|
||||
|
||||
נהגי מוניות השירות של "מוניות נתניה", שלהם מוניות רבות מאוד על הכביש, הולכים מקום בתור אחד קדימה: הם מודיעים זה את זה מראש על הגעתם לזנבו של התור לרמזור שמדרך חיפה לכביש החוף. אם כבר יש מונית סמוך לראש התור, הם מעריכים ביניהם בקשר את הזמן המדויק עד לירוק, ואז נוסע נהג המונית המגיעה במסלול הפונה ימינה, דווקא, עד למיקומה של המונית בראש התור, בדיוק ברגע ההתחלפות לירוק; בינתיים, נהג המונית שבראש התור מזייף פיזור דעת לזמן מספיק עבור המונית החדשה להידחף לתור לפניו. התנהגות נלוזה כזו, והתנהגויות הדומות לה, הן *בדיוק* הסיבה שאני נוסע כמעט אך ורק במוניות שירות במקום באוטובוסים או (חלילה) בפרייבט. אני עובד לפי שעות, וההגעה של 10 דקות מוקדם יותר כל יום שווה לי הרבה כסף בחודש. |
|
||||
|
||||
למוניות שירות לא מלאות יש אינטרס להיות לא יותר מ- 20 שניות לפני האוטובוס הרלוונטי (כדי לא להפסיד נוסעים). מכאן הנוהג הנלוז להתעכב בכוונה בתחנות ובסופו של דבר להיות אטרקטיביות בדיוק כמו אוטובוס (עד כדי 20 שניות). כמובן שברגע שהמונית מלאה הנהג יטוס כמו משוגע לתחנת ההורדה הראשונה. |
|
||||
|
||||
לפחות בקו בו אני נוסע, בשעות בהן אני נוסע, יש אולי 5-6 מוניות על כל אוטובוס. לכן דה-פקטו זה קו של מוניות השרון עם קצת אגד פה ושם, והאוטובוס לא רלוונטי. יתרון הגודל מאפשר להם למקסם את איסוף נוסעים שלהם לפי מידע אמיתי מהשטח ("לכיוון נתניה אני רואה שניים בסירה, שלושה באכדיה, מי חצי ריק?") ולא לפי ניחושים שמבוססים על לוחות זמנים של אגד. (עד כמה שאני יודע אגד לא מנסים לבצע שום מיקסום איסוף נוסעים נקודתי בכלל, לא לפי מידע מהשטח ולא לפי שום מידע אחר) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |