|
||||
|
||||
מעולם לא שמעת את הטענה אודות עשרת השבטים האבודים? *זה* מעניין... |
|
||||
|
||||
שמעתי את הביטוי ''עשרת השבטים האבודים'' כמה עשרות פעמים, אבל אף פעם לא ביחד עם פירוט בדיוק למה הכוונה (כמו שהיא מוצגת כאן). תמיד הנחתי שלא יודעים בדיוק מה קרה לעשרת השבטים, אבל מניחים שחלק מהם התגלגל והגיע בסופו של דבר לקהילות היהודיות השונות שרק מהן והלאה יש לנו מידע מהימן יותר, ולא ניתן להצביע בוודאות על המקור המדוייק של חבריהן. |
|
||||
|
||||
עשרת השבטים הוגלו לאשור על־ידי מלך אשור (כנראה שלמנאסר) ומאז אבדו עקבותיהם. הדבר מפורט בספר מלכים ב' פרק יז': http://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b17.htm אגב, ללא קשר לסיפור הנ"ל, מכיל הפרק הזה את הביטוי הכמעט עכשווי: וַיֵּלְכוּ אַחֲרֵי הַהֶבֶל, וַיֶּהְבָּלוּ (פסוק טו'). תוחזר הטיית הפועל של האהבל, ויפה שעה אחת קודם! |
|
||||
|
||||
אבל מנין הביטחון שאיש מהם לא התגלגל לאורך סוף העת העתיקה וימי הביניים המוקדמים והגיע לקהילות השונות באירופה וצפון אפריקה ? האם לכל הקהילות היהודיות המוכרות ניתן להתחקות עד גלות בבל, ולפסול הצטרפות של מקורות לא מזוהים לאורך תקופות קדומות ? |
|
||||
|
||||
"מנין הביטחון?" על מה אתה מדבר? לא עסקתי כלל במה שקרה לפרטים, אלא בעמים. עשרת השבטים נעלמו כישות מדינית. הם היו יכולים להתגלגל ולהיטמע בכל קבוצה, החל ביהודים וכלה בבודהיסטים. יתכן שצאצאיהם כוללים היום את יובל רבינוביץ, אורי פז, ג'ורג' בוש או אוסאמה בן־לאדן. |
|
||||
|
||||
אני מתייחס לקביעה "היהודים הם צאצאי שבט יהודה" בתגובה 268514. אם הסכמנו שלא ברור שלא נשארו יהודים מעשרת השבטים, הוספנו אפשרות של התגיירות והתבוללות לאורך השנים, ותוך הסתייגות אישית מההגדרה שלך של "יישות מדינית" (זאת "יישות דתית"), הקביעה הזאת לא ברורה לי. |
|
||||
|
||||
בהודעה ההיא נכתב: שבטים עבריים אחרים שאחזו באותה דת נעלמו לחלוטין לאחר שגלו מאדמתם. כשאני אומר "נעלמו", מובן שאין הכוונה לשרידות האישית של בני השבטים האלה, שהלכו עם השנים בדרך כל בשר כמו כולם, אלא שהם לא שמרו על זהות נבדלת לאורך דורות. סביר שצאצאיהם מפוזרים בין אומות העולם ומבחינת השרידות, הדת היהודית "שמרה" רק על עצמה ולא על המאמינים בה באיזה שהוא אופן. עד כאן הציטוט. על איזו אמירה בדיוק אתה חולק? |
|
||||
|
||||
אני לא חולק, אין לי שום מידע בנושא. האמירה שציטטתי לעיל לא הייתה מובנת לי מאליה, והמשמעות שבה התכוונת אליה לא נתבהרה לי מהמשך הטקסט. אני מבין שאתה לא מתכוון לכך שהיהודים הם כולם או ברובם המכריע צאצאים ישירים של יהודה, אלה שהדת היהודית היום היא גלגול ישיר פחות או יותר של הדת היהודית כמו שהיא התקיימה ביהודה הקדומה. |
|
||||
|
||||
יהודי נקרא יהודי מלשון יהודה. האדם הראשון בתנ"ך שנקרא ’יהודי’ לא היה משבט יהודה. בספר ’דברי הימים’ מכונה יוכבד יהודיה. ומרדכי שהיה משבט בנימין ולא משבט יהודה נקרא ’מרדכי היהודי’. למה נקראו שניהם כך למרות שלא היו משבט יהודה? משום שיהודה זה אדם שכל ה-י-ה-ו-ה נמצא בשמו. כשהאות ד’ מבטאת את הכוחות המפוזרים בעולם הזה. כל הכוחות שלו מוקפים ב-י-ה-ו-ה. אגב, האות ד’ היא לא במקרה בין האות ו’ לאות ה’: י-ה-ו זה בבחינת הנותן, וה’ האחרונה זו בחינת המקבל. הקשר בין הנותן למקבל. נמצאת הד’ מוקפת. |
|
||||
|
||||
מאז הבבא בובה לא נהניתי כל-כך. אבל למה דווקא האות ד' מבטאת את הכוחות המפוזרים בעולם? אם היו קוראים לשבט "יהוזה" זה היה הרבה יותר משכנע ותואם את ההיסטוריה היהוזית. |
|
||||
|
||||
ד- גם ד האמות של היהודי וגם ארבע בגימטריה, הרמז לארבעת כנפות תבל בהם(בהן? בהם? אוי לא, לא שוב!) מפוזרים הכוחות המפוזרים. |
|
||||
|
||||
אה, חשבתי שאולי הכוונה היא לארבעת הכוחות היסודיים. |
|
||||
|
||||
ד זה קיצור לדוניא שזה עולם בערבית שהיא סוג של עברית משובשת |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כמו דנא מ''מקידמת דנא'' רק בהגיה ערבית... |
|
||||
|
||||
אם כבר, אפשר http://www.mooma.com/Discs.asp?ArtistId=6786&Alb... אבל עדיף http://almashriq.hiof.no/egypt/700/780/umKoulthoum/S... (תעתיק אנגלי: http://www.shira.net/inte-omri.htm) |
|
||||
|
||||
את המילה דוניא אני מכיר מהביתן בדיסנילנד שבו יש בובות מכניות של ילדים ששרות ''זה עולם קטן מאוד'' בכל השפות. בערבית הם שרים דוניא משהו זריר איקטיר. |
|
||||
|
||||
לעזאזל! דבר ראשון חיפשתי דוניא בשירונט ולא עלה, אז הלכתי על נחמה הנדל ( אגב, לג'ון באאז יש ביצוע מהמם באנגלית של דונה-דונה) |
|
||||
|
||||
כנראה שמדובר בעניין של גודל, ולכן נעשה שימוש ב-ד', שהיא כידוע ז' גדול... |
|
||||
|
||||
ממלכת יהודה כללה בני שלושה שבטים: יהודה, בנימין ולוי. על מרדכי נאמר "אִישׁ יְמִינִי. אֲשֶׁר הָגְלָה, מִירוּשָׁלַיִם, עִם-הַגֹּלָה אֲשֶׁר הָגְלְתָה, עִם יְכָנְיָה מֶלֶךְ-יְהוּדָה". סביר שהשם "יהודי" ניתן לכל מי שגלה עם שבט יהודה, מהיותו השבט הדומיננטי ביניהם. כמו שהשם "כושי" הפך לתיאור כל אפריקאי שחור עור, ולא רק יוצאי כוש (היא אתיופיה). אבל העיסוק המיסטי באותיו ומשמעותן, כמו גם בגימטריה הוא נחמד. ניקח את מרדכי היהודי. יהודי בגימטריה = 35. מרדכי היהודי היה אופורטוניסט קיצוני (ועל כך כבר כתבתי במקום אחר). הוא עשה כל מה ש*כדאי (35)* לו וכך נוצר *חג חוטא (35)* ולכן רק *בודהא טוב (35)*. |
|
||||
|
||||
לא סביר בכלל, כפי שהבאתי ראיה מיוכבד שנקראה יהודיה ומ"מרדכי היהודי", המוזכר במילים אלה בדיוק, 6 פעמים במגילת "אסתר" (ה, 13; ו, 10; ח, 7; ט, 29; ט, 31; י, 3). אגב, אם שבט יהודה הכיל בתוכו את השבטים: יהודה, בנימין ולוי, ונתרו בעולם רק שבטים אלה שמכונים "יהודה", מהו המיתוס על "*עשרת* שבטי ישראל" שהתבוללו? הרי שינם בסה"כ 12 שבטי ישראל, ולפי דבריך, 3 שבטים נישארים יהודים והשאר התבוללו. אז למה 10 שבטים ולא 9 שבטים. מה, לא משמעותי? ובכלל לא עסקתי בגימטריה, אלא במחשבת ישראל. מטבעי, אני סולד מגימטריות וחובב את מה שמכונה בעגה הישיבתית "מחשבת". |
|
||||
|
||||
חשבתי שזה ברור. לשבט לוי לא היתה נחלה, בשל תפקידם הדתי. הם היו מפוזרים בין השבטים האחרים. רובם גלה בגלות אשור ונעלם. חלקם גלה בגלות בבל ולא נעלם. מחשבת=שטות יהודי=פתרון זהב. |
|
||||
|
||||
ליעקב היו 12 בנים (ובת אחת, נוחה עדן): ראובן שמעון יהודה לוי אשר דן גד נפתלי יששכר זבולון יוסף בנימין סה"כ 12, אלא ש"שבט יוסף" נחלק ל-2 :אפרים ומנשה. מכאן שהיו 13 שבטים בסך-הכל, אך להם רק 12 נחלות (כפי שציין יובל, וראה גם במדבר כ"ו). על כן 3 נותרו ו-10 גלו מאדמתם. |
|
||||
|
||||
תודה רבה. נזכרתי בשיעורי התנ''ך. |
|
||||
|
||||
האמנם דינה היא בתו היחידה של יעקב? |
|
||||
|
||||
על פי המדרש הידוע, ''תאומות נולדו עם השבטים ונשאום''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |