|
ראשית, אתה זורק לחלל האייל אמירה כוללנית בהא לישנא: "בוודאי לא כפי שהעולם החילוני שאתה מהלל כאן הפך אותה לכלי שלאחר השימוש הח-פעמי בו ניתן ומוטב להשליכו ככלי שאין בו חפץ", ואח"כ אתה מדבר על כך שזה "אחד ממאפייניו". כן, יש מיעוט של אנשים שהתנהגותם בהמית ולעתים פלילית. יש מיעוט כזה גם אצל החרדים, למרות נסיונות ההכחשה וההעלמה המקובלים במחוזותיך, אבל לא זה העניין. העניין הוא שאתה זורק הכללות ומזדעק כשמישהו אחר עושה את זה, מעוות סטטיסטיקות ומתייפח מרה אם איזה אלמוני לא בוחל באותה טקטיקה, מכפיש ציבור שלם ומתלונן על הכפשות לגבי הציבור שלך, מצטט מהעיתונות ובה בעת קורא לה "תשקורת" - בקיצור כל מי שעוקב אחרי התוצרת שלך אינו יכול שלא לגחך.
אם הציטוט שהבאתי "מעוות ומצוץ מהאצבע" נא להראות איך הוא עוות, או את האצבע ממנה מצצתי אותו. אני מודה שזה ציטוט מכלי שני, שכן הש"ס שלי הושאל למר וישנה וטרם חזר אלי מתורגם ומנוקד כמובטח. למדני נא, רב פז, איך נראה המקור לפני העיוות.
מהי אותה קליינטורה חרדית אינני יודע, ואף טרחתי להודות בכך בפה מלא מלכתחילה. אין לי גם סטטיסטיקה על אחוזיהם בציבור החרדי לעומת החילוני, אך גם לך אין, וכל העניין לא היה עולה אלמלא ההאשמתו של "העולם החילוני" שהוא בית-זונות אחד גדול. כזכור, הסתמכתי על דיווחים בתישקורת, ועל (שוב מכלי שני) היתר שיש לת"ח לבוא על זונה ב"עיר אחרת" - מקום שאין מכירים אותם, ויש מי שעושים שימוש נרחב למדי בהיתר זה, למשל: 'אמרו עליו על רבי אלעזר בן דורדיא, שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה' (עבודה זרה דף י"ז). דיון מעמיק בבעיות כבדות משקל של זונות ואתננים תוכל למצוא למשל במסכת תמורה דף כט. אחסוך לך ולקהל הקוראים המשועמם ציטוטים (מעוותים כמובן) משם, וגם לא אמצוץ מהאצבע סיפורים על אחד מגדולי תלמידיו של רבי עקיבא ותאוותו לזונה אחת ומה שאירע לשניהם. מסתבר שלא רק אצל החילוניים תמצא את אלה שיצרם גדול מהם. אם לא נחה דעתך, הריני מפנה אותך לספר "הבשר שברוח - שיח המיניות שבתלמוד". מאת דניאל בויארין, בו תוכל לפגוש לא זונה אחת ולא שתיים, ולהקורא ינעם.
כל העניין כולו לא היה עולה אלמלא טרחת להכפיש ציבור גדול בנוסח החביב עליך, ואם גם טרחת לציין את "שק החבטות" אין לי אלא לחזור ולעוות (קצת נמאס לי למצוץ אצבע) את האריה הגדול בכבודו ובעצמו: "כל אשה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן כופין אותה ועושה אפילו בשוט" (הלכות אישות פרק כא הלכה ז).
|
|