|
||||
|
||||
בת''א, לפחות בפילוסופיה, היתרון של התרגילים הוא היכולת לפתח דיון מונחה בקרב קבוצה מצומצמת של תלמידים. כל זאת בתנאי שהמתרגל יודע לנהל כיתה, להשתיק את המעצבנים, לדאוג שנשארים און-טופיק וכו', וזה די נדיר. עם זאת, המתרגלים, גם הטובים מביניהם, לא משתווים למרצים הותיקים כאשר הם מול כיתה קטנה. אין תחליף לידע הנרחב והעמוק של הפרופסורים. אלו מהם שהם גם מורים טובים הם הסיבה שבגללה שווה לבוא לאוניברסיטה. |
|
||||
|
||||
היי, אין ספק, שפרופ' לפילוסופיה עולה מבחינת היקף ידע ויכולת ניתוח על מרבית תלמידיו, ולכן זה יתבטא גם ביכולתו ללמד. במעבדות לעומת זאת המצב שונה. רב הפרופסורים עוסקים בהיבטים המדעיים, רובם אינם יודעים איך להפעיל את המכשור החדיש שבמעבדותיהם, ולכן גם אם ירצו, יתקשו להחליף את המדריכים. קיימת גם הבעיה המספרית. דוגמא: נניח שבמעבדה בכימיה אורגנית לומדים 30 סטודנטים וכל 5 צריכים מדריך צמוד, (להשגיח שהם לא מפוצצים את המעבדה). לכן נדרשים 6 אנשי סגל בכיר לאייש מעבדות 16 שעות בשבוע (אם לא יהיו מדריכים מסגל זוטר). זה נראה לך ראלי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |