|
||||
|
||||
שתי התגובות למעלה מספקות תשובה חלקית לעניין . הייתי רוצה להוסיף על כך גם את תחושותיהם של כתבי גל''צ וקול ישראל אשר חשו איום על חייהם וכמובן לציין לשבח את אותו אזרח ערבי ישראלי אמיץ אשר נתן להם מסתור. תיקון קטן לגבי התגובה השניה מסגד חסן בק הוצף באבנים לתוכו. ודבר שלשי ואחרון עצם המינוח ערבי ישראלי ולא ישראלי מעיד על חלק מהבעיה ,אנו לא רואים בהם חלק מהמדינה וגם הם מרגישים כך. ונכונה עם כך השאלה למה הדבר הזה אינו נחקר ליסודו שהרי העניין הוא בכל מקרה חבית נפץ. |
|
||||
|
||||
מעניין שאתה מבקר את המונח ''ערבי-ישראלי'', שכן ישנם רבים בפורום זה ובכלל שמתעקשים להשתמש במונח ''פלשתיני-ישראלי'' או פשוט ''פלשתיני''. לדעתי, השימוש במונחים אלו דוקא מראה על הפרדה בינם לביננו. עניין משעשע לכשעצמו, מכיוון שאלו המשתמשים בכינויים אלו הם אלו המצדדים במדינת כל אזרחיה. ''ערבי-ישראלי'', לדעתי, הוא המונח הנכון לשימוש, שכן עלינו להמנע משיוך הערבים תושבי מדינת ישראל לערבים תושבי הרשות, אם ברצוננו להביא לשיתוף פעולה או הכרה שלהם במדינת ישראל כמדינתם ולא כאוייבתם. |
|
||||
|
||||
השאיפה להפרדתם של ערבי-ישראל מהרשות היא אכן מבורכת אך בעייתית שכן משפחות פלשתיניות שלמות דורשות זכות שיבה או איחוד משפחות וכן בעייתינו. דבר שני, בא לא נשלה את עצמנו ,בתחילת דרכה המדינה הזאת גם היתה לא מדינת כל יהודייה , אך הרעיון הכללי היה הקמת מדינה יהודית. אחת הבעיות הינם לאיפה מתכוונת מדינה זו ללכת ואיך רוצים אנו שפניה יראו בעתיד . עניין לדיון פתוח בפני עצמו לתשומת ליבך דובי. |
|
||||
|
||||
אני? אתה מוזמן לכתוב מאמר בנושא, ולפתוח בדיון. אנחנו נשמח. |
|
||||
|
||||
מסגד חסן בק לא "הוצף באבנים לתוכו". עובדתית-אף אחד מהאנשים שבתוכו לא נפגע,מה שהיה קורה איךו הוצף המסגד באבנים. שנית, היות ואני מתגורר מרחק 3 דקות נסיעת אופנוע ממסגד חסן בק, הגעתי לשם מתוך סקרנות כששמעתי על המהומות וצפיתי בהתרחשויות (צפיתי והזדעזעתי-לא האמנתי למראה עיני) במשך שעה ארוכה. דע לך כי מרבית האבנים (בקבוקי תבערה לא הושלכו כלל) פגעו בקירות המסגד מבלי לגרום כל נזק. רק מיעוט קטן מהאבנים שנזרקו חדר לתוך המסגד. |
|
||||
|
||||
"מרבית האבנים פגעו בקירות המסגד...רק מיעוט קטן מהאבנים שנזרקו חדר לתוך המסגד" אז מה?? העובדה שרוב האבנים לא נכנסו לתוך המסגד לא מקטינה מחומרת המעשים. האבנים לא חדרו *במקרה*. היית מדבר אחרת אם הן כן היו חודרות למסגד ופוגעות בשוכנים בו. העובדה שהרבה אבנים נזרקו מראה על הכוונה. והכוונה ברורה- לפגוע בכמה שיותר אנשים. כך שהעובדות המדויקות על כמויות האבנים שחדרו למסגד אינן רלוונטיות. |
|
||||
|
||||
כוונה לפגוע איננה מספקת. השאלה אם ההמון, בתנאים הנתונים היווה סכנה המצדיקה שימוש בנשק חם מצד המשטרה. עובדתית-איש מבאי המסגד לא נפגע, וכפי שציינתי בהתייחסותי לשיעור האבנים שחדר למסגד-אף לא היה בסכנה ממשית. לעומת זאת, בקרב המון הערבי שהתפרע במהומות אוקטובר היו הן כוונה לפגוע והן יכולת לפגוע (למשל, על ידי רגימת מכוניות של אזרחים בכבישים ראשיים השוכנים ליד יישובים ערביים. להזכירך, שכך אכן נהרג אזרח אחד במהומות), וזו, אולי, אחת הסיבות לכך שכלפי ההמון המתפרע אז הופעלו אמצעים שלא הופעלו כנגד ההמון היהודי בחסן בק. |
|
||||
|
||||
לא הושלכו כי תפסו את בקבוקי התבערה מראש. כמובן שאף שוטר לא ינסה להוציא בקבוקי תבערה מידיו של ערבי ישראלי במשתתף בהתפרעות - כי הרבה יותר קל לירות בו. |
|
||||
|
||||
ושוב אתהה בקול רם - האם לא היה חכם יותר (גם אם לא פוליטיקלי-קורקט) להפעיל כחות משטרה המורכבים בעיקרם משוטרים בני המקום (ולכן: ערביים) בארועים אלה? |
|
||||
|
||||
אחת הטעויות הגדולות של הוועדה הנ"ל הייתה חשיפת שמותיהם ברבים של שוטרים ערביים המתגוררים באזור הצפון ןמעורבים במקרי ירי ועל ידי כך העמדתם בסכנת נקמה. הרעיון שאת מציעה הקמת "טירה" נוסח אירלנד לטיפול בענייני ערביי ישראל הוכח כטעות רצינית לאורך זמן. לגבי הטירה ראי את אתר הira בנושא |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את ה"טירה", ואודה לך אם תסביר ותפרט (נראה לי שלקרוא על כך באתר של בעל-עניין כמו ה-IRA זה לא רעיון מושלם), לכן גם אינני יודע אם זה אכן מה שהצעתי. מה שנראה לי כהצעה סבירה הוא שכחות המשטרה המקומיים יהיו אלה שינהלו את הטיפול בארועים במקום, ואם יש צורך בכחות נוספים כתגבורת - יהיו אלה כפופים למפקדים המקומיים. |
|
||||
|
||||
ההערה האחרונה שלך היא מרושעת וחסרת כל ביסוס. הנסיון להכתים ציבור שוטרים שלם כבריונים עם אצבע קלה על ההדק מוכח בעדויות הוועדה כלא נכון. |
|
||||
|
||||
נתפסת למקרה יחיד בארועי חסן בק (צעיר אחד נתפס כשהחזיק בבקבוקי תבערה בסביבת המסגד-אף אחד לא הוציא לו בקבוק תבערה בוער מידיו כמו שאתה מתאר) והכללת באופן מתמיה ממש. כאשר שוטרים יכלו למנוע מראש מערבים מלהשליך בקבוקי תבערה, הם עשו זאת (עובדה-במהלך המהומות נעצרו ערבים ישראלים וברשותם בקבוקי תבערה) כחיל עצרתי פלסטינים בחברון כשברשותם בקבוקי תבערה, אז מה זה אומר? ממך הייתי מצפה לטיעונים מעט יותר חיזקים על מנת לסתור את התזה הבסיסית שלי-המשטרה הייתה אגרסיבית במיוחד כלפי המפגינים הערבים אזרחי ישראל, בעיקר (אינני אומר שרק) משום שהמהומות היו אלימות ומסוכנות באופן חריג. |
|
||||
|
||||
אני מצטער על התגובה המאוחרת אך הייתי צריך קצת לירות על ערבים במילואים. אני חושב שהתמונות בטלויזיה הראו אחרת. אבל אם תרפרף קצת הלאה תראה שזו לא הנקודה. |
|
||||
|
||||
1)אני לא יודע מה הראו בטלוויזיה, אני יודע מה ראיתי במו עיני. העובדה שהמתפרעים היהודים לא פגעו באף ערבי אומרת משהו על מידת האיום שהם היוו ועל כך שהשוטרים הפעילו פחות או יותר את מידת הכוח שהיה עליהם להפעיל. 2) לפתיח של תגובתך אני באמת מעדיף לא להתייחס. |
|
||||
|
||||
העובדה הפשוטה היא שהמשטרה בעזרת מגע תקיף כנגד הגופים המסיתים במקום היא זו שמנעה את הפגיעה בערבים ולא ע''י יריות במפגינים. מתוך סקרנות אישית אני שב ומפנה אותך אל תגובתי השניה בנושא הכתבה על הכיוון שעל פי דעתך על המדינה להתקדם אליו. חווה דעתך. |
|
||||
|
||||
דווקא אשמח לחוות את דעתי באריכות, ברגע שאתפנה מעט מעומס העבודה שאני טובע בה בימים אלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |