|
||||
|
||||
אתה יודע מה? גם אני בעד. עברתי על מילות השיר, כדי להיזכר (http://www.linet-pro.net/nodewebimages/24460/Files/y...) ואני חושב שיש במילים משהו שיכול לרכז סביבו קונצנזוס מקיר לקיר - יהודים, ערבים, חילונים, דתיים, נשים, גברים, כולם. כל אחד יכול להדגיש בשיר את החלקים שיותר מדברים אליו, ואין בו חלקים המוציאים מהכלל קבוצה מסוימת (אני חושב שגם מוסלמים ונוצרים יכולים להסתדר עם השופר בהר הבית, לעומת "נפש יהודי הומיה"). באיזשהו מקום זה מתחבר לרעיון שמתגלגל אצלי בראש על אתוס ישראלי מאחד חדש שאולי אפרט עליו בהזדמנות אחרת. |
|
||||
|
||||
''אני שוכב לי על הגב'' של אריאל זילבר |
|
||||
|
||||
של רוב אזרחי המדינה. |
|
||||
|
||||
אבל אפרים, מה יהא על האזרחיות? מה *הן* ישירו, כשההמנון הוא בלשון זכר? |
|
||||
|
||||
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. (גם זה רעיון להמנון, אבל עלול לקלקל את יחסינו עם מצרים) |
|
||||
|
||||
אם כבר זילבר, אפשר לבחור ב''הנה אנו המיואשים''. |
|
||||
|
||||
''אל נא תעקור נטוע'' זו שורה שכו-לם יכולים לשיר מעומק הלב. |
|
||||
|
||||
במיוחד בימים אלו, על רקע תוכנית ההינתקות של שרון מחד, ומאידך הצעות ליברמן לטרסנפר של סכנין ... |
|
||||
|
||||
לא נעים להגיד, אבל זה יכול להיות גם השיר של הפלסטינים ש"בחוץ". "השיבני ואשובה אל הארץ הטובה"... :) |
|
||||
|
||||
מסכים איתך. הפלסטינאים למדו דברים רבים מהתנועה הציונית. את חזון השיבה ועוד. הם מקוים לשוב לארץ ולקבלה מחדש, כפי שהיהודים עשו, ועל חורבות המדינה היהודית. זהו מאבק, לחיים ולמוות, בין שתי תנועות לאומיות. תנועות אלו נאבקות ביניהן ב'משחק סכום אפס'. |
|
||||
|
||||
להם יש עשרים ושתי מדינות לי יש רק אחת, הם רוצים גם את זאת והכל כה צודק והכל כה פשוט שבאים הם עכשיו ודורשים עצמאות ... על חורבות תל אביב הם רוצים מדינה חילונית דמוקרטית חופשית מתונה |
|
||||
|
||||
למען מטרה נעלה מותר לעקור עצי סרק |
|
||||
|
||||
אתה אמרת. אני מניח שמותר גם לנכש עשבים שוטים. |
|
||||
|
||||
מתחילים בעשבים ומי יודע איפה זה נגמר. אסור. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בעייתי קצת. הרקע של ירושלים של זהב ברור לכל, והוא מדבר בפירוש על המצב לפני מלחמת ששת הימים (הבית השני) ואחריו (הבית האחרון). לא משהו שאזרח לא יהודי (על כל פנים אזרח ערבי, נוצרי או מוסלמי כאחד) יכול להזדהות איתו, בלשון המעטה. |
|
||||
|
||||
ועוד בעיה קטנה: נפלי הרץ אימבר, מחבר התקוה, הינן שוכן עפר מזה 95 שנים. האם מישהו חושב שבכל טקס סיום קורס קצינים, פתיחת משחקי כדורגל של נבחרת ישראל או זכית ספורטאי ישראלי במדליה אולימפית בשבעים השנים הקרובות (ומה לגבי טקסים פחות רשמיים, כמו טקסי יום הזיכרון בבתי ספר לדוגמא) ישתתף משגיח מטעם אקו"ם על מנת לוודא שיורשיה של נעמי שמר מקבלים את התמלוגים המגיעים להם מהשמעת ההימנון? |
|
||||
|
||||
''שירת ההמנון הלאומי - בחסות משה מזגנים ובניו, הקירור של המדינה''. |
|
||||
|
||||
אני לא זוכר את הפרטים המדוייקים, אבל ממש עכשיו לא מזמן, אחרי מותה של נעמי שמר ז''ל, סופר בתקשורת על כך שמישהו העיר לה בזמנו על המילים ''ככר השוק ריקה'', ואמר שככר השוק לא היתה ריקה, היו בה ערבים - והיא אמרה (לא זוכר את המילים המדוייקות, אולי אפשר למצוא את זה גם באייל) שבשבילה ככר השוק היתה ריקה כל זמן שלא היו בה יהודים. השיר בהחלט מבטא נקודת ראות יהודית ובלתי אוהדת לערבים, וקשה להאמין שיוכל לרכז סביבו קונצנזוס יהודי-ערבי. |
|
||||
|
||||
אני מניח שההצעה לא ממש רצינית. אבל בכל זאת: נדמה לי שהטריק עם המנון זה שהוא לא משתתף במצעד הפזמונים ולא מתחלף כל כמה עשרות שנים. ההמנון האמריקאי אינו מייצג הזדהות עם מלחמה שרוב מוחלט של האזרחים כלל אינו יודע עליה (עם בת בריתה העקרית של ארה"ב כיום). אי ההזדהות של הערבים, החרדים והפוסט-ציונים עם מדינת ישראל הוא הגורם לאי הזדהותם עם ההמנון ולא להיפך. |
|
||||
|
||||
ואולי שהערבים יטענו (כמו הנוצרים) שהם היהודים האמיתיים? ואם כבר, שיגדירו שמכה היא ירושלים האמיתית ומדינה היא ציון. ושיהיו קצת יותר אדוקים למילות השיר מהיהודים ויהגרו לירושלים שלהם. הם אמנם קצת רחוקים מלהיות עם חופשי בארצם אבל בשביל זה יש המנון. |
|
||||
|
||||
אתה מדבר על "טרנספר מרצון"? תמשיך לחלום, רובנו נולדנו פה ועוד יותר מהנולדים ימותו פה למען קדושת הארץ (אותה הארץ) והאל (כל אחד מהם לכל צד) (אלא אם יבוא המשיח/שלום/ישו/חייזרים/היום שאחרי מחר) |
|
||||
|
||||
לא. אני מדבר על עלייה. |
|
||||
|
||||
המתאים ביותר, אם רוצים נעמי שמר, מדבר אל כולם והכי נכון. |
|
||||
|
||||
אני בטוח שלהרבה אנשים זה יפריע, ובעיקר "כל ישראל קדושים". אם כבר, הייתי הולך על "הו ארצי מולדתי". (למה דוקא נעמי שמר?) |
|
||||
|
||||
אני מכיר שיר שכל אחד יוכל למצוא בו משהו שהוא יכול להתחבר אליו |
|
||||
|
||||
איזה? |
|
||||
|
||||
בגירסת ה"עם חלכה" ______ ותודה ששאלת :) |
|
||||
|
||||
טשרניחובסקי כתב גירסה נוספת, בלי עקיבא. זו שהולחנה ע"י ש. ארצי. נעמי שמר עשתה מיקס של שתי הגירסאות, אולי ניתן להחליף את הבתים של עקיבא בבתים שלא הולחנו על ידה, ובעיקר: אולי כבר איננה ודאי ניטל זיוה דבר בשבילנו ה' לא ציוה ואולי כדאי בכלל להוציא את נ. שמר מהעניין ולקחת את הגירסה של שלמה ארצי כהמנון. נראה לי שהוא יהיה גמיש יותר בענייני זכויות יוצרים. אני, אישית, תמיד העדפתי כהמנון שיר אחר שלו, "ארץ פומפורנל" -:) |
|
||||
|
||||
אם כבר מוציאים מכרז לבחירת הימנון חדש(1) אני בעד "אין לי ארץ אחרת". מתאים לשמאלניים ולימניים, ליהודים ולערבים, לגברים ולנשים (אבל לא למחזיקי דרכונים כפולים). ___ (1) בכל פעם שהערבי התורן נשאל האם הוא שר את ההימנון בארוע כזה או אחר, אני מחכה לערבי שיענה "כן, בהתכוונות רבה, בעיקר את המשפט 'להיות עם חופשי בארצנו"' |
|
||||
|
||||
בזמנו סופר 1 שתלמידי התיכון באום אל פחם מתעניינים בשירת ביאליק ומוצאים בה מקור להזדהות בשל תאורי השאיפות הלאומיות. 1 אגדה אורבנית או אמת? לא אדע. |
|
||||
|
||||
אולי הטקסט מתאים לכולם, אבל הלחן שלו לא ''המנוני'' מספיק. |
|
||||
|
||||
הכוונה שלך שאינו מארשי מספיק? עם קצת מאמץ (וזמן) אני משיג לך ביצוע לשיר של תזמורת נשפנים, המנוני למהדרין. |
|
||||
|
||||
העובדה היא שללא יהודים אין כל בעיה עם ההמנון. לדרוזים אין כל בעיה לשיר אותו, כפי שלאתאיסטים הבריטים אין בעיה לשיר את 'אל נצור את המלכה'. הבעיה של הערבים איננה נובעת ממילים אלו, אלא מהתנגדותם היסודית למדינה יהודית. מה שמבדיל אותם ממיעוטים אחרים במדינות דמוקרטיות, שאינם שוללים את זכות הקיום של המדינה. מה שמצדיק התייחסות שונה לחלוטין אליהם. |
|
||||
|
||||
אני בעד! אני עוד זוכר את הקליפ בו להקת חיל הים (?) נוסעת ברכבת קטנה. "... והשיניים לא מתקלקלות..." |
|
||||
|
||||
אם תרצה, אפשר להתחיל בהקמת עמותה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |