|
||||
|
||||
1. אני בת. 2. פטורים - בסדר, אם כי להרגשתי הם מצטברים לסכום שאינו עולה על מאות בודדות של שקלים. ואיזה קצבאות יש עוד (שאותו אדם זכאי לקבל) חוץ מהבטחת הכנסה מינימלית? קצבת נכות למשל לא נחשבת (כי חוסר השכלה לא מניח אותה בהכרח). להרגשתי המספר מנופח. |
|
||||
|
||||
את טועה (או לפחות ככה זה היה עד לא מזמן). נכון שבשנתיים האחרונות הקצבאות והפטורים קוצצו אבל עדיין שום אדם חסר השכלה לא מכניס למדינה כסף, רק עולה לה. הנקודה העקרונית פה היא להראות שחינוך זה דבר משתלם אפילו מבחינה כלכלית גרידא. וסליחה שפניתי אליך בלשון זכר :-) |
|
||||
|
||||
אתה כותב "שום אדם חסר השכלה לא מכניס למדינה כסף" ואני שואל: בדקת את כולם - את מנקי הזבל, הגננים, הנגרים, נהגי המוניות, הסניטרים, עוזרי הבית, האינסטלטורים, המלצרים, המאבטחים וכל השאר, ולא מצאת אפילו אחד שלא עולה למדינה כסף? כ-ו-ל-ם חיים על חשבון המתכנתים והפרופסורים? |
|
||||
|
||||
וגם אם נניח שכ-ו-ל-ם עולים למדינה כסף, הרי שמהסכום שציינת קודם, יש לחסר את הרווחים שהם מכניסים למדינה. |
|
||||
|
||||
איפה כתוב שתפקיד האזרחים להכניס למדינה כסף. |
|
||||
|
||||
לא הבעתי עמדה בשאלה "צריך או לא צריך". אדם טען טענה לפיה אזרח משכיל מכניס למדינה סכום דומה למה שאזרח שאינו משכיל מוציא מהמדינה. אני רק ביקשתי נתונים. חוץ מזה, אין עוררין על כך שבמצב הנוכחי, אזרחים מכניסים כסף למדינה. זו עובדה. השאלה האם זה טוב או רע זו שאלה לדיון אחר. ואם זה לא מספיק, אז מהדברים שלך מתפרש כאילו אמרתי אפילו שזוהי מטרת הקיום של האזרחים. אתה רואה איזו טיפשית הייתה עצם התגובה הזו? באמת! כל פעם שמזכירים פה ענייני כלכלה ושוק חופשי אנשים פה קופצים באופן אוטומטי עם תגובות עוינות. |
|
||||
|
||||
(גם טיפשות, גם קפיצה אוטומטית וגם עוינות?) ההערה שלי שייכת לתגובה 242400; חשבתי שיהיה יעיל יותר להמשיך את הקו שלך. |
|
||||
|
||||
אה, סליחה. מתברר שהטיפשות, הקפיצה האוטומטית והעוינות הן שלי. |
|
||||
|
||||
כאשר יש למדינה מאזן תשלומים שלילי, פירושו שהאזרח הממוצע אינו מכניס כסף לקופתה אלא הוא מוציא משם. האזרח שבאמת מכניס כסף לקופת המדינה שלנו הוא האזרח האמריקאי. |
|
||||
|
||||
אם אזרחים לא יכניסו למדינה כסף, איך אזרחים יוכלו להוציא מהמדינה כסף? תפקידם של *חלק* מהאזרחים הוא להכניס כסף למדינה, ועם זה אי אפשר להתווכח. יש שישמחו לטפול את ה"תפקיד" הזה על העשירים והמבוססים. מה שכן, כל זה כל עוד טוענים כי תפקיד המדינה הוא לתת כסף לאזרחים. |
|
||||
|
||||
אז מצאנו את "הערך כשלעצמו" של אדם: כמה כסף הוא מכניס למדינה. לא חשוב. |
|
||||
|
||||
אל תכניס לי מילים לפה. אף אחד לא טען שהכנסת כסף למדינה היא הדבר שמכתיב את ערכו של האדם, ואף אחד לא טען שסיבת קיומו של אדם היא הכנסת כסף למדינה, אלא שבמדינה אחד מתפקידיהם של האזרחים הוא להכניס כסף למדינה, וזה אפילו במדינה הליברליסטית ביותר (שכן גם אז האזרחים יהיו צריכים לממן את פעולות הצבא והמשטרה). האם כל עוד המדינה מחלקת כסף לאנשים, אפשר להגיד שמצאנו את "הערך כשלעצמו" של אדם - כמה הוא חלש ונזקק? |
|
||||
|
||||
בפקודת מס ההכנסה: http://www.mof.gov.il |
|
||||
|
||||
פשוט מבחינת אורן חסר השכלה <=> מובטל. |
|
||||
|
||||
איני טועה כלל וכלל, כיוון שלא טענתי את מה שאתה מייחס לי בסוף הפסקה הראשונה. רק אמרתי שהמספר שנתת מנופח, ובינתיים לא הוכחת אחרת. |
|
||||
|
||||
חוץ מזה, הביטוי "כל אדם שאינו משכיל" הוא קצת בעייתי. אפילו "רוב האנשים שאינם משכילים" היא לא צורת ביטוי מספיקה. יש לכתוב מה העלות ה*ממוצעת* למדינה של האנשים שאינם משכילים 1. 1 וכנ"ל גם לגבי המשכילים. יש גם כמה דוקטורים מובטלים. |
|
||||
|
||||
את שוכחת את הפסד המדינה ממיסים שחסר-ההשכלה היה יכול לשלם. |
|
||||
|
||||
"הפסד" - בהשוואה למה? למסים שמשלם מי שמשתכר את השכר הממוצע במשק? זה אינו "הפסד" אלא "פחות רווח", וזה ממש לא אותו הדבר. מעבר לזה, התגובה שלי יצאה מהנחה שאותו חסר השכלה גם מתקשה למצוא עבודה, או מתקשה להרוויח יותר משכר מינימום. כמו שאמרו בהמשך הפתיל, חוסר השכלה אינו כרוך בהכרח בשני המקרים הללו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |