בתשובה ליונתן, 21/07/01 21:57
אה נכון, 29123
א.
כמו שאמרתי החיים לא הוגנים, מה שיש לנו אין ל]פלסטינים מה שיש להם אין לפועלים מירדן ומה שיש להם אין לאילו אשר במיצריים וגם מתחתם יש אחרים. מה לעשות החיים קשים.
האם עלי להתנצל שההורים שלי והורים שלהם עשו יותר למען עצמם מאשר אותם פלסטינים?
האם עלי להתנצל שאותי חינכו ללכת ללמוד וגם את הורי ולכן המדינה הזאת מצליחה יותר מאשר מקומות אחרים?
סורי אבל שוב זה מה יש בכל מקום מצליחים יותר מצליחים פחות ולפלסטיני היום יש הזדמנות שהוא לא רוצה לקחת או שההנהגה שלו לא רוצה לקחת או שהחברים שלו לא רוצים לקחת , מבחינתי זו עדיין בעיה שלו, ברק הציע להם עולם ומלואו הם סירבו, הוא הציע מה שאיש עד יום זה לא הציע הם אמרו לא טוב לנו אז אולי הסיבה שהם בבוץ היא שהם או מטיפשים או חכמים שמנסים לחוף את שנינו לכיוון מערב אני לא יודע אבל אני לא מרחם יותר מידי על מי שניתנו לו הזדמנויות ובמקום לקחת אותן הוא בעט בהן בחינניות אלימה.

ישראל הייתה אשמה גם אם הייתה נותנת מדינה להם ולא הייתה נותנת להם מהמים שבשיטחה ואו מהחשמל שאצלה ואו מהעבודה אצלה, ישראל אוהבת להיות אשמה.
מזכיר לי איך היום בחדשות ראיתי איך האנגלים ורים כדורי גומי ושאר דברים כמונו אולם איש לא מציע להביא לשם פקחים מהאום רק אצלינו יש דרישה כזו.

ב.
עם הם עלו יותר או פחות ממה שהיה עולה זו נחמד לחשוב אבל לא ניתן להוכחה מכל סוג שהוא, יתכן וישראל הייתה מתחילה מוקדם יותר להביא עובדים זרים, יתכן והיו מחנכים את הילדים שעבודה לא במזגן זה לא הדבר הכי נורא שיכול להיות, הרבה דברים יכולים להיות אבל איש לא חייב אותם לבוא לעבוד , הם באו כי הם רצו כסף, וגם אתה היית עובד בכל עבודה שנראת לך אם היית רוצה כסף, ואם היית חסר השכלה היית עובד גם בשכר מינימום כדי לממן את המשפחה שלך.
ושוב אני מכיר את החוק היבש היטב בתור אחד שמשפחתו העסיקה את אותם פועלי שטחים שמה לעשות החוק פה הוא ללא פרצות, חובה לתת להם שכר מינימום והם יכולים לתבוע אותך עם אתה לא משלם להם כמו כל יהודי.

אגב תועלתנות הייתה יוצרת היום מצב של הרבה מאוד פועלים זרים על מנת שהרבה חקלאים שעבדו אם אותםתושבי שטחים יוכלו לקתוף את מה שזרעו מה שלא קורה בגלל שיקולי מערכת משונים ביותר. (ואולי איזו חברת כוח אדם ושר שלא מי יודע מבין מהחיים שלו מלבד לנהוג בוולבו)

ג.
לפני 50 שנה אם הייתי חי אז והייתי עם אותן דעות כמו היום הייתי מתנגד למדינה יהודית, אבל אני לא חיי לפני 50 שנה אני חיי היום כאשר מדינת ישראל היא מדינה קיימת עובדתית וקצת קשה להזיז אותה כנראה יש בה כמה תושבים שלא אוהבים את הטעם של מי עזה.

ג. אני כרגע חרד לגבי עצמי ולגבי משפחתי יותר מאשר אני חרד ל3 מליון פפלסטינאים ואו ל60 מליון סינים, אני חרד כיוון שהם הוכיחו שהם לא מעוניינים לעשות איתך ואיתי שלום אלא להעיף אותנו מפה, והם עשו זאת בכל דרך אפשרית.

ד.שוב שטח כבוש ממי? כאשר האמריקאים קבשו את אדמות האינדינים הם החזירו אותם. כאשר כל מדינה שהיא קבשה מדינות אחרות המלחמות העולם הם החזירו אותם? ראה מה קורא היום ביגוסלביה.
השטח הזה היה שייך לטוקרקים שכבשו אותו ואז לאנגלים שכבשו אותו והיום הוא שייך לישראלים שקבשו אותו, צר לי אבל כך נוהג העולם, אולי זה לא מוסרי אולי זה לא רצוי אבל זו היא עובדה, העולם נכבש על ידי מדינות ועמים.
לא היה עם פלסטיני מעולם וזה שקבוצת אנשים מעוניינת בארץ זו היא זכותה אבל עם כך גם קבוצות רבות אחרות יכולות לרצות להיות ארץ אבל מה לעשות שזה קצת בלתי אפשרי.
פה זה שלושה מליון מה קורה במקומות אחרים שבהם זה יהיה 5 מליון , האם כל קבוצה יכולה להכריז שהיא עם ולכן השטח הזה או האחר הוא שלה?
צר לי אבל שוב העם הפלסטיני נימצא בירדן ובלבנון וגם בישראל כל עוד הם לא דורשים את חצי ירדן וחצי לבנון ששם הם יושבים אני לא רואה שום סיבה למה הם צריכים לדרוש חצי ישראל.

ה. התנצלותי עם אתה רואה אחרת את הדברים למרות ששוב מנימת דבריך ניתן היה להבין זאת האופן עקיף אל אם לא כך הרי ששוב התנצלותי.

ו.צר לי אבל לא מקובל עלי, אתה מזכיר לי את ארגון "ערכים" שהחליט איזה ערכים הם טובים ואילו לא.
הערכים שלך אולי מוצאים כן בעיניך ואכן רצוי שכך יהיה אבל מה לעשות שיש לא מעט אנשים פה בארץ שמתנגדים להם וחושבים שאילו אינם ערכים מוסרים כל אחד מסיבותיו אם דתיות ואם אחרות. (אני לא שייך לדתיות) זכויות האדם בעולם נפגעות כל הזמן גם בארץ גם בחו"ל וגם אצל הפלסטינים, שוב אתה מנסה להלחם בגל ענק כאשר אתה עוד לא מצליח להלחם בגל הפנימי שלך, כאשר במדינה יהיו ערכים דמוקרטיה אמיתית וזכויות אדם מלאות אז התחל להציק לי למה המדינה לא פועלת גם כלפי אחרים, כרגע אני דואג יותר לאזרחי המדינה.
לסיכום (מבחינתי) 29191
1. צר לי שאתה מסרב לקבל הגדרה כה פשוטה כמו "שטח כבוש" (לצורך העניין אין גם שום חשיבות לשאלה ממי נכבש השטח), ונאחז שוב ושוב בטענות שמראות יותר מכל על חוסר הבנה בסיסי. חלק מן השטח שעליו יושבת כיום מדינת ישראל הריבונית, הוא שטח שהוענק לה ע"י החלטת האו"ם, וחלקו האחר נכבש על ידה במלחמת העצמאות, והיא בחרה להחיל עליו את חוקיה, ולתת אזרחות לערבים אשר התגוררו בו (לאחר סיום המלחמה).
גם חזרה שוב ושוב, בכל פעם שאתה "נתקע" בטיעוניך, ובכל נושא ועניין כמעט, על המנטרות "טוב ככה זה בחיים", או "החיים הם לא הוגנים", או "יש גם עוולות אחרות בארץ ובעולם" (באמת?), מעבר לכך שאין בה שמץ של רלוונטיות לנושא הדיון, היא גם אינה מקדמת אותו לשום מקום.
2. כמובן שמנימת דבריי (כפי שאכן לא הצלחת להראות) לא ניתן היה להבין ולו ברמז את מה שטענת, ואין לי אלא להצר על כך, שרמת הבנת הנקרא שלך, אינה עולה על רמת הדקדוק שלך.
3. לא קבעתי בהודעתי איזה ערכים הם טובים ואיזה ערכים אינם טובים. כן קבעתי בה, ש"מפעל ההתנחלויות" עומד בניגוד חריף ובולט הן לערכי הדמוקרטיה, והן לחוקי זכויות אדם בסיסיים. ניתן כמובן לתמוך בהמשך החזקתנו לנצח בשטחי יש"ע, מבלי ליצור מצב בלתי דמוקרטי, אלא שאז יש להעניק אזרחות מלאה ושוויון זכויות מלא, לאנשים החיים שם. לחילופין ניתן גם להתנגד לדמוקרטיה, שבהודעתי הקודמת לא קבעתי שהיא ערך טוב יותר או פחות, מערכים אחרים.
לסיכום (מבחינתי) 29237
לאחר שקראתי את פיסקה 2 שלך הגעתי למסקנה שפה נגמר הדיון. (בעיקר את סופה)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים