמים מסויימים יש אינטרס להפיץ שמועות אשר ירחיקו מהם את האחריות. |
|
||||
|
||||
באחד מכלי התקשורת גם דווח שעוצמת התאונה נבעה מכך שהיו סמוך למסילה אדני רכבת שנותרו שם, בניגוד לתקנות. הדבר גרם לכך שהמשאית, שהועפה מהמסילה, הועפה חזרה על הרכבת, והיא זו שהעיפה את הקרונות מהפסים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |