בתשובה לאייל אלמוני 2, 25/08/04 16:42
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 242832
אני שמח שססמאות שלום שיוויון ואחוות עמים מרגיזות אותך, אני לא הקראתי אותן מתוך ספר כלשהו אלא מתוך האידאולוגיה המוסרית שלי (כמובן שזאת תלויה במקום בו גדלתי ובהתניות פסיכולוגיות- פילוסופיות אך זה לא העניין)

זה שאנשים מסוימים חושבים שלא יכול להווצר שלום ואחווה בין אנשים הם הממריצים לקרב ויוצרי הפרופוגנדות

שמח להעלות את האמת שלי בכל הזדמנות,
האלמוני
אל תתימר 242844
1. "שלום שיוויון ואחוות עמים" היא ססמא הקומוניסטית ידועה מימי ס.ס.ס.ר ולא המצאה שלך. תמצא אותה , למצער, אפילו ב"על המשמר".
2. דיקלומי הססמאות שלך מרגיזים ולא הססמא.

לא שמח לשמוע את אמיתות יד שנייה (מצב מכני משומש) ,
אלמוני 2
אל תתימר 242864
אני אחזק את אלמוני 2: באופן כללי, כל מי שעבורו המילים "ליברלים", "קפיטליסטים", "שמאל", "דמוקרטיה" ו"מערב" הן אותו דבר, הוא פופוליסט.
אל תתימר 242963
באופן כללי, כל מי שמתווכח על אחד או יותר מהמונחים הללו בהודעות של שורה ומחצה, כאילו עדיין לא עבר את השלב המנטאלי של תנועת הנוער. למעשה, זה הפתיל הראשון שבו ממש שמחתי למצוא הודעה של ד"ר בר ביצוע, בתקווה שרמת הדיון תעלה ולו במעט, אבל הד"ר נעלם כלעומת שבא, וסגנון גן הילדים ממשיך וממשיך.

הנה תרומתי הצנועה לדיון מעמיק זה:

"אמא'שך תרמה כספים לפידל קאסטרו!"
"אבא'שך כורת יערות גשם!"
"אמא'שך בנתה את חומת ברלין!"
"אבא'שך גנב את הריקוד השבטי של יומבה יומבה איצ'יצ'י במבה!"

וכולי.
אל תתימר 243173
וכולם מערך, אשכנזיפתים, חילונים, ויש להם פרצוף של שלום עכשיו.
אל תתימר 242930
את הסיסמא "שלום שיוויון ואחוות עמים" לא תמצא ב"על המשמר"(1), ולא רק בגלל שגם את "על המשמר" לא תמצא. בראשו של "על המשמר" התנוססה הסיסמא "לציונות, לסוציאליזם ולאחוות עמים".

___
(1)כלומר, ייתכן שתצליח למצוא את צרוף המילים האמור באחד המאמרים, אבל זה נכון גם לאייל
קטנוניות 243056
אז תמצא ואריאציה אחרת עם אותה כוונה פוליטית. כוונתי היתה שתמצא אותה מתנוססת על בטאונים מוורשה מזרחה לפני 1989. לא תמצא אותה באל ווטן אל ערבי ולא במעריב.
במערכת על המשמר עוקבים בדריכות 247680
"11 שנים לאחר סגירתו של עיתון השמאל ותנועת העבודה "דבר" מוציא בית ברל, הפועל לשימור מורשתו של ברל כצנלסון מייסד העיתון, מהדורה מיוחדת בה יכתבו שורה ארוכה של כותבים. הגיליון המיוחד יצורף למוסף יום כיפור של עיתון "הארץ"...

המהדורה תוקדש לזכרו של כצנלסון, תשמור על הקו העצובי והמערכתי המקורי של העיתון ותכלול את המדור הסאטירי "דבר אחר", שהפך לאחד מדגלי העיתון. את המהדורה ילוו איורים של דוד טרטקובר ומנשה קדישמן.
את הפקת המהדורה יזם יגאל צחור, מנהל בית ברל שמקווה כי הוצאת המהדורה המיוחדת תוביל בסופה להוצאה מחודשת של העיתון: "בחברה הישראלית יש קבוצה גדולה שמתגעגעת לעיתונות שמבטאת רעיון ודרך, שיוצרת חזון של חברה שיש בה צדק חברתי."

במערכת על המשמר עוקבים בדריכות 248427
"העיתון "דבר" ייצא לאור מחדש ביוני 2005.
קרן ברל כצנלסון הודיעה אתמול כי בכוונתה לחדש את הוצאתו של העיתון "דבר" ב-‏1 ביוני 2005. הקרן מסרה כי הגיעה להבנות עם משקיעים מהמגזר העסקי, שמוכנים לממן את הוצאתו מחדש של "דבר" כעיתון יומי. עם זאת, לא נמסרו פרטים על זהותם של המשקיעים בעיתון."

הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243001
ססמאות כמו שלום, שויון ואחוות עמים הן אנטי-מוסריות בהגדרתן.
אם ה''אידיאולוגיה המוסרית'' שלך כוללת את הסיסמאות הללו, הרי שהיא מתועבת, וה''אמת שלך'' שאתה כל כך שמח להעלות, מעוותת קשות.
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243005
למרות שאני בכלל לא מסכים עם "האייל אלמוני" שלו אתה מגיב, בכל זאת הטיעון שלך לא ברור לי. "שלום, שויון ואחוות עמים" היא סיסמה בעלת קונוטציה היסטורית שלילית מבחינה מוסרית. אבל מה ב*הגדרת* אותן סיסמאות עושה אותן ל"אנטי-מוסריות"?
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243012
א. מי שהגדיר אותן היה לא מוסרי (רצחני, ליתר דיוק)
ב. האידיאולוגיה שהגדירה אותן היא לא מוסרית
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243015
אבל אלה לא חלקים מ*הגדרת* הסיסמאות. ההגדרה כוללת את האידאולוגיה שהסיסמאות מחזקות *היום*, לא את האידאולוגיה שהסיסמאות חיזקו כשהן הומצאו.

במילים אחרות, עדיין לא הראית את אי-המוסריות של "אייל האלמוני".
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243034
אני מוצא בעייתיות במושג "אחוות עמים", משום שהוא מדבר על עמים ולא על בני אדם. מה פירושה של אותה אחווה? יאהבו הקובנים את האמריקאים כעמים, אבל לא אכפת לנו מה יקרה איתם כבני אדם?

אני מוצא בעייתיות במושג "שוויון" - איזה סוג שוויון? שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות, או שוויון וונגוט ("אתה חכם מדי? בוא, נטמטם אותך קצת כדי שתהיה שווה לאחיך").

טוב, אני מודה - אי אפשר ממש לסחוט אנטי מוסריות מהססמאות הללו. זה ככה לרוב עם ססמאות של השמאל.
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243352
כפי שציינתי, אני לא ממש תומך נלהב של ‏1 האייל האלמוני שלו הגיב האייל האלמוני שלו עניתי.
אלא שאותו אייל (שלו עניתי) הוא זה שאמר שהסיסמאות אנטי-מוסריות מהגדרתן. זו כמובן טעות.
בכלל, אני לא מגיב בהכרח לאנשים שדעתם לא כדעתי ‏2. אני מגיב בד"כ לאנשים שהטיעונים שלהם לא הגיוניים, או שהדרך שבה הם מתבטאים לא הוגנת.

1 נא לנשום לפני סוף המשפט, ולהכין דף ועט לצורך שרטוט דיאגרמה למעקב.
2 בעיקר כי ברוב הנושאים אין לי דעה מובהקת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים