|
||||
|
||||
השרה לימור לבנת נפגשה עם נציגי הסטודנטים. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3006362,00.h... מקריאת הידיעה אני לא מצליח להבין. האם לבנת שואפת לשכר לימוד דיפרנציאלי המבוסס על הרקע הסוציואקונומי או על מקצוע הלימוד, או על שילוב של השניים? בין הפותרים תוגרל מלגת לימודים. |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון הרעיון הוא כזה: 1. שכר לימוד ריאלי - לדוגמא, סטודנטים לרפואת שיניים ישלמו יותר מאשר סטודנטים לארכיאולוגיה (קרי-הפסקת הסבסוד הגורף) 2. מתן הלוואות וסבסוד לתלמידים ממעמד סוציו אקונומי נמוך (סבסוד לאנשים, לא לאוניברסיטה) בכללי, נשמע די סביר, וודאי שהרבה יותר סביר מההזיות של "לימודים חינם". |
|
||||
|
||||
אתה בעד סבסוד (לא הלוואות, סבסוד) מכספי הציבור לאנשים על סמך מדד סוציואקונומי? והקמת מנגנון בירוקרטי לצורך בדיקת הזכאות לסבסוד והלוואות, אה-לה בט"ל למשל? קראתי נכון? |
|
||||
|
||||
א. אני עושה שיקול פשוט, המערכת הנוכחית גם לא משיגה את היעדים הנומינליים (חינוך טוב והענקת הזדמנות טובה למעוטי האמצעים) וגם מבזבזת המון כסף. השינויים המוצעים (בהנחה שהבנתי נכון) הם בהחלט שיפור, הן במובן של איכות החינוך והן במובן של הענקת הזדמנויות יותר טובות. ובנוסף על הכל, יעלה פחות. אז זה בטח עדיף. לא? ב. אין שום צורך במנגנון בירוקרטי חדש. אפשר להשתמש בעוולה הקרויה "ביטוח לאומי" לצורך קביעת הזכאות - הם כבר מצויידים בכל הנחוץ כדי לקבוע את מעמדו הסוציו אקונומי של אדם. ג. אני מאוד מקווה שעיקר העזרה תתבטא בהלוואות. זה גם פתרון מוסרי הרבה יותר (הלקוח משלם) וגם חסין בהרבה לקיצוצים מתוכניות סבסוד רחבות הקף כמו זו המונהגת היום. |
|
||||
|
||||
יותר פשוט, באוניבסיטה יהיה מדור ליד מדור שכר לימוד שיקרא ''מדור סיוע''. מי שחושב שמצבו הכלכלי מצדיק סיוע במימון לימודיו, יפנה אל המדור הנ''ל עם מסמכים המפרטים ומוכיחים את מצבו הכלכלי ואנשי המדור יכריעו (ע''פ התקציב, ע''פ כמות הפניות ואפשר גם ע''פ השגיו האקדמיים של הפונה) האם להשתתף במימון שכר הלימוד ואם כן, באיזה אופן ובכמה. למעשה, המדור הנ''ל קיים ואני אף פניתי אליו בכל שנה משנות לימודי לתואר הראשון בבקשת סיוע ואף פעם לא הושבתי ריקם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |