בתשובה לאורי פז, 02/05/05 23:14
נישואיו של אתאיסט 297633
למה אתה חייב לקלקל את "מיליון דולר בייבי" למי שטרם ראו את הסרט? אני חושב (אם כי לא בטוח) שזו כבר ההודעה השנייה שבה אתה עושה את זה.

אגב, למרות שאני לא יודע אם היהודים שולטים בהוליווד ואם ערכי "אינסטינקט בסיסי" הם יהודו-נוצרים דווקא, אני די מסכים עם אביב לגבי זה שהסרט מציג תפיסה שמרנית למדי - די בדומה לכך ש"אנה קארנינה", למרות שהגיבורה שלו מורדת במוסכמות, מייצג תפיסה שמרנית למדי.
נישואיו של אתאיסט 297640
למה אני מגלה את מסקנת/אחרית הסרט "מיליון דולר בייבי"? חשבת אולי כי אינני רוצה שיצפו בבולשיט הזה, לנגד כומר עילג שלא יודע מימינו ומשמאלו בערכם של חיי אדם ומאיים בחיי גיהינום הצפויים לבמאי/השחקן המתדיין עמו טרם המתת החסד שמבצע בשחקנית המתאגרפת. מת עידן "הסוף ההוליוודי", תחי האנרכיה הבלתי צפויה מראש. וכעת תבוא ותטען שהסרט הרבה יותר מעמיק ועמוק ממה שאני מתאר... כן, אני יודע, לא באתי לתאר את עומקו.

וואו, כעת הוצאתי אותך לגמרי מהכלים, אה? אני נורא מצטער.

כאמור, אנחנו לא חייבים להסכים. כל אחד מסיק מהסרט את המסרים והפרשנויות והמסקנות שלו, הנוגעים אליו.
נישואיו של אתאיסט 297647
אה, אתה מאלה שאם לא אהבו סרט הולכים ומקלקלים לכולם?
נישואיו של אתאיסט 297660
לא מאלה, אבל ביחס לסרט "מיליון דולר בייבי" אפילו מבקריו בתקשורת הכתובה לא התאפקו מגילוי מסקנתו ממיתת החסד לקוראיהם, כשהם דנים בהשלכות המוסריות המוצדקות או המוטעות לדעתם מהסרט.

כך מאיר שניצר (הפרשן הבכיר לקולנוע ב"מעריב", במוסף השבועי "פרומו" לאורך עמוד שלם ודחוס בטקסט) וכך הפרשן של "מקור ראשון", שאינני זוכר את שמו כעת, אבל זוכר את תוכן רשימת הביקורת שלו על הסרט.

וכמאמר הכתוב: כל מקרה יש לדון לגופו.
נישואיו של אתאיסט 297721
אכן, מבקרי הקולנוע *לעתים קרובות* מגלים את סוף הסרטים בביקורות שלהם ובכך מקלקלים את הצפייה. מה גם שלהגיד "כולם נסעו כל כך מהר, למה תפסו דווקא אותי?" לא פוטר איש מאחריות. יתר על כן, להם לפחות היה את האליבי שהם כתבו בצורה ספציפית על הסרט, ואילו אתה סתם הורס לאנשים את הסרט בלי שיהיה להם מושג שהולכים לדבר על הסרט עד שהוא כבר נהרס ("הארץ" חטא בזה בעצמו, אגב).
נישואיו של אתאיסט 297854
אין בעיה, להלן כתבה ספציפית על הסרט המבהירה את עמדתי המבוטאת, על-פי בקשתך:

נישואיו של אתאיסט 297865
לא מעניינת אותי במיוחד עמדתך בנושא הסרט או בנושא שהוא עוסק בו (פגוש אותי בדיון המתאים באייל, אם היה/יהיה) אלא רק העובדה שאתה בוחר לגלות לאנשים את סופו במפתיע, בלי שיש להם יכולת להתגונן, וזאת למרות שאין שום סיבה לגלות את סוף הסרט - מספיק לציין את שמו ומי שראה את הסרט יבין.
נישואיו של אתאיסט 298052
גם לי הוא חצי-הרס את הפואנטה, אבל זכותו המלאהתגובה 171383
נישואיו של אתאיסט 298068
כן, אבל כאן מדובר בסרט חדש מאוד (זוכה אוסקר טרי, לא יותר מחודשיים שלושה בארץ), ואין שום צורך לציין מה קורה בו כדי שמי שכבר ראה את הסרט יבין בדיוק על מה מדברים - כלומר, אזכור הפואנטה מיותר לחלוטין והאפקט היחיד שהוא יכול להשיג הוא הריסת הסרט.

(אגב, זו לא ''פואנטה'', כי הסרט הוא לא סרט פואנטה, אבל לדעת מה קורה גורם לך לראות את שני השלישים הראשונים של הסרט בצורה שונה למדי).
נישואיו של אתאיסט 298206
האדון פז הודיע שאותו אפקט הוא בדיוק מה שהתכוון להשיג.

(אני מנחש שהוא פשוט כתב את מה שכתב בלי לחשוב על הההשלכות, אבל כידוע המילה ''סליחה'' גורמת לו כאבים חזקים בצד, ולעומת זאת לא כל-כך איכפת לו להצטייר כאנטיפט מושלם. תיכף בטח יגיע איזה אלמוני ויחלוק עלי)
נישואיו של אתאיסט 298215
למה אתה טוען שלא כל-כך איכפת לו להצטייר כאנטיפט מושלם? ודאי שאכפת לו, שאם לא כך הוא לא היה מתאמץ כל כך לעשות את זה.

רגע, אולי אתה טוען שהוא *לא* מתאמץ להצטייר כאנטיפט מושלם? שזה בא לו באופן טבעי? לא יכול להיות.
נישואיו של אתאיסט 298261
"הריסת הסרט"? אתה בטוח? אולי "הריסת המתח ברובד העלילתי למי שצופה בסרט בפעם הראשונה"?
יש הבדל, והוא לא סתם גדול אלא עקרוני.
נישואיו של אתאיסט 298267
אדם שקורא בעיון תגובות של א"פ וכל מה שמפריע לו זה הספויילרים לסרטים? לא מאמין.
נישואיו של אתאיסט 298348
הלוואי שזה כל מה שהיה מפריע לי, אבל זה כנראה הדבר היחיד שאפשר יהיה לתקן.
נישואיו של אתאיסט 298274
כפי שכתב הסופר הצרפתי הגדול בושון, ''המתח ברובד העלילתי איננו, מבחינתו של האדם הדתי, א-לא בבחינת ''שלא לשמו''''. (''ההנאה והדת'', הוצאת מ-גאלימר, תרגום פרי מאמציי הצנועים).
הבדל גדול איננו עקרונך ומעולם לא היה.
נישואיו של אתאיסט 298281
הא?
נישואיו של אתאיסט 298286
:)
נישואיו של אתאיסט 298297
ולחידוד הדברים: שכחתי להוסיף את שנת ההוצאה, 2057, השנה שבה בכוונתי לפקוד את בית הספר למחוננים ברוסיה.
נישואיו של אתאיסט 298302
בהצלחה בבגרויות :-)
נישואיו של אתאיסט 298322
תודה. כולנו תלויים בשי''ת.
נישואיו של אתאיסט 298349
בסדר, נתפשר על "גרימה של החמצת חווית הצפייה הבתולית בסרט/שבירת התפיסה הנאיבית שבה רואים אותו לראשונה".

זה עדיין חבל שעושים את זה בלי סיבה.
נישואיו של אתאיסט 298358
הצפייה "הבתולית" בסרט? פוי, אתה לא מתבייש? אתה יודע כמה עיניים דתיות טהורות שוזפות את תגובתך?
נישואיו של אתאיסט 298454
האם הוא באמת "עשה זאת בלי סיבה"? הוא הבהיר למה בדיוק פעל כפי שפעל. לא יפה להעליל.
נישואיו של אתאיסט 298490
אני מעדיף לחשוב שהוא עשה זאת בטעות ואז ניסה להמציא תירוץ למה פעל כפי שפעל. אם הוא פעל בכוונה תחילה כדי להרוס לאנשים, זה דבר מתועב למדי (בקנה המידה של דיונים על סרטים, כמובן).
נישואיו של אתאיסט 298586
ה"בלי סיבה" הזה עדיין מטריד אותי. ואם היה עושה את זה עם סיבה?
נישואיו של אתאיסט 298603
כל מקרה לגופו. אם זה היה קריטי לנושא הדיון לפרט מה קורה בסרט, אז לא נורא (אם כי עדיין אזהרה בתחילת ההודעה הייתה דבר מתאים). אם הסיבה הייתה "כדי להרוס", אז תגובה 298490.
נישואיו של אתאיסט 297650
"...*על* כומר עילג" או "...*בפרט* הכומר העילג".

באמת התכוונת "עילג"? האנגלית שלו גרועה כל כך?

"...המסרים, *ה*פרשנויות והמסקנות שלו".
נישואיו של אתאיסט 297653
הוא עילג בסרט מבחינה תוכנית ולא בהגיית המילים.

אוף, דקדקנית (-:
נישואיו של אתאיסט 297655
הביטוי ''עילג'' מתייחס לרהיטות הדיבור או הכתיבה, לא לתוכן הדברים.
נישואיו של אתאיסט 297777
אתה הולך ומפזר ספוילרים של סרטים כדי למנוע מאנשים לראות אותם? לא יותר אפקטיבי לשרוף את בית הקולנוע?
נישואיו של אתאיסט 297846
''דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'' (משלי ג, יז).
נישואיו של אתאיסט 297943
חה. מדי פעם אתה באמת מבדח.
נישואיו של אתאיסט 297953
לא שמת לב שהוא הודיע לפתע שבכלל איננו דתי עדיין? לכן דרכיה אינן דרכיו.
ודייק 297959
הוא אמר שהוא טרם חזר בתשובה (יותר נכון טרם השלים את תהליך החזרה בתשובה).

מכיוון שכל אדם צריך לשוב בתשובה כל יום אין באמירתו יותר מאשר הכרה בחובה של כל אדם לתקן את עצמו. אני מניח שעקרון זה מקובל על חלק נכבד מהמגזר החילוני ‏1.

1 כפי שהוא מכונה כאן.
נישואיו של אתאיסט 297701
מזל שהוא לא קרא את "כנסית הפחד" של גראהם גרין. ואולי כן? ברררר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים