|
||||
|
||||
אך תשים לב שהנער היה כבר בוגר ולא תינוק. ותיקון טעות קטן: רבי יונתן אייבשיץ והשל"ה הקדוש הם לא אותו אדם. רבי יונתן אייבשיץ היה רב בפראג במאה ה-18, נחשד בשבתאות, וכתב ספרים על השולחן ערוך- "כרתי ופלתי" ו"אורים ותומים". רבי ישעיהו הורביץ- בעל השל"ה הקדוש חי בתחילת המאה ה-17 עלה לארץ ישראל וכתב את ספרו הקבלי- "שני לוחות הברית- השל"ה". |
|
||||
|
||||
וזה שהעלם חמד היה לנער מגודל מה בכך? תקרא נא לנער בשמו. הערתך נכונה. הבוקר הרהרתי על כך בנסיעה למשרד ברכבת, תוך שאני נזכר שאת הספר "שני לוחות הברית" שבספריית ביתי כתב הרב הורביץ, הלא הוא השל"ה הקדוש. ואילו הרב יונתן אייבשיץ התפרסם בעיקר בזכות סדרת ספריו הנפלאים "יסוד ושורש העבודה". |
|
||||
|
||||
מה שבכך הוא שהאנקדוטה האדיוטית שלך אינה מזיזה כהוא זה לטענה שהעליונות היהודית (נגיד) נובעת מצורת הלימוד היהודית, או מהגנים היהודיים. מדוע? משום שהנער למד בשנות ינקותו דווקא בסביבת לימוד נוצרית (או מה שזה לא היה), ורק בנערותו הביאו אותו ללמוד בקרב היהודים. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא טען שאין גויים חכמים. וחכמינו ז''ל כבר לימדונו שאם יאמר לך אדם שיש חוכמה בקרב הגויים - תאמין לו ואילו אם יאמר לך שיש תורה בקרב הגויים - אל תאמין לו. לעומתך, אני נוטה להאמין להם, ולא לאלוהי הכסף... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |