|
||||
|
||||
אם אנשים רוצים בכך - יש להקים יישובים ייעודיים, ובלבד שיש מסה קריטית מספקת לכך, וההקצאה אינה באה על חשבון מישהו אחר. הרי יש לנו כבר ערים דתיות. אני אפילו מעדיף להגדיר יישוב עם חוקים שונים מאלה שבכלל המדינה כשמורה. מצידי - שבני ברק תהיה שמורה דתית ואז אסכים שחוק המדינה יאסור שם על נסיעה בשבת. במחשבה שניה - בני ברק היא עיר מעורבת חילונית/דתית והיא דוגמא לא כל כך מוצלחת לרעיון השמורה, אך אני מקווה שכוונתי ברורה. ואם נחזור לפלשתינאים - אם יש מספיק פלשתינאים הרוצים להקים יישוב חדש, יש לאפשר זאת. |
|
||||
|
||||
בוא נראה אם אני מבין: יישוב דתי - יישוב בו אסורה הנסיעה בשבת; יישוב ערבי - יישוב בו.... ? לא, אני לא חושב שהבנתי. |
|
||||
|
||||
זו בדיוק הנקודה. היות ואין צרכים נפרדים לערבים, הם יכולים להתיישב באופן חופשי בכל יישוב קיים, כולל אלה בעלי רוב יהודי. זהו הסבר אפשרי לכך שלא הוקמו יישובים ערבים חדשים. ככל הידוע לי - מאז קום המדינה לא הוקמה אף עיר יהודית. הוקמו ערים ישראליות. אבל אם קבוצה תבוא ותגיד שברצונה להקים יישוב ערבי טהור, שבו לא תורשה ההתיישבות למי שאינו ערבי, יש להתחשב בבקשה זו. |
|
||||
|
||||
יישוב בו השילוט העיקרי הוא בערבית, יישוב בו יש מסגד או כנסיה במקום בית כנסת, יישוב בו בבית הספר מציינים את חג הקורבן או חג המולד במקום את שבועות, יישוב בו המאפיות נשארות פתוחות בפסח ללא חשש שחלק מתושבי המקום ייפגעו וכו' וכו'. _______ העלמה עפרונית בהצתה מאוחרת |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |