בתשובה לאיש המרק, 18/10/04 9:49
יהודים / ערבים 254258
נדמה לך שהם חוזרים הנה לבדוק אם ענו להם? הם מחכים לצלצול.
יהודים / ערבים 254332
המתקפה נמשכת מאז תשע בבוקר ועדיין לא נגמרה.
האם זו באמת כיתת מידענות, או שמא זהו מתחזה?
יהודים / ערבים 254334
המורים שעושים את התועבה הזו הסבירו לכם פעם את השיקולים שלהם?
יהודים / ערבים 254343
פעם, כשעוד היה כאן צ'יף, הוא כיתת רגליו עד בית הספר המדובר בנסיון ללמד את המורות כללי אתיקה רשתית.

זה נגמר בכך שהוא כתב 100 פעם "אסור לבלבל למורות את המוח". מסתובבת גם שמועה שעונשו מידי שמיים הוא אורי פז.
יהודים / ערבים 254344
כן, היה לי דיבור פעם עם מורה בחטיבת ביניים בהרצליה (ועם המנהלת שלה) ששלחה שתי כיתות להציק לאחד המאמרים שלי (אודות רבין, אם אני זוכר נכון). שתי האטומות הללו לא הבינו מה בכלל הבעיה במה שהמורה עשתה, והמנהלת אף הצליחה להתעלות לרמה של ילד בין שש כשאמרה שאם ככה, אז הן תלכנה לכיתות ותאסורנה על הילדים להכנס לאתר, ואז, כהגדרתה, "הילדים יעשו לכם דווקא".

(כובש את ראשי בידי).
מה שחשוב, אבל, זה שבמקרה הזה, ולפי הצהרתם של הילדים עצמם, הם קראו את הכתבה "כי הנושא מעניין אותם מאוד".

(הא!)
סליחה, לא מבינה 254349
באמת ובתמים - לא מבינה. לא אותך ולא את אלכסנדרוביץ' - למה זאת "תועבה"? - ולא את האלמוני שדיבר על "כללי אתיקה - אילו כללי אתיקה רשתית מופרים כאן?

במאמר ההוא, עד כמה שזכור לי - זה אכן הגיע לדרגות של הצקה - אבל היו שם גם כמה ילדים שפשוט הגיבו, בצורה ילדותית, אמנם - אבל נדמה לי שלא מתוך כוונה מוצהרת להציק.

ובמאמר הנכחי הילדים אינם מתכוונים להציק. גם אם נשלחו ע"י מורתם כחלק מתרגיל כלשהו - הם מביעים את דעתם - וזה *טוב וחשוב* (וגם מעורר חלחלה, לפרקים, אבל זו כנראה לא אשמתם) - שנדע מה הם חושבים.

לא טוב וחשוב שנדע, דובי המודע-פוליטית במידה כל כך בולטת?

והרי אין לאתר תקנה הנוגעת לגבול גיל תחתון המותר בהשתתפות (או שיש? או שיש משהו בנקודה זאת, המשתמע מתקנה כלשהי?)
סליחה, לא מבינה 254364
צריכה להיות לאתר תקנה באשר לכך שאנשים שכותבים תגובות עושים זאת מרצונם החופשי בלבד, ואין לכתוב תגובה באתר רק משום שבעל סמכות כלשהו הכריח אותך לעשות כן‏1. אני לא מתלונן על הילדים, הם עושים כמיטב יכולתם להתמודד עם מערכת החינוך העלובה שלנו, ובאמת שיש לי רק רחמים עליהם. התלונה שלי היא למורה, שחושבת שה"תרגיל" הזה מועיל במשהו להם, לנו או לה.
יש דרכים טובות יותר להביא ילדים להביע את עמדותיהם, ויש דרכים טובות יותר להביא את הדיעות הללו (המעוררות חלחלה לעיתים, כפי שציינת) לידיעתנו.
אם הייתי חושב, למשל, שהסיבה לשטף הזה הוא שיעור חברה או שיעור אקטואליה או משהו כזה, הייתי יכול להציע שהילדים יקראו יחד את הידיעה (ועדיף - את הידיעות המקוריות בעיתונות הממוסדת), ואולי גם איזה כמה חלקיקי דיון שהמורה בחרה, אם בא לה להשקיע, וינהלו דיון משותף בכיתה בנושא. בדיון הזה, למשל, אני מצפה מהמורה לגרום לילדים להבין שביטויים כמו "אסור לנו להתנהג כמו הערבים" או "אסור להרוג אנשים חפים מפשע, אפילו אם הם ערבים" הם לא ממש לגיטימיים, ולא בדיוק מעידים על הליברליות המופלאה של אומרם. גם ביטויים שלא הופיעו כאן, כמו "גם הערבים הם בני-אדם" מעולם לא נשמעו לי מוצלחים במיוחד, אבל לא נכנס לזה. כדאי גם, במסגרת אותו דיון, להבהיר לילדים מה מקור הבעיה המוסרית שעולה מהמעשה (לדוגמא, הבעיה היא לא בבזבוז המשווע של 20 כדורים על ילדה שכבר מתה, שהרי חבל על כל גרם של אבקת שריפה שאפשר לנצל כדי להרוג עוד כמה ערבים... אמממ.. סליחה, מחבלים).

אם ממש רוצים בסוף גם להביא לידיעתנו את החלטת הפרלמנט המצומצם, מומלץ לעשות זאת לא באמצעות שטף של תגובות חד, דו או תלת-שורתיות, אלא באמצעות ניסוח של תגובה אחת או שתיים או שלוש בידי ילדי הכיתה‏2, ושהילדים יבחרו באיזו מהן הם תומכים. לבסוף, אפשר לפרסם או את התגובה המועדפת על רוב הילדים, או לפרסם את שתי או שלוש התגובות שנכתבו, עם פירוט מספר הילדים שתמכו בהן.

הרי לך מערך שיעור שהשקעתי בו בדיוק 5 דקות של מחשבה, כולל הזמן שלקח לי להקליד את זה. למה המורה לא עשתה אותו הדבר?
אני אגיד לך למה: כי זה לא שיעור חברה, ואין כאן שום מטרה חינוכית. זה שיעור "מחשבים" והמורה חושבת שהיא מקנה לילדים הללו‏3 מיומנויות שימוש במחשב בכך שהם לוחצים על הכפתור של "הגב על מאמר זה" ופעמיים על "אשר" בסוף. זה, אם תסלחי לי, טמטום.

1 מותר לכתוב תגובה אם תגובה של מישהו אחר הכריחה אותך לעשות כן, אבל זה לא נחשב.
2 "מי מתנדב לכתוב תגובה בשם הכיתה?"
3 שבבית קורעים את האמ-אמא של הברודבנד בהורדת שירים מהאינטרנט ומסבירים להורים שלהם איך לעשות קו-תחתי בוורד
סליחה, לא מבינה 254379
נו טוב, הערה ‏3 הפילתני אל הקרשים... קשה להתווכח איתה.

אתה צודק בכל, ובכל זאת, אני אישית, אולי בשונה מרבים כאן - נהניתי מן האותנטיות המתוקה של הילדים - וזאת למרות שהיא עולה לנו בידיעה שזהו היבול המחריד שאנחנו מגדלים כאן: דור של - "אנחנו לא צריכים להיות כמו הערבים". ואת *זה* - את האותנטיות הזאת - *לא* היית חושף באמצעות מערך השיעור (היעיל פי כמה, אין עוררין) שהצעת.

במידה מסויימת, וסליחה על הטון הפדגוגי (מתנשא?) משהו - לו היינו קוראים דבר דומה לפני כעשר שנים - אולי יכולנו לחזות מראש את ההתפתחות שהובילה לידיעה שבראש דיון זה.

חוצמזה, מונה חטאיי: נהניתי מההזדמנות להשוות ולהווכח שילדיי שלי כתבו/כותבים (לפי הגיל) באופן בוגר להפליא ובלי שגיעוט. היה כיף.
סליחה, לא מבינה 254387
אליה וקוץ בה‏1: אנחנו יודעים, אמנם, שזהו היבול המחריד שאנחנו מגדלים, אבל בניגוד למערך השיעור שלי, אף אחד לא עושה שום דבר בנידון.

1 או, ויצא שכרנו בהפסדנו, שזה הביטוי הראשון שרציתי להכניס שם, אבל פתאום לא הייתי בטוח איך בדיוק הוא הולך, אז חיפשתי תחליף, ועד שנזכרתי איך נכתב הביטוי המקורי, כבר היה חבל לי למחוק את התחליף.
נקודת אגב 254783
לילדים לפחות יש אינטגריטי לרשום את השם (לפעמים המלא) שלהם בשורת השם. שלא כמו מספר ''איילים אלמונים'' שמסתתרים מאחורי האלמוניות שמספקת רשת האינטרנט על מנת לפרסם הודעות נבזיות כמו זו.
נקודת אגב 591333
טאגליין!
סליחה, לא מבינה 254397
שמעי, עדיף שיחשבו ש''אנחנו לא צריכים להיות כמו הערבים'', מאשר שיחשבו שהם כן צריכים להיות כמוהם...
סליחה, לא מבינה 254404
א. איבדתי סופית את האמון במין האנושי, ועכשיו אני כבר לא יודעת אם את או שאת קוני למל.

ב. גם את דוביכורדי מצרפים בקרוב למערכת? :-]
סליחה, לא מבינה 254405
א. הכוונה: לא יודעת אם את - את (נשמט לי "את" אחד)
אומרים שאני... 254415
ויתר על כן, אני אפילו לא בטוחה שאני היא אני. למען האמת, יש לי ספקות רציניים בקשר לכך.
אומרים שאני... 254419
שמעי נא, אוריפזית חצופה ונאלחת שכמוך, אני מעולם לא טענתי שאני היא אני. אין לי שום ספקות שאני מישהי אחרת.
סליחה, לא מבינה 254426
אוף, זו אני, מאמא. בסך הכל היתה תגובה סרקסטית, אבל גם עם שמץ רצינות - הלא לשיטתם של אלה שבהם מדובר, ''להיות כמו הערבים'' משמעו להפעיל מדיניות של עין תחת עין ושן תחת שן.
אם יש חנה אחת בעשר כיתות, דיינו 254384
סליחה על הבורות, למה הכוונה? 254388
סליחה על הבורות, למה הכוונה? 254390
היתה כאן פעם חנה אחת שהחלה כחלק מעדת המגיבים בכפיה והמשיכה מיוזמתה עוד זמן מה, תוך הוכחת יכולת חשיבה וכתיבה סבירה.
אם יש חנה אחת בעשר כיתות, דיינו 254389
חנה, כזכור ולצערי הרב, לא נשארה באייל (או לפחות, לא טרחה להגיב מאז אותה פרשה אומללה).
אפשר קישור? 254391
אפשר קישור? 254843
פתיל משעשע. קרא ותהנה:

תגובה 107493
באוניה קוראים לי דוב המים,הספנים זה חומר מיוחד 255089
יפה,אך להשלמת התמונה,נאום הצ'יף מסיאטל:

תגובה 100423
באוניה קוראים לי דוב המים,הספנים זה חומר מיוחד 257172
מאיפה הציטוט (בהנחה שזה ציטוט) בכותרת? בד"כ גוגל עוזר לי עם הכותרות שלך- לא הפעם.
התגלגלי אלי כמו תפוח מדוע את עומדת מרחוק 257210
שיר הספנים של נתן אלתרמן בביצוע בומבה צור‏1
וכך נותנים קישור לשיר בשירונט,ותודה לירדן וטל,
תגובה 254394

1 דורון כבר הזכיר את ערב פזמוני אלתרמן,תגובה 122155
התגלגלי אלי כמו תפוח מדוע את עומדת מרחוק 257223
תודה!
אם יש חנה אחת בעשר כיתות, דיינו 254392
או שהיא התחתנה, ילדה בן זכר והתאלמנה.
אם יש חנה אחת בעשר כיתות, דיינו 254396
לא, לריסה אחת גנבה לה את גבר החלומות.
אירוני ומעורר רחמים 418511
דיון על ילדה שכשהייתה בת 13 כבר הייתה מספיק אינטלגנטית ועצמאית להתמודד לבדה מול מערכת הרבה יותר חזקה ממנה - ומי מנסה להצחיק אותנו על חשבונה? מישהו שאפילו לחתום את שמו אין לו מספיק אומץ (עם בדיחת קרש שהיא כל-כך תת-רמה, דרך אגב, שהיא בפני עצמה פשוט בחזקת עלבון לכל מי שיודע לקרוא).
אלמוני/ת: נכון שאת/ה מורה? אם לא (וזה מפתיע), שווה לך לנסות - במערכת החינוך יש הרבה אנשים שמאד דומים לך.
אם יש חנה אחת בעשר כיתות, דיינו 254681
אני מסכים עם העיקרון, אבל אני לא בטוח ש 1 תלמיד / 10 כיתות הוא היחס שצריך לגרום לנו לפלוט אנחת הקלה.
תגובה פרופורציונית 255138
א. מעשית נראה לי שיש רק דרך פעולה אפקטיבית אחת והיא למחוק תגובות "כיתתיות" כאלו. (לוגית, מחיקת התגובות הופכת את כל התרגיל ללא אפקטיבי. השאלה היא כמובן עד היכן מגיעה הלוגיקה של המדריכים הנ"ל).
ב. מצד שני יד קלה על ההדק במחיקות נראית לי "תרופה גרועה מן המחלה".
ג. גם היחס של תלמיד יחיד לעשרה כיתות נראה לי מופרז. אני לא מכיר אף דוגמה של תלמיד "מאולץ" כזה שהפך למשתתף "חופשי" (נראה שרק יחידי סגולה בכלל טורחים לבדוק אם היתה תגובה כלשהי למה שכתבו). תוצאות חיוביות אפשריות של התרגילים האלו כנראה לא מתממשות במציאות.
ד. התיחסות רצינית מדי לתרגילים האלו (הסברים/הטפות על המטרות והאתיקה של האתר) הופכים למגוחכים, מכיון שיש כאן נסיון להתוכח עם מישהו שכלל אין לו עניין בויכוח. (מזכיר קצת את הצעיר הדתי הנחמד המפגין בהופעה של כוכבי המורדים, קצת כדי להפגין עליונות, קצת כדי למשוך תשומת לב וקצת מתוך סקרנות).

נראה לי, שאופטימלית אפשר לנקוט מדיניות מחיקות המתיחסת למידת ההשקעה בתגובה. אם מדובר בתגובות בודדות המכילות אמירה מהותית כלשהי כניגוד לשטף תגובות בנות שורה אחת וחד-מופעיות צריך להבליג.
תגובה פרופורציונית 255151
למה למחוק?
אותן תגובות "טכנולוגיות" שימשו (ומשמשות) קולב לא רע לתלות עליו תילי (פ)תילים.
תגובה פרופורציונית 255406
אם להודות על האמת, חשבתי שמחיקה עשוייה לתרום לחיסול התופעה. בינתיים הבנתי שמבחינת ה"מתרגלים" ברגע שהמשפט הסתמי שלהם הופיע באתר, מטרת התרגיל הושגה. מחיקה לאחר זמן מה, לא מעלה ולא מורידה מבחינתם.
מצד שני אולי הצורה היותר נכונה להסתכל על כך היא: מדוע לא למחוק? התגובות הללו שקולות לפחיות שתייה ריקות המטנפות את המדשאה הציבורית. אם חברי מערכת רגישים לנקיון המדשאה שלהם, מותר להם לדעתי למחוק הודעות כאלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים