|
||||
|
||||
יותר לאט. תקשיב: אתה טענת שיש פה אנשים המזדרזים לירוק על כל מה שריח יהדות נודף ממנו. שאלתי, למה *אתה* חושב שרק עליך יורדים פה? אתה לא הדתי היחיד. זאת שאלה אליך, לא אליו. |
|
||||
|
||||
לטעמי, התשובה לכך פשוטה. תערוך סקר על כמה נושאים יהודיים בוחר להגיב עוזי ו. לעומת הנושאים שאני בוחר להגיב עליהם. להערכתי, עוזי לא נכנס לאש חיה, כפי שהוא לא פעם הצהיר באייל שאין בכוונתו להתדיין בנושאי תיאולוגיה. הוא ככל הנראה מעדיף לשוות לשמו הטוב נופך מדעי-חברותי פרופר. וזה לגיטימי בהחלט. ויחי ההבדל. |
|
||||
|
||||
דווקא הגבתי כאן לא מעט בנושאים "יהודיים", אלא ש: א. לא תמיד אני מוצא עניין בדיונים ארוכים בנושאים שממילא אי אפשר להגיע בהם לסיכום משום סוג1. ב. לפעמים אני לא בטוח עד כמה העמדה שלי מייצגת את "העמדה הדתית", ועם כל המאמץ שלי להוכיח שאין כזה דבר, אני מבין שכך בדיוק התגובות שלי (או של דתיים אחרים, רמז) עלולות להתפרש. התוצאה היא שאני מעדיף להמנע מתגובה2, כדי להמנע מיצירת הרושם הלא נכון. בכיוון ההפוך השיטה דווקא לא עובדת3. ג. אין זמן4. 1 דוגמא נגדית: תגובה 100096 ואילך. 2 דוגמא נגדית: תגובה 90700. 3 תגובה 93507, תגובה 115722. 4 דוגמא נגדית: תגובה 254385. |
|
||||
|
||||
2 תודה על ההפניה. קראתי כבר פעם (או יותר מפעם) את תגובה 90700, אבל רק עכשיו שמתי לב (היכון להסמקה :-]) שיש בה פיוט מסויים... 4 איך עושים את זה? |
|
||||
|
||||
תגובה 221550 |
|
||||
|
||||
כמו כל קסם, מדובר בתזמון מדוייק וזריזות ידיים. א. סיימי לכתוב את ההודעה שבה את מעוניינת לשתול הפניה עצמית, המתיני לפני המשלוח. ב. כתבי הודעה נוספת. ג. קחי נשימה עמוקה. ד. שגרי את ההודעה הנוספת, לחצי "אשר", "חזור לדיון", אתרי את ההודעה שלך, קראי את המספר שלה, הוסיפי אחד בלי להתבלבל, העלי את החלון מההודעה הראשונה, שתלי את המספר שהתקבל בין הסוגריים <האלה>, "אשר", שוב "אשר". ה. ולנשוף. |
|
||||
|
||||
עשיתי את א, ב, ויתרתי על ג, כדי לא לבלוע בטעות את המסטיק, דילגתי על ד (זה לא שאין לי זריזות ידיים - יש, אבל בתחומים לגמרי אחרים שלפי מצוותיה של אמא, את שמם - לא אוכל כאן לומר), והגעתי ישר ל - ה. בגללך עף המסטיק. |
|
||||
|
||||
אפשר לפצות על זרירות ידיים בחוסר חיים - בצע את הפעולות שמתאר אביב בסביבות השעה 3:00 בבוקר. |
|
||||
|
||||
ב'. לאחרונה קיימתי שיחה אישית מעניינת עם ד''ר לתקשורת בינלאומית, חובש כיפה סרוגה שחורה גדולה (משמעותי) שעלה לישראל מלונדון לפני מספר שנים. האיש מלמד היום בארץ במוסדות אקדמיה שהצרו את רגליו, לא בשל הישגיו המדעיים הנחשבים לרציניים ברחבי העולם (כפי שהתברר לי ממקורות משלי עליו בחו''ל), אלא ככל הנראה בשל הכיפה שעל ראשו. האיש נאלץ ללמד במכללות ישראליות בעת שלימד בעבר בקיימבריג' הנחשבת. האיש נפגש לאחרונה עם אנשים כמו משה נגבי מ''מעריב'', הידוע כזולל חרדים לתיאבון, והנ''ל לא הבין איך אדם חובש כיפה שחורה מתעניין בכלל בנושא הנידון ביניהם, שלא היה נושא דתי. בקיצור, האיש טען מנקודת מבטו החוצניקית, שירון לונדון מבטא את עמדתו של ירון לונדון ולא את העמדה החילונית. מכאן שלא ברור לו מדוע אני, כקיקיון התקשורת הישראלית, מצפה לשמוע מחיים זיסוביץ' ביטוי לעמדה הדתית במקרים שזו נדרשת לבירורה בדיאלוגים תקשורתיים מסוימים. השבתי לו, שלהערכתי, הוא מונע מגישה אירופאית ואמריקאית בדבר הפלורליזם שקיים בחברה המערבית, כשכל אחד מאנשי התקשורת מבטא עמדה אישית שלו ולא של צאן מרעיו או של מדורת השבט שלו, ואילו בחברה הישראלית -- אין מצב. היא מחולקת לשבטים שבטים, כשלכל אחד מהשבטים צריכה להיות ייצוגיות בכלי התקשורת, עד כי כאשר זו ''מועלת'' בתפקידה -- אנשי השבט מתקוממים כנגדה עד כדי נידויה. ע''ע ליבוביץ' בחברה הדתית, שטייניץ בחברה השמאלנית, יהודה משי זהב בחברה החרדית, יונתן באשי בחברה הדתית-לאומית וכיו''ב. |
|
||||
|
||||
1. א. העובדה שאדם לימד בקיימברידג' אינה מלמדת הרבה (רבים מקבלים משרות הוראה זמניות באוניברסיטאות שונות, כחלק מתהליך ההכשרה שבמהלך או אחרי הדוקטורט. האם היתה לו קביעות באותו מקום?). ב. האוניברסיטאות בארץ (כמו בכל מקום אחר) ממקדות את תחומי העניין שלהן. הטכניון לא יעסיק מרצה חשוב ומפורסם לפילוסופיה (משום שאין בו מחלקה לפילוסופיה), ובקנה מידה קטן יותר התופעה יכולה לחזור גם במחלקות לתקשורת (אולי האדם שאתה מזכיר נחשב למומחה בתת-תחום שאין בו עניין בארץ?) ג. תהליכי הקבלה למשרה אקדמית בארץ הם מורכבים, ובכל מקרה כזה מעורבים הרבה מאד אנשים. לטעון לקונספירציה נגד אנשים מסוג מסויים - זו טענה חמורה מאד כשאינה מלווה בהוכחות טובות. ד. כמה חברי סגל דתיים יש במחלקות לתקשורת בארץ? (זו לא תהיה ראיה לאף כיוון, אבל זו בכל-זאת שאלה מעניינת). 2. אני לא בטוח באיזו מידה החלוקה הזו לשבטים מוצלחת, אבל יש להודות שמדי פעם, כשאדם חורג מן הקונצנזוס המקובל ב"שבט" שלו, יש התקוממות שכאילו נובעת מתחושת ה"בגידה" של השבט. בכל אופן, בעיני זה לא סממן מוצלח במיוחד של החברה הישראלית. כדאי שאנשים יפנימו את העובדה שהשונות הפנימית בתוך השבטים גדולה לפעמים מזו שבין השבטים. |
|
||||
|
||||
1. א'. האם 11 שנים של הוראה ומחקר בקיימברידג', מספיקות בשביל להיחשב למשרה קבועה? ב' ו-ג'. ברור שלא צפיתי מהטכניון להעסיק מרצה לתחום שאין לו פקולטה בחיקו. המדובר הוא במוסד ישראלי אקדמי מסוים שמיודענו עמד בכל הקריטריונים הנדרשים מבחינה מקצועית ועניינית (כלומר גילוי עניין בתחום התמחותו לתקשורת בינלאומית), ולטענתו כדרך אגב לדבריי הודה בפני שככל הנראה הכיפה על ראשו השפיעה על קובעי המדיניות במוסד לשלול את מינויו. שוב, הוא מתקשה לקבל את גירסתי בסיפור, כפי שפירטתי ובכל זאת, הביא ראיה לטענתי הנגדית לו, מעצמו-בשרו. ד'. וכי למה שזו לא תהיה ראיה לאף כיוון? וכמה אנשי תקשורת דתיים וחרדים יש בכלי התקשורת הרשמיים והמרכזיים בישראל יחסית לאחוזם הכללי באוכלוסייה הישראלית? - גם זו אינה ראיה לאף כיוון? נו, באמת. 2. ברור שלרוב חלוקת השבטיות בחברה הישראלית איננה הסממן המוצלח במיוחד שלה. באתי רק להצביע על המצב הקיים ולאפיין אותו. את המסקנות מהמצב שכל אחד יסיק בעצמו. |
|
||||
|
||||
1. א',ב',ג'. למען האמת, הרקע של המועמד לא תמיד רלוונטי. לפעמים הגורם החשוב ביותר בתהליך הוא מספר התקנים הפנויים במחלקה (שהוא רוב הזמן 0 ולפעמים 1). קח בחשבון שבמחלקות לתקשורת מספר התקנים מלכתחילה אינו גדול במיוחד. מצד שני, אני חוזר בי ומשנה את ההמלצה לגבי החששות שלך מ"מכור ומיד" ל"החזק עם נטיה למכור". כפי שציינתי קודם, הרבה אנשים מעורבים בתהליך, אבל עד כמה שאני מבין, קל יותר לחסום מינוי מאשר לקדם אותו. מספיק אדם לא ישר אחד כדי להביא לתוצאות לא הוגנות, ואת זה קשה לשלול באופן נחרץ. ד'. גם מספר השדרים הדתיים בכלי התקשורת אינו ראיה. (תרגיל: לנסח את אותה הסתייגות בלי "נו, באמת"). על הסיבה כתבתי בתגובה 254102. העובדה שאין מרצים כחולים בסגל החוג לענתיקולוגיה יכולה לנבוע מן הסיבות הבאות: A. יש אפליה מאורגנת נגד כחולים בתהליך הקבלה. B. יש הטיה לא מאורגנת נגד כחולים בתהליך הקבלה (הכתומים לא אוהבים אותם). C. רוב החברים החדשים בחוג נבחרים בשיטת חבר-מביא-חבר, ולירוקים והסגולים אין כמעט חברים כחולים. D. כחולים לא מתעניינים בענתיקולוגיה, ולכן אינם מגישים מועמדות לחוג. E. כחולים מאד מעוניינים בענתיקולוגיה, אבל בתיכונים שרובם הולכים אליהם לא לומדים מספיק לטינית (ידוע שמענתיקולוג נדרשת לטינית ברמת שפת-אם). F. כחולים פשוט לא טובים בענתיקולוגיה (מסיבות תורשתיות למשל). אגב, דווקא בנושא אנשי תקשורת בכלי התקשורת הממלכתיים (ערוץ 1, רשתות קול ישראל, גל"צ) - בהנחה שאחוז הדתיים בהם נמוך - אפשר לטעון שלא קיימת אפליה (מסוגים A,B,C) ובכל זאת מנגנון הסינון כשל. נניח שאנחנו מצפים מכלי התקשורת האלה לייצג את הציבור. במקרה כזה, אם אין מספיק מועמדים דרוזים, מוטלת על מנגון הקבלה (המורחב) חובה לייצר מועמדים כאלה (אם הוא נכשל בזה, לא מוטלת עליו לדעתי החובה לקבל מועמדים חלשים בשם השוויון). (אני לא חושב שמחלקה לתקשורת, או ות"ת לצורך העניין, אמורה לשאוף לייצוג שוויוני של הציבור לשם-שוויון. היא כן אמורה לשאוף לייצוג נרחב של גישות מקצועיות, אבל זה סיפור אחר). 2. למרות שזה היה הנושא המרכזי, תשובה קצרה: אנחנו עוסקים ברצוי ולא במצוי. |
|
||||
|
||||
1ב (נדמה לי) - למיטב ידיעתי גם בפקולטות יש תחומי התמחות מסוימים (אני יכול לנקוב בכמה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, אבל לא נראה לי שהדוגמה הספציפית רלוונטית). יתכן שיגיע מישהו שתחום ההתמחות שלו לא נופל באחד מהתחומים הללו, וגם זו תהיה סיבה שלא לקבלו? |
|
||||
|
||||
אני מניח שכן (זה מה שכתבתי בסעיף המקביל בתגובה 254470). המחלקה יכולה לקבוע לעצמה ש"אין לנו אף אחד בספרות אינדיאנית בת זמננו, ובמצב התקנים של היום אנחנו לא יכולים לפתוח תחום חדש", או להיפך - "יש לנו כבר ארבעה בספרות אינדיאנית, מוכרחים להביא מישהו שיוכל ללמד את הקורס בזימבבואית מדוברת". |
|
||||
|
||||
אתה מזכיר לי את ההלצה על ההוא שניסה להתקבל לעבודה כקריין ברדיו, ולאחר שנדחה אמר ''ז..ז..זה רק בג....ג...ג..לל שששששאנ..י לא מממ..פפפפ...אי...ניק''. (בבקשה לא לבקש הסבר, הוא לא יגיע. בגלל שאתה דוס). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |