|
||||
|
||||
אחד המסרים שמערכת החינוך עמלה קשה על החדרתם היא שאת שואת היהודים ''אסור להשוות'' לשום דבר אחר, משום שכל השוואה כזו היא בגדר זילות השואה. גם השימוש התדיר בקריאות ''גודווין גודווין'' באתר הזה למעשה משרת את אותו דבר - ביסוס מעמדה של ''השואה'' כאירוע ייחודי וחד-פעמי, שאסור להשתמש בו אפילו כנקודה ארכימדית כאשר הדיון עוסק במשהו אחר. תוצאת האינדוקטרינציה המתקרבנת הזו היא שכאשר רובנו נתקלים בזוועה מסוג קצת אחר - כולל אפילו אחת כזו שהדמיון בינה לבין פרקטיקות נאציות זועק לשמיים - לא נוצרת תחושה של הזדהות עם הקרבנות. בהעדרה של זו, לא מפתיע שלרוב האנשים אין מוטיבציה להזיז את הישבן וממש לעשות משהו לטובתם. |
|
||||
|
||||
מישהו יכול להפנות אותי לאיזהשהו מקום באייל שמסביר מיהו גודווין ועל מה הוא נרדף עד חורמה באייל הקורא? |
|
||||
|
||||
תגובה 179378 (יש שם קישור לאתר של ליאור גולגר) |
|
||||
|
||||
הנה אחת יותר מוצלחת: תגובה 227366 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מסכים עם כל מילה. כשקורה אסון אנושי כזה, נדמה כאילו אנו קודם דרוכים להגן על ''השואה שלנו'', ורק אחר כך להפתח בכלל לעצם האירוע. זה כאילו רשמנו פטנט על הסבל, ואנו מגינים על האינטרס שלנו - בזוי ממש. אני חושב שאת הנקודה שהעלת ראוי להעלות בקול רם בתקשורת ובפניות לנבחרי ציבור. |
|
||||
|
||||
אם כבר הוזכרה השואה בהקשר לצפון קוריאה, הנה הדרך בה היא נלמדת שם. הדבר שודר בכתבה של CBSnews (ששודרה גם בישראל)1. הילדים לומדים שם לזהות את הנאצים עם האמריקנים ואת השמדת היהודים כמה שעשוי לקרות להם במלחמה הבלתי נמנעת עם המעצמה האימפריאליסטית. המסקנה של הילדים היא מלחמה עד מוות מתוך רצון להשמיד את האמריקנים עד האחרון שבהם. --------------------------------------- 1 http://www.cbsnews.com/stories/2004/02/26/60minutes/... ניתן לראות כאן גם קטע קצרצר מן הכתבה. |
|
||||
|
||||
רוצה לעשות משהו בקשר לזה? לי יש אפשרות להביא מאות ואלפים להפגנות.אני צריכה עזרה. תיצור קשר |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |