|
||||
|
||||
היית פעם בספריית "בית אריאלה"? (יש המשך) |
|
||||
|
||||
מה שברור, הוא בילה הרבה בבית איזראלה. |
|
||||
|
||||
כן, הייתי לא פעם בספריית הרמב''ם, במחלקה לעיתונאות שכרכים מצהיבים של עיתונים ישנים כרוכים על מדפיו, בספרייה העיונית ובמשפטית. (אני רק מקווה שה''המשך'' שלך אינו קשור לפסל העקידה של קדישמן שעומד בכיכר הספרייה, כי אני משקשק כל אימת שעובר ליד מה שנקרא משום מה ''אמנות'' בהברה צפונית.) |
|
||||
|
||||
לצורך העניין, יותר מעניין אותי החוץ של הספריה מאשר הפנים שלה. הבניין שבו מצויה הספריה מחופה מבחוץ במאות לוחות שיש. כל אחד מהלוחות האלה עמוס באלפי מאובנים של טרילוביטים (זו הדוגמא היפה ביותר שאני מכיר לגודש מאובנים כזה). (רוצו לראות). איך הגיעו לשם כל המאובנים? |
|
||||
|
||||
לכל נוצרי מתחיל יש תשובה לזה - האל ברא את העולם כך, ready made, כדי לתעתע בחוקרים או פשוט מפני שכך רצה. תשובה אחרת שקיבלתי מקתולי לא אדוק: בכנסייה אומרים לנו "don't worry about it" . |
|
||||
|
||||
ביהדות זה מכונה לעתים ''שרידים מעולמות''. ההסבר הוא שאלוהים בנה עולמות והחריבם, ומחזר בדרך את חומרי הבניין. |
|
||||
|
||||
"או פשוט מפני שכך רצה". הוא לא רוצה סתם כך. יש לו היגיון משלו, אותו גילה לברואיו בתורתו: בחירה חופשית שקולה בין טוב לרע. אלוקים מעמיד "הוכחות לכאורה" לטובת הצד הרע לשם איזון ואפשרות לבחירת האדם בין האמת לשקר ובין הטוב לרע וממילא אפשרות למתן שכר או, לא עלינו, עונש. הבחירה בידך. |
|
||||
|
||||
וישנו גם הנוסח של גדי ו. שאלוהים ברא את העולם לפנים ולאחור, וקיבלנו עולם עתיק שנברא לפני כחמשת אלפי שנה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |