|
||||
|
||||
"מחנות כאלו היום יהוו שבירה מוחלטת של הרוח והאתוס האמריקאי" נכון, בדיוק כמו שהם היו בזמן שהוקמו אז, בזמן מלחמת העולם השניה. אז מה? האמריקאים הקימו מחנות ריכוז לאנשים שארץ מוצאם היתה מדינת האוייב. ומדובר באנשים שהיו מוכנים להצהיר שיפן היא האוייבת שלהם. המלחמה חלפה והאמריקאים החלו להתבייש במה שעשו. כיום רובם אינם מודעים לכך כלל. אבל לא אניח לך לצאת בקלות כזו. נניח שארה"ב תשתגע ותעביר את כל היהודים למחנות ריכוז. מצבו של העולם, ללא ספק, יהיה בכי רע. אבל לא הבנתי ממה שכתבת למה למקלט במדינת ישראל במצב כזה לא תהיה משמעות. ובאשר לנושא השני שהעלית - כיצד ניתן לפרש את ההצהרה שמדינת ישראל היא מפלט ליהודי בעת צרה לאור הסכסוך הישראלי-ערבי. ובכן - מבחינתי הדברים אינם קשורים כלל זה לזה. למדינת ישראל יש כל מיני צרות: הצורך לשמש מקלט ליהודים, משק המים, סכסוך אלים עם השכנים, גזענות מבית, חובבנות בתכנון מבנים, חיבורי אינטרנט איטיים וצרות נוספות. חלק מהצרות האלה הן ייחודיות לנו. חלק לא. כריצד ניתן לראות את המחוייבות ליהודי העולם לאור חיבור האינטרנט המהיר או לאור החמסין? לא צריך לקשר תמיד בין דברים. |
|
||||
|
||||
במצב כל כך דמיוני (ושמא לא כל כך) אמריקה יכולה להפך לישות הארית החדשה, שבה אנשים כמו פאט ביוקנן יהוו אויבי המשטר. מי שישלוט יהיו קיצוניים פונדנמטליסטיים דוגמת פאראקן (רק חבל שהוא שחור) שילטןן שבו קיצוני הרפובליקנים אשר יוצאים היום חוצץ כנגד היהודים יחשבו כליברלים לעילא. השבר הקטקליסמי יכול להיות כ"כ גדול שיתכן ותרחישים אפוקליפטיים יתממשו - פצצת אטום אמריקאית על ישראל? ניצול הסיטואציה על ידי מדינות ערביות? האם בכלל היהדות אמריקאית תוכל לברוח? מה תהיה הסיטואציה באירופה דרך כל התהליך המוביל להקצנה האמריקאית? לא בדיוק קלטתי למה אתה חותר בפסקה האחרונה. |
|
||||
|
||||
אתה מתאר מצב שבו יתכן שישראל תפסיק להתקיים, ולכן לא תהיה בה משמעות כמקלט לעם היהודי. אולי, אבל אתה מניח שאם ארה"ב תשתגע, גם ישראל תושמד. יש כל כך הרבה הנחות בדרך, שהסיכוי שכולן נכונות עד כדי איבוד המשמעות לקיום מדינת ישראל הוא נמוך ביותר. במילים אחרות: הסיכוי שארה"ב תהפוך למדינה רודפת יהודים הוא נמוך. הסיכוי שזה יקרה והיהודים לא יוכלו להימלט משם הוא יותר נמוך. הסיכוי ששני אלה יקרו וגם תושמד מדינת ישראל הוא עוד יותר נמוך. בשורה התחתונה - לא ריאלי. הרבה יותר סביר שיהיה צורך בישראל כמדינת העם היהודי וכמקלטו. פירוש הפיסקה האחרונה בהודעתי הקודמת הוא שלא צריך לפרש כל דבר לאור הסכסוך הישראלי-ערבי. יש לצאת מהפרשנות הצרה. נתתי דוגמאות מופרכות בעליל כדי להדגיש זאת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |