|
||||
|
||||
בהחלפת השם האדם משנה את הגישה לאישיות שלו. במובן מסוים הוא הופך לבעל תשובה. לדעתי, ישנו קשר אישיותי מסוים בין האדם לבין שמו, הדרך בה האדם מציג את עצמו, הדרך בה הוא מזדהה עם הדמות הקדמונית שנשאה את השם. וכאשר האדם משנה את שמו הוא יוצר לעצמו זהות אחרת, תדמית אחרית. כמו בגרפלוגיה אם האדם משנה את הכתב הגישה לחיים יכולה להשתנות וכן להפך אם האדם משתנה יכול להיות שגם כתבו ישתנה. ואם האדם שב בתשובה אז המחלה שהיא עונש על מעשיו עוברת מעליו. הרמב''ם הבין את הגמרא בכיון די דומה, וכך הוא פוסק את הגמרא בהלכות תשובה פרק ב' הלכה ד- ''מדרכי התשובה להיות השב צועק תמיד לפני ה' בבכי ובתחנונים ועושה צדקה כפי כוחו ומתרחק הרבה מן הדבר שחטא בו ומשנה שמו כלומר אני אחר ואיני אותו האיש שעשה אותן המעשים''. ומביא הכסף משנה (אחד מנושאי הכלים של הרמב''ם) את הגמרא עליה מדובר ר''ה ט''ז'' אמר רבי יצחק ארבעה דברים מקרעים את דינו של אדם...'' סגולות לעומת זאת אינם מהווים חלק מתהליך של חזרה בתשובה אלא יותר כנגד כוחות מסויימים התוקפים את האדם. במובן מסוים הם קבליים וכיון שכך אין לי תשובה מה עניינם. |
|
||||
|
||||
"בהחלפת השם האדם משנה את הגישה לאישיות שלו. במובן מסוים הוא הופך לבעל תשובה. לדעתי, ישנו קשר אישיותי מסוים בין האדם לבין שמו, הדרך בה האדם מציג את עצמו, הדרך בה הוא מזדהה עם הדמות הקדמונית שנשאה את השם. וכאשר האדם משנה את שמו הוא יוצר לעצמו זהות אחרת, תדמית אחרית." - אבל ישנם גם מקרים בהם לא האדם עצמו הוא המשנה את השם, אלא הורים המשנים או מוסיפים שם לילד קטן או אפילו תינוק, בזמן מחלה. איך היית מסביר את השפעת השם במצב כזה? |
|
||||
|
||||
דומני שתשובה לשאלתך נמצאת כבר בתגובה 247526 |
|
||||
|
||||
חוששני שהדיון הוא ''הוספת השם'' ולא ''שינוי השם''. ובעוד ששינוי השם מהווה השתנות טבעו ומידותיו של האדם השב אל אלוקיו, הוספת השם מהווה שינוי מזלו של החולה והפיכתו למעין אדם אחר, אבל לא אדם אחר בפועל ממש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |