|
||||
|
||||
רגע אחד, נדמה לי שיש כאן אי-הבנה שבגינה אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אינני סבור "שדעות, תפישות ואמונות אינן בנות שינוי, ולכן שכל דיון פוליטי או פילוסופי אינו יכול להזיז אדם ממקומו"; נהפוך הוא - באותה פסקה ביקשתי לעקוץ את המחזיקים בהשקפה בלתי הומנית זו. |
|
||||
|
||||
כן אתה צודק. קח את הדברים שלי כמופנים כלפי מי שעדיין מחזיקים באמונה שהתבדתה בקרבך זה עתה. |
|
||||
|
||||
למה אתה טוען שאמונה זו התבדתה בקרבי זה עתה? מאז עמדתי על דעתי סירבתי לקבלה, תחילה רק מתוך התנגדות פרימיטיבית ובלתי מפורשת לדמות האדם העולה ממנה, ולאחר מכן - עת בעצמי זנחתי רעיונות ישנים ואימצתי אחרים תחתיהם - מתוך הבנה שהיא בלתי הומנית ושקרית. אדם אינו מסוגל לפקפק בתפישת עולמו כמעשה יום-יום, וזה מובן. אבל מי שטוען שאדם אינו מסוגל לעשות זאת בכלל, דן אותו לאומללות ולעליבות שאינו ראוי להן. |
|
||||
|
||||
בסדר, אז קח את הדברים שלי כמופנים כלפי מי שעדיין מחזיקים באמונה שהתבדתה בקרבך זה מכבר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |