|
||||
|
||||
נדמה לך שהם חוזרים הנה לבדוק אם ענו להם? הם מחכים לצלצול. |
|
||||
|
||||
המתקפה נמשכת מאז תשע בבוקר ועדיין לא נגמרה. האם זו באמת כיתת מידענות, או שמא זהו מתחזה? |
|
||||
|
||||
המורים שעושים את התועבה הזו הסבירו לכם פעם את השיקולים שלהם? |
|
||||
|
||||
פעם, כשעוד היה כאן צ'יף, הוא כיתת רגליו עד בית הספר המדובר בנסיון ללמד את המורות כללי אתיקה רשתית. זה נגמר בכך שהוא כתב 100 פעם "אסור לבלבל למורות את המוח". מסתובבת גם שמועה שעונשו מידי שמיים הוא אורי פז. |
|
||||
|
||||
כן, היה לי דיבור פעם עם מורה בחטיבת ביניים בהרצליה (ועם המנהלת שלה) ששלחה שתי כיתות להציק לאחד המאמרים שלי (אודות רבין, אם אני זוכר נכון). שתי האטומות הללו לא הבינו מה בכלל הבעיה במה שהמורה עשתה, והמנהלת אף הצליחה להתעלות לרמה של ילד בין שש כשאמרה שאם ככה, אז הן תלכנה לכיתות ותאסורנה על הילדים להכנס לאתר, ואז, כהגדרתה, "הילדים יעשו לכם דווקא". (כובש את ראשי בידי). מה שחשוב, אבל, זה שבמקרה הזה, ולפי הצהרתם של הילדים עצמם, הם קראו את הכתבה "כי הנושא מעניין אותם מאוד". (הא!) |
|
||||
|
||||
באמת ובתמים - לא מבינה. לא אותך ולא את אלכסנדרוביץ' - למה זאת "תועבה"? - ולא את האלמוני שדיבר על "כללי אתיקה - אילו כללי אתיקה רשתית מופרים כאן? במאמר ההוא, עד כמה שזכור לי - זה אכן הגיע לדרגות של הצקה - אבל היו שם גם כמה ילדים שפשוט הגיבו, בצורה ילדותית, אמנם - אבל נדמה לי שלא מתוך כוונה מוצהרת להציק. ובמאמר הנכחי הילדים אינם מתכוונים להציק. גם אם נשלחו ע"י מורתם כחלק מתרגיל כלשהו - הם מביעים את דעתם - וזה *טוב וחשוב* (וגם מעורר חלחלה, לפרקים, אבל זו כנראה לא אשמתם) - שנדע מה הם חושבים. לא טוב וחשוב שנדע, דובי המודע-פוליטית במידה כל כך בולטת? והרי אין לאתר תקנה הנוגעת לגבול גיל תחתון המותר בהשתתפות (או שיש? או שיש משהו בנקודה זאת, המשתמע מתקנה כלשהי?) |
|
||||
|
||||
צריכה להיות לאתר תקנה באשר לכך שאנשים שכותבים תגובות עושים זאת מרצונם החופשי בלבד, ואין לכתוב תגובה באתר רק משום שבעל סמכות כלשהו הכריח אותך לעשות כן1. אני לא מתלונן על הילדים, הם עושים כמיטב יכולתם להתמודד עם מערכת החינוך העלובה שלנו, ובאמת שיש לי רק רחמים עליהם. התלונה שלי היא למורה, שחושבת שה"תרגיל" הזה מועיל במשהו להם, לנו או לה. יש דרכים טובות יותר להביא ילדים להביע את עמדותיהם, ויש דרכים טובות יותר להביא את הדיעות הללו (המעוררות חלחלה לעיתים, כפי שציינת) לידיעתנו. אם הייתי חושב, למשל, שהסיבה לשטף הזה הוא שיעור חברה או שיעור אקטואליה או משהו כזה, הייתי יכול להציע שהילדים יקראו יחד את הידיעה (ועדיף - את הידיעות המקוריות בעיתונות הממוסדת), ואולי גם איזה כמה חלקיקי דיון שהמורה בחרה, אם בא לה להשקיע, וינהלו דיון משותף בכיתה בנושא. בדיון הזה, למשל, אני מצפה מהמורה לגרום לילדים להבין שביטויים כמו "אסור לנו להתנהג כמו הערבים" או "אסור להרוג אנשים חפים מפשע, אפילו אם הם ערבים" הם לא ממש לגיטימיים, ולא בדיוק מעידים על הליברליות המופלאה של אומרם. גם ביטויים שלא הופיעו כאן, כמו "גם הערבים הם בני-אדם" מעולם לא נשמעו לי מוצלחים במיוחד, אבל לא נכנס לזה. כדאי גם, במסגרת אותו דיון, להבהיר לילדים מה מקור הבעיה המוסרית שעולה מהמעשה (לדוגמא, הבעיה היא לא בבזבוז המשווע של 20 כדורים על ילדה שכבר מתה, שהרי חבל על כל גרם של אבקת שריפה שאפשר לנצל כדי להרוג עוד כמה ערבים... אמממ.. סליחה, מחבלים). אם ממש רוצים בסוף גם להביא לידיעתנו את החלטת הפרלמנט המצומצם, מומלץ לעשות זאת לא באמצעות שטף של תגובות חד, דו או תלת-שורתיות, אלא באמצעות ניסוח של תגובה אחת או שתיים או שלוש בידי ילדי הכיתה2, ושהילדים יבחרו באיזו מהן הם תומכים. לבסוף, אפשר לפרסם או את התגובה המועדפת על רוב הילדים, או לפרסם את שתי או שלוש התגובות שנכתבו, עם פירוט מספר הילדים שתמכו בהן. הרי לך מערך שיעור שהשקעתי בו בדיוק 5 דקות של מחשבה, כולל הזמן שלקח לי להקליד את זה. למה המורה לא עשתה אותו הדבר? אני אגיד לך למה: כי זה לא שיעור חברה, ואין כאן שום מטרה חינוכית. זה שיעור "מחשבים" והמורה חושבת שהיא מקנה לילדים הללו3 מיומנויות שימוש במחשב בכך שהם לוחצים על הכפתור של "הגב על מאמר זה" ופעמיים על "אשר" בסוף. זה, אם תסלחי לי, טמטום. 1 מותר לכתוב תגובה אם תגובה של מישהו אחר הכריחה אותך לעשות כן, אבל זה לא נחשב. 2 "מי מתנדב לכתוב תגובה בשם הכיתה?" 3 שבבית קורעים את האמ-אמא של הברודבנד בהורדת שירים מהאינטרנט ומסבירים להורים שלהם איך לעשות קו-תחתי בוורד |
|
||||
|
||||
נו טוב, הערה 3 הפילתני אל הקרשים... קשה להתווכח איתה. אתה צודק בכל, ובכל זאת, אני אישית, אולי בשונה מרבים כאן - נהניתי מן האותנטיות המתוקה של הילדים - וזאת למרות שהיא עולה לנו בידיעה שזהו היבול המחריד שאנחנו מגדלים כאן: דור של - "אנחנו לא צריכים להיות כמו הערבים". ואת *זה* - את האותנטיות הזאת - *לא* היית חושף באמצעות מערך השיעור (היעיל פי כמה, אין עוררין) שהצעת. במידה מסויימת, וסליחה על הטון הפדגוגי (מתנשא?) משהו - לו היינו קוראים דבר דומה לפני כעשר שנים - אולי יכולנו לחזות מראש את ההתפתחות שהובילה לידיעה שבראש דיון זה. חוצמזה, מונה חטאיי: נהניתי מההזדמנות להשוות ולהווכח שילדיי שלי כתבו/כותבים (לפי הגיל) באופן בוגר להפליא ובלי שגיעוט. היה כיף. |
|
||||
|
||||
אליה וקוץ בה1: אנחנו יודעים, אמנם, שזהו היבול המחריד שאנחנו מגדלים, אבל בניגוד למערך השיעור שלי, אף אחד לא עושה שום דבר בנידון. 1 או, ויצא שכרנו בהפסדנו, שזה הביטוי הראשון שרציתי להכניס שם, אבל פתאום לא הייתי בטוח איך בדיוק הוא הולך, אז חיפשתי תחליף, ועד שנזכרתי איך נכתב הביטוי המקורי, כבר היה חבל לי למחוק את התחליף. |
|
||||
|
||||
לילדים לפחות יש אינטגריטי לרשום את השם (לפעמים המלא) שלהם בשורת השם. שלא כמו מספר ''איילים אלמונים'' שמסתתרים מאחורי האלמוניות שמספקת רשת האינטרנט על מנת לפרסם הודעות נבזיות כמו זו. |
|
||||
|
||||
טאגליין! |
|
||||
|
||||
שמעי, עדיף שיחשבו ש''אנחנו לא צריכים להיות כמו הערבים'', מאשר שיחשבו שהם כן צריכים להיות כמוהם... |
|
||||
|
||||
א. איבדתי סופית את האמון במין האנושי, ועכשיו אני כבר לא יודעת אם את או שאת קוני למל. ב. גם את דוביכורדי מצרפים בקרוב למערכת? :-] |
|
||||
|
||||
א. הכוונה: לא יודעת אם את - את (נשמט לי "את" אחד) |
|
||||
|
||||
ויתר על כן, אני אפילו לא בטוחה שאני היא אני. למען האמת, יש לי ספקות רציניים בקשר לכך. |
|
||||
|
||||
שמעי נא, אוריפזית חצופה ונאלחת שכמוך, אני מעולם לא טענתי שאני היא אני. אין לי שום ספקות שאני מישהי אחרת. |
|
||||
|
||||
אוף, זו אני, מאמא. בסך הכל היתה תגובה סרקסטית, אבל גם עם שמץ רצינות - הלא לשיטתם של אלה שבהם מדובר, ''להיות כמו הערבים'' משמעו להפעיל מדיניות של עין תחת עין ושן תחת שן. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
היתה כאן פעם חנה אחת שהחלה כחלק מעדת המגיבים בכפיה והמשיכה מיוזמתה עוד זמן מה, תוך הוכחת יכולת חשיבה וכתיבה סבירה. |
|
||||
|
||||
חנה, כזכור ולצערי הרב, לא נשארה באייל (או לפחות, לא טרחה להגיב מאז אותה פרשה אומללה). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
פתיל משעשע. קרא ותהנה: תגובה 107493 |
|
||||
|
||||
יפה,אך להשלמת התמונה,נאום הצ'יף מסיאטל: תגובה 100423 |
|
||||
|
||||
מאיפה הציטוט (בהנחה שזה ציטוט) בכותרת? בד"כ גוגל עוזר לי עם הכותרות שלך- לא הפעם. |
|
||||
|
||||
שיר הספנים של נתן אלתרמן בביצוע בומבה צור1 וכך נותנים קישור לשיר בשירונט,ותודה לירדן וטל, תגובה 254394 1 דורון כבר הזכיר את ערב פזמוני אלתרמן,תגובה 122155 |
|
||||
|
||||
תודה! |
|
||||
|
||||
או שהיא התחתנה, ילדה בן זכר והתאלמנה. |
|
||||
|
||||
לא, לריסה אחת גנבה לה את גבר החלומות. |
|
||||
|
||||
דיון על ילדה שכשהייתה בת 13 כבר הייתה מספיק אינטלגנטית ועצמאית להתמודד לבדה מול מערכת הרבה יותר חזקה ממנה - ומי מנסה להצחיק אותנו על חשבונה? מישהו שאפילו לחתום את שמו אין לו מספיק אומץ (עם בדיחת קרש שהיא כל-כך תת-רמה, דרך אגב, שהיא בפני עצמה פשוט בחזקת עלבון לכל מי שיודע לקרוא). אלמוני/ת: נכון שאת/ה מורה? אם לא (וזה מפתיע), שווה לך לנסות - במערכת החינוך יש הרבה אנשים שמאד דומים לך. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם העיקרון, אבל אני לא בטוח ש 1 תלמיד / 10 כיתות הוא היחס שצריך לגרום לנו לפלוט אנחת הקלה. |
|
||||
|
||||
א. מעשית נראה לי שיש רק דרך פעולה אפקטיבית אחת והיא למחוק תגובות "כיתתיות" כאלו. (לוגית, מחיקת התגובות הופכת את כל התרגיל ללא אפקטיבי. השאלה היא כמובן עד היכן מגיעה הלוגיקה של המדריכים הנ"ל). ב. מצד שני יד קלה על ההדק במחיקות נראית לי "תרופה גרועה מן המחלה". ג. גם היחס של תלמיד יחיד לעשרה כיתות נראה לי מופרז. אני לא מכיר אף דוגמה של תלמיד "מאולץ" כזה שהפך למשתתף "חופשי" (נראה שרק יחידי סגולה בכלל טורחים לבדוק אם היתה תגובה כלשהי למה שכתבו). תוצאות חיוביות אפשריות של התרגילים האלו כנראה לא מתממשות במציאות. ד. התיחסות רצינית מדי לתרגילים האלו (הסברים/הטפות על המטרות והאתיקה של האתר) הופכים למגוחכים, מכיון שיש כאן נסיון להתוכח עם מישהו שכלל אין לו עניין בויכוח. (מזכיר קצת את הצעיר הדתי הנחמד המפגין בהופעה של כוכבי המורדים, קצת כדי להפגין עליונות, קצת כדי למשוך תשומת לב וקצת מתוך סקרנות). נראה לי, שאופטימלית אפשר לנקוט מדיניות מחיקות המתיחסת למידת ההשקעה בתגובה. אם מדובר בתגובות בודדות המכילות אמירה מהותית כלשהי כניגוד לשטף תגובות בנות שורה אחת וחד-מופעיות צריך להבליג. |
|
||||
|
||||
למה למחוק? אותן תגובות "טכנולוגיות" שימשו (ומשמשות) קולב לא רע לתלות עליו תילי (פ)תילים. |
|
||||
|
||||
אם להודות על האמת, חשבתי שמחיקה עשוייה לתרום לחיסול התופעה. בינתיים הבנתי שמבחינת ה"מתרגלים" ברגע שהמשפט הסתמי שלהם הופיע באתר, מטרת התרגיל הושגה. מחיקה לאחר זמן מה, לא מעלה ולא מורידה מבחינתם. מצד שני אולי הצורה היותר נכונה להסתכל על כך היא: מדוע לא למחוק? התגובות הללו שקולות לפחיות שתייה ריקות המטנפות את המדשאה הציבורית. אם חברי מערכת רגישים לנקיון המדשאה שלהם, מותר להם לדעתי למחוק הודעות כאלו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |