בתשובה ללירון אבוש, 06/08/04 15:48
הפרחים למערכת החינוך 238466
אחד המסרים שמערכת החינוך עמלה קשה על החדרתם היא שאת שואת היהודים ''אסור להשוות'' לשום דבר אחר, משום שכל השוואה כזו היא בגדר זילות השואה. גם השימוש התדיר בקריאות ''גודווין גודווין'' באתר הזה למעשה משרת את אותו דבר - ביסוס מעמדה של ''השואה'' כאירוע ייחודי וחד-פעמי, שאסור להשתמש בו אפילו כנקודה ארכימדית כאשר הדיון עוסק במשהו אחר.

תוצאת האינדוקטרינציה המתקרבנת הזו היא שכאשר רובנו נתקלים בזוועה מסוג קצת אחר - כולל אפילו אחת כזו שהדמיון בינה לבין פרקטיקות נאציות זועק לשמיים - לא נוצרת תחושה של הזדהות עם הקרבנות. בהעדרה של זו, לא מפתיע שלרוב האנשים אין מוטיבציה להזיז את הישבן וממש לעשות משהו לטובתם.
סליחה על הבורות 238534
מישהו יכול להפנות אותי לאיזהשהו מקום באייל שמסביר מיהו גודווין ועל מה הוא נרדף עד חורמה באייל הקורא?
סליחה על הבורות 238537
תגובה 179378

(יש שם קישור לאתר של ליאור גולגר)
מ''ש 238540
הנה אחת יותר מוצלחת: תגובה 227366
תודה! 238541
כל מילה בסלע 239032
מסכים עם כל מילה.
כשקורה אסון אנושי כזה, נדמה כאילו אנו קודם דרוכים להגן על ''השואה שלנו'', ורק אחר כך להפתח בכלל לעצם האירוע.
זה כאילו רשמנו פטנט על הסבל, ואנו מגינים על האינטרס שלנו - בזוי ממש.
אני חושב שאת הנקודה שהעלת ראוי להעלות בקול רם בתקשורת ובפניות לנבחרי ציבור.
הדרדרים - למערכת החינוך 239085
אם כבר הוזכרה השואה בהקשר לצפון קוריאה, הנה הדרך בה היא נלמדת שם.
הדבר שודר בכתבה של CBSnews (ששודרה גם בישראל)‏1. הילדים לומדים שם לזהות את הנאצים עם האמריקנים ואת השמדת היהודים כמה שעשוי לקרות להם במלחמה הבלתי נמנעת עם המעצמה האימפריאליסטית. המסקנה של הילדים היא מלחמה עד מוות מתוך רצון להשמיד את האמריקנים עד האחרון שבהם.
---------------------------------------
1 http://www.cbsnews.com/stories/2004/02/26/60minutes/... ניתן לראות כאן גם קטע קצרצר מן הכתבה.
הפרחים למערכת החינוך 427520
רוצה לעשות משהו בקשר לזה? לי יש אפשרות להביא מאות ואלפים להפגנות.אני צריכה עזרה.
תיצור קשר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים