|
השרות הצבאי שלי היה מצד אחד מאוד משמעותי ומצד שני מאוד מתסכל ומדכא. היה לי ברור שההוראה היא התחום בו אמצא משמעות ועיניין (אני גם מגיעה משושלת של מורים אידיאליסטים, כך ש"הקללה המשפחתית" היה חלק מהעניין), אך גם היה לי מאוד ברור שמערכת החינוך הישראלית היא גם הקבר של החינוך בארץ. התקציבים הבעיתיים, המשכורת המאוד לא מתגמלת, עבודת הצוות המאוד לא תומכת, האכילה של המורים את ההנהלה וההנהלה את המורים באופן מאוד לא אנושי, התנאים הלחוצים (צדק מי שאמר שלמורה מן המניין יש זמן מאוד קצוב), תוכניות הלימודים שאינן לרוחי ועוד (ביניהם גם התנאים הפיזיים של הכיתות והילדים). ובכן, עשיתי נסיונות כושלים להתרחק מהתחום (חזרתי ללימודי אמנות מסוג כלשהוא, עבדתי בארכיון- אפרופו קברים…) ואחרי כמה שנים בביצה הישראלית הלודביג ואני החלטנו לתת קפיצה אחת גדולה אל מחוצה לה- והיום אנו משקיפים על העולם מן הצד השני, מארץ הקנגורו, הקואלה והבומרנג. פה גיליתי מחדש את החינוך, כרגע מן הצד של הקהילה היהודית הרפורמית, אבל עם שאיפות להשתלב במערכת הכללית. אין מה לומר, באמת עולם אחר. כיתות יותר קטנות, יחס טוב בתוך הצוות, אנשים שבאמת מנסים ללמד ולהגיע אל התלמידים, מוטיבציה- ומשכורות של בני-אדם. אני מקווה להתחיל ללמוד באוניברסיטה כאן בעוד כמה חודשים ולעשות תואר בהוראת אמנות (ולשלב שתי אהבות עם משכורת נאותה). אז התשובה היא שכן החלטתי להיות מורה- אבל לא בבית ספרנו.
|
|