|
||||
|
||||
האם זימה היא לא יחסי מין, והאם טמא זהה למכוער, ומתי טהור ויפה הוא גם קדוש. |
|
||||
|
||||
זימה היא אופן מסויים של יחסי מין, וודאי. אופן מכוער. טמא אינו זהה למכוער אבל יש קשר גדול ביניהם, וגם בין טהור ויפה לבין קדוש. אבל לא ייתכן דיון על הדברים האלה מבלי להבין את המושגים. בתור הצעה אני אביא כמה הגדרות מילוניות (אנחנו לא חייבים לקבל אותן). ובכן, לפי מילון ספיר: זימה: 1. פריצות, ניאוף, תועבה; 2. מזימה, כוונה רעה; שטוף בזימה: להוט אחרי מעשי זנות וניאוף. טמא: 1. שיש בו טומאה, לא טהור מבחינה דתית; 3. מושחת, רשע. טהור: 1. שנקי מטומאה, נקי מבחינה פולחנית-דתית; 2. צח, נקי, זך קדוש: 1. שהקדושה שורה בו; 2. שמייחד את עצמו לעבודת האלוהים; 3. צדיק גדול, שלם וטהור במידותיו. |
|
||||
|
||||
לאיזו הגדרה מילונית היית מכניס, יחסי מין שאינם מקובלים עליך. יחסים בין שני בני אדם בוגרים מרצונם החופשי, יחסים הנעשים בצנעה, בדלת אמות של פרטיותם. |
|
||||
|
||||
גבר, אל תתעצבן. אף אחד לא דיבר על מה שמקובל עלי ומה שלא. דיברנו על ההתייחסות למין ולאיברי מין במסורת היהודית, בהמשך לתגובה שלך בנידון. דעותיי האישיות לא ממש הועלו כאן, חוץ מבמסגרת אינטרפרטציה לתפיסת העולם המסורתית יהודית. אם יש לך בעיה עם התפיסה הזאת זה משהו אישי שלך. |
|
||||
|
||||
אולי אצלך, למנוע הריון זה חוסר הנאה מיחסי מין. אבל ברגע שאתה מוחוייבת ''לסיים'' באיסר מין האישה, בשל אמונתך - זהו אונס של האישה והכנסתה להריון באונס. אנסת אותה להכנס להריון רק בגלל שאמונתך טוענת שזה חייב להיות חלק ממין. |
|
||||
|
||||
קודם כול, אצל היהודים המין במסגרת חיי הנישואין היו לא רק הכרחי להביא ילדים - כמו אצל הנוצרים - אלא יפה ומענג. החובה לבני הזוג להתעלס דווקא בערב שבת, היא אחד הדברים היפים ביותר במסגרת הנישואין היהודיים - הקשר בין ''עונג שבת'' לבין ההתענגות על המעשה המיני. הזימה קשורה לא במין כשלעצמו אלא במין שבחטא, כלומר בדרך כלל בין אישה נשואה לבן זוג שאיננו בעלה - זהו החטא המיני העיקרי הנמנה ביהדות, וקשור להיותה של האישה רכושו של בעלה, ואם היא בוגדת בו, היא מועלת ברכושו. זו הבעיה שבזימה. בבית הכנסת הגבר היהודי חייב להקדיש את כל מחשבותיו לתפילות לאלוהים, ואם הוא רואה אישה יפה או שומע את קולה כשהיא שרה, מחשבותיו עשויות לסטות לכיוון שניגוד לכיוון הרצוי מבחינת הדת. זוהי סיבת ההפרדה העיקרית ואין כאן עניין של טומאה אלא, כמו שאמרתי, של הסחת הדעת מהכוונה הדתית העיקרית. |
|
||||
|
||||
ההתענגות על המעשה המיני ''בעונג שבת'' היא רק של הגבר היהודי ולא של אישה, אם בכלל העונג כמצווה איננו אלא חטא דתי בעיני האלוהים. |
|
||||
|
||||
לא ממש. הגבר מצווה הרי על ''עונתה''. והיהדות, בניגוד לנצרות, לא רואה בהתנזרות ובהמנעות מעונג ערך ראוי. |
|
||||
|
||||
ההתענגות על המעשה המיני "בעונג שבת" היא רק של הגבר היהודי ולא של אישה, אם בכלל העונג כמצווה איננו אלא חטא דתי בעיני האלוהים <> מצווה הרי על "עונתה." |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל קצת מקורות לקביעות הללו? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מעניין איך אנשים מסויימים גרמו לאנשים אחרים לשנוא את הדת. הם הצליחו כל כך, שאלה האחרונים פתאום נמצאים אומרים דברים לא מבוססים ולא רציונליים בגנותה. גם אם בד''ך דיבורם צלול ושקול. חבל, כי הדת, פנים רבים לה, וניתן לפרשה במגוון דרכים. חבל לבחור לפרשה בדרך מכוערת. |
|
||||
|
||||
איך אפשר לא לשנוא את הדת היהודית? זוהי דת המיוחדת לפולחן הגבר והשמדת האישה (לא פיזית בהכרח). הכל שם מבחיל, מתחילתה ועד סופה. הכל, כולל הכל. גם מה שמנסה להשמע פחות מבחיל. אין ספונטניות, אין רומנטיקה, אין יופי אלא רק התנגדות ליופי ולטבעה של האישה. האישה לא יכולה להיות בעלת מס' בני זוג וחייבת להכנע לגבר אחד ומבחיל. דת מצחינה ודוחה. איך אפשר למצוא שם יופי? הכל מגעיל, הכל מעוות, הכל הפוך מהמציאות. רק אנשים שמעולם לא חיו במציאות, מסוגלים להאמין לשטויות הכתובות שם על נשים. רק המושג "עונג שבת" כבר עושה חלחלה ובחילה. הכל נגד האישה וטבעה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |