|
||||
|
||||
האין זה נכון כי "שמן" מיהרה להצטייד בהכשרים חרדיים (קרי: לא רבנות ראשית) אחרים? |
|
||||
|
||||
זה יותר גרוע - כל הסיפור התחיל בגלל ש''שמן'' רצו להוסיף הכשרים של עוד ארבעה בד''צים, ובד''צ אגודת ישראל לא הסכים, ולכן הסיר את ההכשר שלו. חילונים שקונים במיוחד ''שמן'' כתמיכה במאבק חילוני הם, מה לעשות, אהבלים לא קטנים. הם מממנים בכספם ארבע אגודות חרדיות עלוקתיות שונות. |
|
||||
|
||||
למה בד"צים הם עלוקות? הם מספקים מוצר. המוצר נקרא תעודת כשרות. יש מספיק אנשים - הייתי מהמר שמדובר בכמעט ממחצית תושבי המדינה - שמעוניינים במוצר הזה ומוכנים להשקיע בעבורו עוד כמה שקלים. רשאית תנובה, או שמן, או כל חברה אחרת, שלא לרכוש את תעודת הכשרות. הן לא עושות זאת. מדוע? מפני שהמכירות שלהן יסבלו. מסקנה: יש מספיק אזרחים שרוצים בתעודות כשרות כדי להפוך מוצרים חסרי כשרות לבלתי אטרקטיביים לרוב החברות הגדולות. וכמו שאתה לא מוחה נגד פרסומות, גם אם הן אוויליות במיוחד, אף שהן מייקרות את הגבינה או השמן או הלחם שאתה קונה, אני חושב שאין מקום לצאת נגד הבד"צ. אולי יש מקום ליצור מחלבה\משחטה שאיננה נתונה לחוקי הכשרות המגבילים, ולטפח - דבר שלא בוצע עד כה - ציבור חילוני. אבל כדי שזה יקרה, הציבור החילוני צריך להבין שהוא ציבור וצריך להתנהג כציבור. אני סקפטי. אם יוסי שריד הלך לקבל ברכה מכדורי (כך נטען, בשקט בשקט, ב"הארץ" לפני כשבוע וחצי) כנראה שבאמת אין טעם. |
|
||||
|
||||
זה נשמע בערך כמו הסקופ הגדול ביותר של "הארץ" מאז ההודעה על פרוץ המדינה. האם תוכל לפרט? (אני מניח שמשום שעבר יותר משבוע, יהיה קשה להמציא קישור לידיעה). |
|
||||
|
||||
פורסם במוסף התרבות של הארץ, ביום ששי , 22.7, בעמוד האחרון, היכן שהיה המדור של ברונובסקי ז"ל. כאמור, ידיעה מוצנעת. שריד לא הכחיש את הידיעה, אבל הוא טען שלא הוא ביקש לבוא אל כדורי, אלא כדורי התחנן ששריד יבוא אליו. ועל זה נאמר, YEAH, RIGHT. |
|
||||
|
||||
מה קרה כאן להערכתך? שריד נתקף מצפון יהודי והחליט לבקר את הרב? או שזה עניין של ריאל פוליטיק. לא שאני יכול לחשוב על תועלת פוליטית מכך. |
|
||||
|
||||
ללא ספק - הידיעה מדהימה ביותר שקראתי מעודי באתר זה. במידה והדבר נכון, הרי הדבר שמפלגת מרצ וראשיה מאמינים בתופעת ההסבר/מיתוס האטיולוגי להתהוותם של דברים אף ברמה הפוליטית. מובן מאליו כי הדרך פנוייה מרגע זה ואילך ל'נאראטיב בילינסקי' 1. א. מאן 1 'נאראטיב בילינסקי' הינו הנסיון להסביר מהליכיהם החיצוניים של פוליטיקאים באשר הם כאקט רצוני ובלתי מוטעה, וזאת בניגוד לרמת הצהרותיהם השונות. |
|
||||
|
||||
לא קראתי את הידיעה, לא יודע מה קורה שם. מה שסביר להניח (בניגוד למה שרמז מר גורביץ) שמר שריד לא ביקר שם לשם קבלת ברכה מהרב כדורי אלא לשם צורך פוליטי. |
|
||||
|
||||
שריד פשוט ריחם על אותו ישיש אומלל, ובא לבקרו. הרי לא עולה על דעתכם, שהלך אליו מיוזמתו לשם קבלת-ברכה או משהו, כן? הרי, שריד הוא-הוא מייצגם, מכוח תוצאות הבחירות ב-99 ובחורף האחרון, של כל מי שמתנגדים, יותר מכל, לסגנון ההוא... הקולות של שריד מנוגדים לקולות של אלה, המאמינים בכדורי. מאמיניו של כדורי לא יצביעו מר"צ, בדיוק כפי שאני לא אצביע ש"ס. |
|
||||
|
||||
הכתבה סיקרה כתבת טלוויזיה שלא ראיתי (איני רואה טלוויזיה, ככלל), והכתב של הארץ רמז גסות שמדובר בברכה. בין השאר הוא כתב ששריד קישר בין הפגישה לבין לידת נכדתו. אבל, כאמור, את כתבת הטלוויזיה עצמה לא ראיתי, כך שאיני יכול להעיד על תוכנה. הייתי מצפה משריד לאיזו הכחשה רוענת - למעשה, הייתי מצפה להרבה יותר סיקור תקשורתי - אבל לא ראיתי כזו. |
|
||||
|
||||
שוב, לא סביר יותר (למרות שהצדדים בוודאי יכחישו) שהדבר קשור אולי למלחמת המחנות בש"ס? או לאינטרסים פוליטיים משותפים (בקשר לפרישה עתידית של ש"ס מהקואליציה למשל? אני לא יודע אבל אפשר להעלות ספקולציות). כמובן שלכתב *נוח* להציג את זה כך כי זה פוטר אותנו מכל מיני שאלות מביכות ומלחשוב הרבה. ויתרה מזאת, אתה מצפה מיוסי שריד (או מחצר הרב כדורי) שיודו שהם משתפים פעולה במשהו? מסתבר גם שהכתבה לא עוררה הדים (לא ראינו את זה בעמוד הראשון של העיתון...) לכן גם אין טעם להכחיש, ואם הייתה מופיעה על העמוד הראשון הרי שלא היה טעם להכחיש, וכנראה שעדיף (לשריד ולחצרני הרב) היה לומר כי הפגישה נגעה לנושא נכדתו של ח"כ שריד. לכאורה, הטיעון הזה הוא מינכאוזני משהו, אבל אפילו במסגרת הקומון-סנס לא נראה לי סביר שיוסי שריד ילך לרב כדורי כדי לקבל ברכה. אם לך זה נראה אחרת, נו טוף... |
|
||||
|
||||
מכיוון שהעורך נושא בתעודת עיתונאי, אין יותר פשוט מלהתקשר אל יוסי שריד ולשאול אותו, או אולי אפילו לשדל אותו לכתוב תגובה העצמו. |
|
||||
|
||||
שוב, אתה מפספס את הנקודה. גם אם הפגישה הייתה לצרכים פוליטיים סביר שמר יוסי שריד לא יודה בכך בשל הנזק שיגרם לפוליטיקה שלו. הוא יעדיף לפטור את דובי בתגובה בנוסח "מה יש? אסור לפגוש את היריב מדי פעם?" או משהו שכזה. מצד שני, עלינו לעקוב בשבע עיניים אחר הנושאים שיעמדו על הפרק בזמן הקרוב בש"ס ובמרצ. אולי משם יבוא עזרנו. |
|
||||
|
||||
שמא יוסיפו העורכים את הנושא המרתק הזה כאייטם במדור "חדשות"? זה יקל מאוד על דיון מענין להתקיים בנושא. תודה. |
|
||||
|
||||
עלוקתיות בדיוק משום שאנחנו, כחילונים שאינם זקוקים כלל להכשרים הללו, תומכים בהן (מבלי משים), בלי שבאמת תעמוד בפנינו ברירה אחרת. אבל אני מסכים - באמת הגיע הזמן לפעול כציבור, ולא כחבורה של בודדים חסרי-כוח. יש לך רפת מיותרת? |
|
||||
|
||||
חלב יוטבתה לא נושא שום הכשר מלבד זה של הרבנות הראשית. לדעתי דוקא יש מקום לבטל את ההכשר של הרבנות הראשית ובכך להפריד את עניין הדת מעניין פיקוח על מזון ולהשאיר לכוחות השוק לקבוע מי יפקח על מה. |
|
||||
|
||||
מה עם חלב של תנובה? |
|
||||
|
||||
עד כמה שזכור לי לחלב של תנובה וטרה יש הכשרים ''מיוחסים'' בנוסף לזה של הרבנות הראשית. |
|
||||
|
||||
כל מה שרצית לדעת על הכשרות של מוצרי תנובה: |
|
||||
|
||||
דרך אגב, אני מציע לקהל הנפלא שאיתנו באולפן לקנות ערכים. למשל: ביצים - ביצי חופש. לא מהתנחלויות. נ.ט. ידידותי לסביבה ("שמורת טבע"?). מינימום הכשרים. תוצרת הארץ. כמובן, לא צריך למרר לעצמנו ולמשפחתנו את החיים, אבל פה ושם אפשר להכניס גם שיקולים מוסריים לתרבות הצריכה. |
|
||||
|
||||
שכחת "לא מנצל עובדים"; "פתוח בשבת <נגד כפייה-דתית> אבל אינו מכריח לעבוד בשבת <נגד כפייה חילונית>"; "אינו מבוסס על כוח-עבודה זר <אינו מנצל טהאילנדים או רומנים> אבל מעסיק בעיקר עובדים זרים <אינו גזען>"; "מבוסס על עבודה עברית <עניי עירך קודמים> אבל מעסיק בשמחה גם פלשתינאים <למען השלום"; "אינו מבצע שום ניסויים שהם בבעלי-חיים"; "אינו שייך לבזבזני מים"; "אינו שייך לחובשי-כיפה <הלאה הכפייה הדתית!> אבל אינו שייך לאנשים שונאי-כיפות <הלאה שנאת-החינם!>"; "אינו מהונדס גנמטית"; "שייך לאנשים בעלי-תרבות, אבל שאינם מתנשאים"; "שייך לאנ"ש, אבל אינו סגור בפני האחרים <ליברליות>"; ועוד ועוד ועוד... אין, אין; פשוט, לא נקנה כלום; נצום; אפילו לא נשתה מים, כי נגד כל חברת מים מינרליים יש לפחות חמישה חרמות פוטנציאליים, ומי-ברז הם, כידוע, מקום-מגוריהם של חיידקים, אמוניות, עופרת, ומי-יודע-מה-עוד; פשוט, נתאדה ונמות. או, במקום זאת, נפעיל את המוח, נבין, שאם מתחילים להחרים (מוצרים, מלחינים, אנשים בכלל, דעות ואמונות...) לא גומרים עם זה, ונתחיל לחיות עם ראש פתוח... סוף-כל-סוף. *כותב שורות אלה אינו מחרים שום מוצר שהוא. שלכם, דני. |
|
||||
|
||||
אני יודע, ואני אכן מעדיף לקנות חלב יטבתה (ושאר מוצרים של יטבתה) על פני מוצרים מקבילים. |
|
||||
|
||||
ממילא, תמיד העדפתי יוטבתה... טוב יותר. ל''תנובה'' היה גם עניין הסיליקון ההוא, פעם... אם-כי מצד שני - מבחינה רגשית נטו, המחלבות של תנובה הן בול מול חלון המטבח שלי, ככה שיש לי גם איזו סימפטיה אליהם. התלבטות... |
|
||||
|
||||
תוכל להירתם למאבק באתרים הבאים |
|
||||
|
||||
תודה על ההפניות, ביחוד השנייה. |
|
||||
|
||||
ואני לתומי חשבתי, ש''אנונימוס'' הם הלוחמים לזכויות בעלי-חיים, דווקא... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |