|
||||
|
||||
כשגרנו באירופה שלחתי את הילד שלי בן ה-4 לגן עירוני שם חלק גדול מהיום הוא ישב ליד דפי עבודה עם שזיף אחד שני שזיפים וכו' כי בסוף השנה הם עוברים איזה מבחן של משרד החינוך. העברנו אותו לגן אנתרופוסופי ושם הוא שיחק עם בדים צבעוניים והקים אוהל רועים או ארמון לפי מצב הרוח, בנה בקוביות עץ או רכבת מכסאות הפוכים, הכין עוגות יום הולדת או עוגות רעל בארגז חול, שמע כל יום שירים שהגננת שרה וסיפור מומחז עם בובות בסוף כל יום, האמין שגמדים קיימים ואחד מהם אפילו שם לו דברים תחת הכרית כשהשן נפלה לו, אפה לחם, הכין ריבה מפירות, צייר בצבעי מים, ניקה את הגן כל יום מהטינופת שהוא וחבריו עשו, ועוד כל מיני עשיות חסרות תכלית שכאלה. בקיצור, לא למד כלום והיה מבסוט. |
|
||||
|
||||
מה זה לא למד כלום? אם הוא למד לבנות אוהל או ארמון, להכין עוגות יומולדת ואפילו עוגות רעל (כישור חיים חשוב לכל הדעות), לאפות לחם ולהכין ריבה - זה ודאי לימוד הרבה יותר נרחב ואינטנסיבי מכל מה שלומדים כאן בגן. |
|
||||
|
||||
הבעיה היא, נדמה לי, שנראה לך שהוא לא למד כלום. |
|
||||
|
||||
הבעייה היא שאתה לא מזהה אירוניה. |
|
||||
|
||||
או שאני לא מזהה פעם ראשונה או שאתה לא מזהה פעם שנייה. |
|
||||
|
||||
''בגיל שש נאלצתי לקטוע את לימודיי כדי ללכת לבי''ס''. (שכחתי מי היה הדובר, נראה שהפעם לא אביא גאולה לעולם). |
|
||||
|
||||
('בילדותי' ולא 'בגיל שש', אגב) |
|
||||
|
||||
תודה. חשדתי שזה הוא, אבל לא רציתי להסתכן. נראה לך שגם בהפרש כזה אפשר להביא את הגאולה? (או לפחות - שגם אם תתמהמה, בוא תבוא?) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |