|
||||
|
||||
"ישנה העדפת התפישה של האדם המבצע מהלך יומיומי של תפילה לאלוקי ישראל על פני מי שרק משקיף עליו מבחוץ ומתיימר לפענח את מהלכי תפילותיו". משקיפים מבחוץ נוטים להיות מדוייקים הרבה יותר בביקורת שלהם מהאדם המבצע . (ראה סעיף שלוש בתגובה 239206). אם תרצה שאביא לך ביבליוגרפיה של ניסויים בפסיכולוגיה שמדגימים עקרון זה- אין בעיה. תראה למשל את ההסברה שלנו ושל הפלסטינאים בחו"ל. תסתכל כמה אנחנו מדויקים בביקורת שלנו עליהם, וכמה הם מדויקים בביקורת שלהם עלינו. בקשר לטענה שלך שהתפילה היא לא שליטה מדומה על מהלכי הטבע. ראשית, לא נימקת את הטענה שלך. שנית, כפי שהזכרתי כבר, כתבת בעצמך בתגובה תגובה 257326 ש"האדם המאמין יודע שעליו להשתדל להיות ראוי לקבלת הגשם, ואין הדבר מובן מאליו שאכן מגיע לו" כפי שציינתי בתגובה תגובה 257502 משמעות הדבר הוא שיש קשר בין המעשים של האדם להורדת הגשם. אתה בתגובה העדפת להתעלם מהטענה שלי ולא להתייחס אליה. שלישית, בוא נבחן את הדוגמאות שמובאות במאמר: חז"ל טענו שאת הגשמים יש לבקש בעונת הגשמים. בארץ ישראל דוחים את בקשת הגשמים עד מרחשוון. מצוינות מחלוקות בין חכמים על תזמון בקשת הגשמים. אתה טוען ש"התפילה נועדה להוות תקווה בלב המאמין". אם זוהי המטרה היחידה של התפילה , ואין שום שאיפה שבקשת הגשמים תוביל להורדת גשמים בפועל. מוזר שמועד בקשת הגשמים הוא בדיוק מועד תחילת החורף. בקשר לסגנון שלך- עד עכשיו הצלחנו לנהל דיון נעים בלי בעיות מיוחדות. אם אתה מסוגל לא מסוגל להמשיך להתדיין בסגנון הזה ואתה מרגיש שאם לא תכפיש פעם- פעמיים בתגובה המוניטין שלך פה ייפגע. אני אפסיק להתדיין איתך- חד וחלק. ההטחות בוץ האלה שאתה כ"כ אוהב ממש לא עושות לי את זה. |
|
||||
|
||||
אין לי לא כוח ולא זמן מיותר להשחית על התייחסות כדבעי לכל גיבוביך כאן, אומר רק זאת: קיים מרחק רב ביותר בין הסברה היהודית-התיאולוגית בדבר השתדלות המאמין באמצעות תפילה לבוראו לבין היותו שולט בבריאה, אם בכלל. וכאמור על ידי בדיון, יש להעלות על כך רשימה בפני עצמה לדיון, בה יש להתייחס לנקודה חשובה שהינך מעורר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |