|
||||
|
||||
בארץ ובעולם יציינו מחר יום ללא קניות. לכאורה מדובר במיזם שכוונתו היא להחדיר למודעות הצרכנים את הנזקים שנגרמים לסביבה כתוצאה מצריכת יתר בלתי מוצדקת. ואולם, מתברר שלפחות כאן, בארץ, נוצקה אל המיזם הזה אידיאולוגיה שמאלנית קיצונית. שבוע הבא, אגב, לאחר שכתבי ערוץ שבע המופתעים יגלו שגם רפורמים חוגגים את חג החנוכה, נקרא משהו כמו: התגלה שלחג החנוכה נוצקה אידיאולוגיה אנטי יהודית. אכן, עיתונות במיטבה. |
|
||||
|
||||
"שבוע הבא" הוא שיקוץ לשוני, שנהוג, אמנם, גם בטלביזיה אבל מעצבן שוטה גלובלי אחד עד מאד. מה רע עשתה "ב" הבכל"ם שנגזר עליה להיקצץ ממקומה הטבעי? נכון, באנגלית אפשר לומר "next week", אבל לא זאת היתה השפה בה דיבר אדם הראשון. "עוד תראה, עוד תראה כמה טוב יהיה, שנה, שנה הבאה". |
|
||||
|
||||
"בוקר - ויודע ה' את אשר לו" "ויקם פרעה לילה, הוא וכל עבדיו" [ואם מעט, ואוסיפה לך כהנה וכהנה] אני מסכים: עדיף לא להשמיט את הבי"ת. אבל למה להעליב? |
|
||||
|
||||
לא, לא אסכינה עם השיקוץ הזה אפילו תוכיח לי אותות ומופתים שכך היו הלווים שרים בית המקדש. גם אם אהיה אחרון הזועקים, את זעקתי זאת לא אחריש, ולא יועילו לך ציטוטים ממקורותינו גם אם מצויים הם ידיך מלוא חופניים. יעמדו נא עשרות בלשנים ומומחי לשון ויעידו כי "שבוע הבא" הוא ביטוי תקין, אענה להם שרבוב לשון שעשרות שנות סבל מאחריו ואומר: "נא. לא בא חשבון. תבואו שנה הבאה ונדברה שוב". אם העלבתי מישהו, אין זה אלא תוצר משני הכרחי של חריפות מחאתי שאין שני לה. לא את עלבוני שלי אני תובע אלא את עלבון אוזני הוירטואלית שצרימת "שבוע הבא" היא עבורה כצרימתו של גיר עלי לוח. בין אם צודק אני ובין טועה, שמוע תישמע זעקתי עד אחרית הימים, וגם אם אהיה אחרון המוחים לא איחת ולא ארא, ואשא את שוועתי האיילה. כזה אני. |
|
||||
|
||||
צודק. לאות התנצלות אנא קבל את ''תבואי בבית'' ו''תצא בחוץ'' כפיצוי. |
|
||||
|
||||
קיבלתי [ב]תודה. |
|
||||
|
||||
דווקא אם תגיד - "לא בא חשבון", הם יגידו: נו, אז אין חשש, אנחנו יכולים להמשיך להשמיט את הבי"ת... |
|
||||
|
||||
בצעד חסר אחריות, חשף השכ''ג זהותו, בעשותו שמוש במבנה התחבירי האופיני לו, זה המשמיט מילת היחס במשפט. לא נותר לי אלא להסיר הכובע בפניו של השכ''ג, ולהודות לו על שהקים המדינה. |
|
||||
|
||||
אם הבנת את מה שכתבתי, לא איכפת לי בכמה שיקוצים לשוניים נתקלת. אם לא הבנת, גם הוספת ''ב'' לא תעזור לי. |
|
||||
|
||||
אבל היא תעזור לי. מה איכפת לך לעזור לחלשים? |
|
||||
|
||||
אני כותב תגובות אך ורק במטרה שיבינו אותן. אם הבנת את התגובה, אתה לא צריך יותר עזרה. |
|
||||
|
||||
גם עני קוטב טגובוט ראק כידיי ש יבינו עוטם. עם אבנט, עטה לו צריח יוטר אזרה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
את שאר השיבושים המכוונים הבנתי, אבל אני מודה שאת זה לא. מה זה ךל יפוי? |
|
||||
|
||||
קרא משמאל לימין. |
|
||||
|
||||
זאת זותי שנעלבת שמדברים אליה בלשון זכר (דמיין הודעה זו בשפת הבי''ת. או טוב מזה - שפת ה''אגוזים''). |
|
||||
|
||||
אהמ... ממש לא. (כלומר, זו לא הייתי אני). אבל מה זה "שפת ה"אגוזים""? |
|
||||
|
||||
יש איזכור כאן: http://www.kaktos.co.il/printthread.php?t=67302 וכאן: http://www.bartender.co.il/forum/philboard_read.asp?... גרי אקשטיין שר את זה. לדעתי זה היה באחד הפסטיבלים או השירוויזיונים. |
|
||||
|
||||
אממ... נזכרתי. תודה. |
|
||||
|
||||
תגוזים וגוזים דגוזים הגוזים (ובקיצור, השפה הזו היא אקרוסטיכון לעניים). |
|
||||
|
||||
נדמה לי שדווקא עוזי חיטמן שר את זה (וגרי אקשטיין שר על ''הבנים והבנות, אגוזים ובננות'') |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |