|
||||
|
||||
נכון, אבל יחד עם כל זה כל קבוצת אנשים מעדיפה שהגורל שלהם יהיה נתון בידיהם ולא בידי קבוצת אנשים שהיא נלחמת בהם. גם לשחורים בדרום אפריקה אפשר היה להגיד ''תסתכלו איך שאר השחורים באפריקה טובחים אחד בשני, עם כל הקיפוח אנחנו בעצם עושים לכם טובה עם האפרטהייד הזה''. |
|
||||
|
||||
המשפט ''תסתכלו איך שאר השחורים באפריקה טובחים אחד בשני, עם כל הקיפוח אנחנו בעצם עושים לכם טובה עם האפרטהייד הזה'' הוא המשפט האחרון שהייתי מעלה בדעתי, וכך גם לגבי המקבילה האפשרית שלו כאן (''אפשרית'' במובן שהיא נאמרת, לא במובן שיש בה הגיון כלשהו, לבד מהיגיון גזעני להחריד). אבל הטענה ש''כל קבוצת אנשים מעדיפה וגו''' - היא טענה תיאורטית שלא תמיד מתיישבת עם מציאות מורכבת מאוד כמו זו שאנחנו חיים בה. הפלסטינים הישראלים שאני מכירה הם אלה שמעלים את הטענות שטענתי, והפתרון שהם היו מעוניינים בו הוא מדינה פלסטינית גדולה לשני העמים החיים כאן. אני חייבת להודות שאני מוצאת בזה היגיון רב. |
|
||||
|
||||
לפי מה שאני יודע רוב הפלסטינאים מעוניינים במדינה פלסטינאית ולא במדינה דו לאומית ( http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...) . יש אמנם פלסטינאים שמעוניינים במדינה דו לאומית אבל הם עדיין מיעוט. כמובן שגם ההצעה של מדינה דו לאומית לא קשורה להצעה של יעקב שבעצם מדברת על מדינה *יהודית* מכאן עד הירדן שבה לפלסטינאים לא תהיה אזרחות ולא יהיו זכויות אזרח. |
|
||||
|
||||
אני לא אמרתי חלילה שלא יהיו להם זכויות אזרח. לא עלה על דעתי. אני יכול לאמר שאנשים שאני מכיר מהימין הקיצוני ביותר חושבים כמוני שאין שום סיבה שלא יקבלו זכויות אזרח. מי ששלל מהם זכויות אזרח זה מפא''י שנתנה להם זכויות תמורת קולות. לגבי אזרחות, כבר הבעתי אפשרות לתת להם אזרחות מלאה במדינה יהודית, עם חוקה יהודית שמונעת כניסת אנשים המתנגדים למדינה יהודית לכנסת (הדמוקרטיה מגינה על עצמה - אתה יודע). |
|
||||
|
||||
הכוונה בדמוקרטיה שמגינה על עצמה זה בהחלט לא מדינה שמחוקקת חוקים כדי להגן על האופי הגזעי שלה. אם אתה באמת לא בעד אפליה לגבי זכויות האזרח של אותם אזרחים אז: 1. האם יש לך בעיה עם ראש ממשלה ערבי במדינה הדו לאומית? 2. האם יש לך בעיה עם שופט בית משפט עליון ערבי? 3. האם אתה בעד לאפשר נישואים בין יהודים לערבים במדינה הדו לאומית? |
|
||||
|
||||
אני נגד התערבות המדינה בנישואים ובעד איסור גורף בחוקה על רישום נישואין או מתן אי אלו הטבות על מצב אישי על ידי המדינה. |
|
||||
|
||||
2. למישהו יש בעיה עם סלים ג'ובראן? |
|
||||
|
||||
לא יודע. אפשר לשאול למשל את ניצה או את יעקב אם יש להם בעיה שג'ובראן ישפוט אותם. לגבי ניצה אני כמעט בטוח שהיא תגיד שכן. |
|
||||
|
||||
ראשית, אני דיברתי במפורש על פלסטינים ישראלים - פלסטינים המתגוררים בתחומי הקו הירוק. ברור שהפלסטינים בשטחים, בחלקם, חשים אחרת. שנית, גם הפלסטינים שפגשתי בשטחים דגלו בהחלט במדינה דו לאומית, אם כי מתוך השניים היחידים ששוחחתי אתם והיו בעלי עמדות פוליטיות מוצקות (חלק מהאחרים לא היו די משכילים לשם כך) אחד היה פליט, כך שהוא אולי איננו מייצג במיוחד. |
|
||||
|
||||
סתם מעניין אותי (אפילו שאותם שניים לא מייצגים), למה אותם שניים היו בעד מדינה דו לאומית? |
|
||||
|
||||
אינני יודעת אם שניהם לא מייצגים. רק לגבי זה נסיבותיו של הפליט מביניהם אולי הופכות אותו לכזה: כפי שהוא אמר, הוא פשוט רוצה לחזור הבייתה. והשני - הסיבות שציין הן בדיוק אלה שהעליתי - מדינה קטנטנה, שסועה ותלותית פשוט איננה מאפשרת קיום ריבוני ממשי ומכובד. מה גם שעלולה להיווצר בה תחושת כלא ומחנק בלתי נסבלים, אם אכן תהיה כאן חומה לכל האורך - והמעבר בין שני חלקיה גם הוא יהיה מסובך ורצוף מהמורות ביורוקרטיות. |
|
||||
|
||||
מדינה כזו תהפוך במהירות הבזק (בזכות זכות השיבה ובריחת יהודים, בעיקר בעלי אפשרות לאזרחות נוספת) למדינה פלסטינית עם מיעוט יהודי גדול (אך מצטמצם במהירות). |
|
||||
|
||||
יש הצעה נושנה נוספת. שלוש מדינות: 1. מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית. 2. מדינה פלסטינאית. 3. ומדינה שבה יחיו כל אלו שעדיין מתלבטים. הויכוח הבא יהיה על חלוקת שטחי המדינה השלישית ( אנשים לא יהיו בה מהר מאד) לשתי המדינות האחרות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |