|
||||
|
||||
הקפת בתגובתך מצוות שונות שמקיימים חוגים שונים ביהדות. כבדרך אגב הזכרת אלוהי תנ"ך מוסרי, איך אפשר לדבר אלוהים בהקשר של מוסר? סיפור בראשית מתחיל עם המבול בו נקטלים כל יצורי אנוש, בעלי חיים וצמחים בטביעה. זה אותו אלוהים המצווה על אברהם לשחוט את בנו, זה אותו אלוהים אשר במו ידיו רוצח את בכורות מצריים בהם עוללים שלא עשו דבר, ובימינו השואה בה נרצחו מיליוני יהודי איך אפשר לדבר על דת ומוסר אלה שני הפכים. |
|
||||
|
||||
שלא יהיה דין ולא יהיה דיין? העולם שיחת את דרכו, בכורי מצרים היו חלק מהמערכת המצרית שלא שמעה לקב"ה, ואני צאצא של יצחק יושב וכותב לך כאן במקלדת. אולם בפרספקטיבה יותר רחבה, ברגע שיש תביעה בתנ"ך לעשיית צדק, ואיסורים על מעשים לא מוסריים תוך תודעה של משפט ("השופט כל הארץ לא יעשה משפט?" שאל אותו אברהם מהתגובה שלך) נוצרה תודעה של אל מוסרי המנהיג את העולם. והתודעה הזאת הדריכה את העולם המונתיאסטי בהיסטוריה. |
|
||||
|
||||
מהי המערכת המצרית בעיניו של עולל בן יומו.האפשרות של צידוק לרצוח בסיטונות עומד בבסיס מלחמות הדת של הדתות המונותיאיסתיות, ובמין אירוניה משונה דתות אלה ובראשן היהדות נחשבות ככאלה שהמציאו את המוסר. נסה בבקשה לההעמיד ואהבת את רעך כמוך מול עוללים נשחטים. |
|
||||
|
||||
אלא מאי, האדם אינו קיים במלחמה לבדו אלא כחלק מהאומה כולה, ולכן הוא חוטף ביחד איתה את עונשה. |
|
||||
|
||||
ואי אפשר היה לצפות מהכל-יכול שימצא משהו קצת יותר חביב מ"חוטף ביחד איתה את עונשה"? מה, אין לא אפילו את האינטלגינציה של פצצה חכמה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |