|
||||
|
||||
==> "אז מה? באותה מידה נוצרי יכל להגיד שאינשטיין האמין בנצרות". ראה תגובה 294869 ==> "עדיין לא הבאת שום סימוך לכך שהאלוהים שאינשטיין התכוון אליו הוא י**ה 1, ולא אלוהים מטאפיזי דקארטיסטי". בימים אלה אני מסיים את רשימת המחקר הארוכה שלי בנידון, שעד כה מכילה 6,662 מילים (לאחר עריכת לשון ותוכן) ו-67 הערות ומקורות. כשיגיע זמנה להתפרסם, בלי נדר, אשמח לעדכן אותך. ==> "...ועד שלא תארגן ראיות קצת יותר רציניות מכך שהוא 'ניגן בכינור בבית כנסת', לא תשכנע אף אחד שאינשטיין צידד ביהדות". הסיבה שבעטייה הבאתי את הסיפור של ניגון בכינור בבי"כ אינה מהווה כל ראייה לצידודו של איינשטיין ביהדות, ומלכתחילה לא התכוונה להיות בגדר הוכחה למשהו. בסה"כ נזכרתי בה בהקשר האמור קודם לכן בתגובה 294176 "מתפלל את מנגינת תפילתו בכינור ייחודי משלו". לא לחינם הסיפור מובא שם בסוגריים וכדרך אגב. ואכן, אחת מ"הראיות הקטנות" לצידודו של איינשטיין ביהדות הבאתי בתגובה 294869 לתשומת ליבו של דובי קננגיסר, מזניח זהותו היהודית. ==> "אני מעדיף לקבל את ההערה 'הצינית רכלנית' כהגדרתך כדיעה יותר רצינית על הדת ומצוותיה". בטח שתעדיף וכי למה שלא תעדיף? הרי אינך מודע מספיק לעצם העובדה שאיינשטיין ניחן בחוש הומור דק והיה חביב על שומעיו, עד כי היה פשוט מפורסם בזכות ההומור שלו. כפי שלמשל אמר (בדיוק בהקשר הנידון בינינו): "לעתים בשעות הפנאי / ליהודים יפנו עיני / רק דבר אחד בטוח: / לא תבוא לי מהם נחת רוח. / כשאני סוקר אחרים לידי / ארגיש מאושר שאני יהודי". |
|
||||
|
||||
שמע-נא: לא מזניח. דוחה. בשאט נפש. בשתי ידיים. בכל הכח. דוחה. יש מבין? איינשטיין הביע את תמיכתו בקבוצה האתנית שלו אל מול איום גס, מרושע ורצחני. לו אני הייתי שם, גם אני הייתי מביע את תמיכתי בעם היהודי. אין בין זה לבין אמונותיו ולא כלום. |
|
||||
|
||||
אפשר לחשוב שהיום מדינת ישראל ויהודי העולם אינם עומדים בפני איום גס, מרושע ורצחני מצד העולם הערבי והמוסלמי והחלקים האנטישמיים של אירופה ואמריקה. ומי בכלל דיבר על אמונה? מדובר על ידיעה כאור השמש בצהריים. ידיעה, חביבי. |
|
||||
|
||||
האיום שעומד בפני מדינת ישראל הוא בדיוק זה: איום על מדינת ישראל. במדינת ישראל אני תומך בכל ליבי, בהקשר הזה, ומעולם לא חשבתי להצהיר כי אני דבר פרט לישראלי. על העם היהודי אין כרגע איום ברור. ואת הקביעות הברורות כשמש שלך לגבי מה איינשטיין חשב, ידע או האמין, אתה יכול לשמור לעצמך. ובבקשה, אל תצטט לי עוד פסקה מעוד ספר. כבר הבנו שאתה קורא כל הזמן. חבל שאתה אף פעם לא עוצר לרגע כדי להבין מה קראת. |
|
||||
|
||||
נכון שעד כה הצהרת בפני כל כי הינך ישראלי, אולם האם היתה לך אזרחות כלשהי אחרת להצהיר? בקרוב גם אולי כבר תצהיר שאתה קנדי... ועל העם היהודי אין כרגע איום ברור, בדיוק כפי שבתקופת האפילה ההיא היהודים לא העלו בדעתם את אשר עתיד לקרות להם כעם, בידי אומה (בעצם מספר עמים) נאורה ומשכילה, אתאיסטית ודרוויניסטית (תגיד שאתה עוד מאמין באלילי בשר ודם אלה, פרימיטיבי שכמוך). וגם היום, התחושה של התגברות האנטישמיות ברחבי העולם הנאור והשלישי, מדאיגה מאוד את היהודים בעולם כולו. רוב ניצולי השואה וילדיהם שיכנעו את עצמם, שהיא היתה קטסטרופה חד-פעמית בתולדות העם היהודי למוד הרדיפות. אולם, בעקבות אירועי התקופות האחרונות החלו להיווצר בקיעים באמונה זו, בשל השנאה הטוטלית שמבטא הפונדמנטליזם האיסלמי והחשש מפני השפעתה על המערב. "הדמוניזציה (=יחוס תכונות שטניות) של ישראל בחלק מהעיתונות האירופית ושל היהודים בעיתונות הערבית מזכירה את אירופה של שנות ה-30", כתב העיתונאי והסופר היהודי-האמריקאי ג'ונתן רוזן במאמרו הארוך שפירסם ב"ניו יורק טיימס", המתאר את תחושת האיום שמעוררת האנטישמיות האיסלמית. "גדלתי עם התודעה שאני חי בעולם שלאחר השואה, ואני מוצא שהוא דומה יותר ויותר לעולם של ערב שואה", כתב רוזן. |
|
||||
|
||||
צודק. טעות שלי. לא הייתי צריך להגביל את הבקשה שלא לצטט דווקא לספרים. אנא, נסה לכתוב תגובה שלא כוללת בתוכה סימני מרכאות כלל. |
|
||||
|
||||
אה, ככה זה כשנגמרות לך המילים וכבר אין לך מה לומר על המצב הפרדוקסלי-המביך של עצמך... |
|
||||
|
||||
מוזר, ואני חשבתי שזה דווקא אתה שסובל מחסרון כרוני במילים, ולכן אתה נדרש כל הזמן לצטט את מילותיהם של אחרים. |
|
||||
|
||||
לעומתך, אני פשוט מעדיף להסתמך בדבריי על מקורות מהימנים במקום לרחף בחלל האוויר באיזה זיגזג ילדותי-קטנוני ולז**ן ת'שכל לכל האיילים, כשהבורות היא המאפיין הבולט של הרשימה שלך למעלה. רק לחשוב לרגע על כל אותם פרטים קטנים-כגדולים שהבאת ברשימתך כסימוכין לדעתך הקדומה, אשר מקורם בבורות ושנאה עצמית כלפי כל מה שריח של יהדות אותנטית נודף ממנו, הובהרו במהלך הדיונים כאן. אצלי לפחות המובאות הן כהשלמה וכסימוכין לדבריי ולטיעוניי; לעולם לא כטיעון בפני עצמו, במקום שבו נגמרו מילות המחשבה החופשית-האישית כביכול. ואלה לבטח בעלי עדיפות רבה על פני כל הדעות הקדומות שלך, שדרכך לקרוא להן דרור נוסף בסיבובי סחור-סחור. בבחינת "יש לי תיאוריה יפה בעיני – אל תיתנו לעובדות לקלקל אותה". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |