|
||||
|
||||
לדעתי כל המשפטים הללו בהחלט מניחים כוונה. זה ברור שהאגודל מאפשר אחיזה, העין מאפשרת ראייה והפוטוסינתזה קבלת אנרגייה, אבל לא ברור לי בכלל האם מישהו יצר את האגודל במטרה שנוכל לאחוז בדברים. למעשה, אני בטוח ששום כוונת מכוון לא עמדה מאחורי יצירת האגודל, אלא מקרה ממוזל והעובדה שמי שאוחז בדברים מסתדר יותר טוב מאלו שלא. בכל מקרה, השאלה המעניינת יותר היא איך מתבטאת העובדה שדבר מה הוא מהות קיומו של דבר מה אחר, ולצורך זה כוונו השאלות שבפסקה השנייה, שמסקרנות אותי יותר מהויכוח הסמנטי על כוונות ומטרות. |
|
||||
|
||||
אני חולק עליך בנוגע לצורך בכוונה. אולי שום כוונת מכוון לא עמדה מאחורי יצירת האגודל (לא רוצה להכנס לויכוח הזה), אבל האגודל נוצר והתפתח כתוצאה מהיתרון האבולוציוני שבאפשרות לאחיזה., ולכן אפשר לומר שמטרתו היא לאפשר אחיזה. ולשאלות שבפסקה השניה, אם הייתי עקר, מהות חיי הייתה אובדת. אבל לא הייתי מתאבד (מה הקשר). אם הייתה לי מחלה תורשתית קשה, במידת האפשר הייתי מנסה להוליד ילדים ללא המחלה הזו (היום זה אפשרי במחלות רבות). |
|
||||
|
||||
זה קצת יותר מורכב. ראה http://en.wikipedia.org/wiki/Teleology |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כן: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%9C%D7%90%D7%9... |
|
||||
|
||||
מלבד השימוש במילים לועזיות, מה יותר מורכב? |
|
||||
|
||||
חסר היה לדעתי הרקע הנחוץ להבנת המשפט ''אבל האגודל נוצר והתפתח כתוצאה מהיתרון האבולוציוני שבאפשרות לאחיזה., ולכן אפשר לומר שמטרתו היא לאפשר אחיזה.''. אבל אני לא מתכוון להתעקש על זה. |
|
||||
|
||||
אני אשאיר את הדיון האגודלי לך ולערן (ממילא זה הופך להיות דיון על משמעות המילה "כוונה"). ואעבור לויכוח סמנטי מהנה יותר: מה זו בשבילך "מהות החיים"? בשבילי, "מהות החיים" היא מכלול הדברים שבלעדיהם אין טעם לחיים, ולכן מוטב להפסיקם. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהדיון על הכוונה סוכם. מהות החיים? כשאני עומד בפני בחירה כלשהי, אני מכריע לטובת האפשרות שתקדם את מהות החיים שלי. |
|
||||
|
||||
לי זה נשמע כאילו אתה משתמש בשם מפוצץ כמו ''מהות החיים'' כדי לתאר ''אינטרס''. ניחא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |