|
||||
|
||||
סליחה, אתה לא נתת כאן נאום חוצב להבות על הפרדת שתי המלכויות, ועל כך ששום חפיפה ביניהן אינה אפשרית או רצויה? פתאום היהדות שלך מושיבה נשים יחד עם גברים ללמוד תורה ולהכנס לגמרא? זה יופי. קצת משונה שנמצאו רק שתיים שהגיעו לדרגת ההתפתחות השכלית הנדרשת, אבל גם שתיים זה יותר מכלום. הואל נא ולמדנו כמה תלמידות מאכלסות את ספסלי ישיבת "עטרת ישראל"? |
|
||||
|
||||
ראיתי סרט דוקומנטרי על עיתונאית מרוקנית שנסעה לראיין מורי הלכה מוסלמים. בנסיעה של מאות קילומטרים מדבריים היא ניתקלה בסרובם של כמה מורים לשוחח איתה, למרות שהיא הציעה להקים מחיצה מסדן ביניהם ולמרות שהיא מסרה להם בכתב את שאלותיה בנושא דת. בסוף היא מצאה בי"ס גדול המחנך איממים ושופטים דתיים שהמורה הסכים לדבר איתה. היא שאלה אותו מה דינה של בחורה מוסלמית בת 30-40 שעדיין לא נישאה. תשובתו - חובתה של בחורה מוסלמית היא להיתחתן בגיל 16. כוחה ומהותה של האישה הוא הרחם ורק דרכו היא יכולה להביע את תפקידה ואת עצמה בעולם. האישה היא רחמה ולכן היא מחויבת להיתחתן משום שהרחם הוא הבסיס לכל הדת. |
|
||||
|
||||
ולכן ישראל [וגם ישמעאל] רחמנים בני רחמנים הם. |
|
||||
|
||||
כוונתך לתגובה 220027. כאשר אדם טוען בדבר הפרדת רשויות, אין זה אומר שלא יתכן מבחינתו שיתוף פעולה הדדי ביניהן. בישראל, הרשויות המקומיות מופרדות ובנויות כך שיתאפשר ביניהן שיתוף פעולה מלא. ויש תועלת לציבור בהפרדתן מלכתחילה. נשים משכילות למדו ביחד עם קרובי משפחתם תלמידי החכמים במסגרות משפחתיות, ואף השכילו להאיר את עיני בעליהן או אביהן בהבנת התורה. אין להסיק מכך שיש להושיב נשים ביחד עם גברים ללמוד מקצוע באשר הוא, שלא לומר לשם לימוד התורה. כי מה לעשות, שבדרך כלל הולידה תערובת השעטנז הזאת צרות בצרורות בענייני צניעות. מה גם שמבחינה נוירולוגית-קוגניטיבית, צורת קליטת הלימוד הנשית שונה מאוד מצורת הקליטה והעיכול של הגבר, ולכן הושבתם יחד על אותו ספסל לימודים לא בריאה ללימודם. |
|
||||
|
||||
אני אתגבר על הפיתוי להציק לך בעניין ''צורת קליטת הלימוד הנשית שונה מאוד מצורת הקליטה והעיכול של הגבר'', אבל לפחות תפסיק לנפנף בברוריה כאילו היא מלמדת משהו על הגישה הכללית של היהדות לכבודה של בת המלך. אגב, אם אנחנו כבר עוסקים בזה, ספר לי מעט על ישיבת ''שובו בנות'' ועל פסקי הלכה שיצאו ממנה. |
|
||||
|
||||
השכ''ג לא רצה ''להציק לך'', אבל אני מבקש, אם אפשר, שתסביר מעט בעניין צורת קליטת הלימוד הנשית השונה מאוד מצורת הקליטה והעיכול של הגבר. וכמו כן, האם יש לך קישורים בנושא זה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |