|
||||
|
||||
זה בדיוק מה שניסיתי להגיד לך: לא *כל* היהודים מרגישים כאן יותר שייכות ובטחון. אם את חושבת שאני מרגיש שייכות כלשהי ליהדות של מר פז או שלך, אולי כדאי שתתעוררי. לגבי הבטחון, אני לא חושב שיש הרבה מקומות בעולם בהם מרגישים פחות בטוח. ובעניין אלפיים שנות: רק מיעוט קטן מהעם נשאר יהודי, כך שאפשר להגיד שרוב העם שכח גם שכח. |
|
||||
|
||||
הא! אבל מי ששכח הוא לא העם. אתה לא שם לב למעגליות. |
|
||||
|
||||
זה מתחיל להזכיר את ההגדרה של אפו לבינה מלאכותית. מי ששכח היה (חלק מ)העם, וברגע ששכח הוא חדל להיות כזה. |
|
||||
|
||||
לא טענתי ש*כל* היהודים מרגישים כאן שייכות וביטחון. בהחלט יש יוצאים מן הכלל, שלא מפריעים לכלל שאמרתי להיות נכון. אתה לא ממש קראת את מה שכתבתי- הבהרתי שבאמת השיטה היחידה להרגיש טוב בארצות הגלות היתה התבוללות. ואכן יש לא מעטים שבחרו בדרך הזאת. לא תמיד זה עזר להם, אבל לעיתים כן. מה שאמרתי הוא שאתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד מדינת ישראל. לכן הברירה העומדת בפני *היהודים* הללו היא או לחיות במקומם בגלות, או להעקר ממקומם כדי לחיות במולדתם. |
|
||||
|
||||
יוצאים מן הכלל? אולי. אני לא לגמרי בטוח מה בכלל ומה היוצא. יצא לך משפט משעשע מאד, שצריך להעביר לסדרת הכתבות על פרויד: "אתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד [ב]מדינת ישראל". אני מבין, כמובן, את מה שניסית להגיד כאן, אבל חוששני שגם בעניין זה העובדות לא ממש תומכות בתיאוריה שלך. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את הקטע עם הטעות שלי ופרויד. לפעמים צריך להסביר לי לאט כדי שאני אבין מהר. |
|
||||
|
||||
המשפט "אתה לא יכול להיות יהודי, ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר, מלבד [ב]מדינת ישראל" עשוי להיקרא כ"רק במדינת ישראל אתה יכול להיות יהודי ולהרגיש שייך בשלמות למקום אחר". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |