|
||||
|
||||
לא לגמרי מובן לי איך נכנס כאן ענין השירה בציבור. כשדני סנדרסון כתב את "נתתי לה חיי" הוא עשה זאת בשביל 1 שכורת תבצע אותו בפסטיבל, בתקוה להגיע לאירוויזיון. זה שכיום לפיד ואריסון 2 מזייפים אותו בגרונות ניחרים תחת ניצוחה של הגברת שרוף, זה כבר ספור אחר. האם "נתתי לה חיי" לא היה ראוי להתקטלג כפזמון כבר בעת בצוע הבכורה? מתי כספי נתן פעם הדגמה פומבית (שתועדה בטלויזיה) עד כמה קשה לשיר כמו שצריך לחנים מסוימים של סשה ארגוב (התרגיל התבצע באמצעות "מעבר לתכלת" של רחל שפירא). מה זה אומר עליהם? 1 בוא נניח שזה נכון. 2 כדי שלא להסתכן בתביעת דיבה מצד גורמים שממש עלולים להגיש אותה, אציין שייחוס שירת "נתתי לה חיי" ללפיד את אריסון נעשה לצרכי המחשה בלבד (זייפו שירים אחרים, אבל לא בהכרח את זה). |
|
||||
|
||||
עניין השירה בציבור נכנס הנה ב תגובה 230037 . את הטענות נא להפנות למחבר התגובה ההיא. |
|
||||
|
||||
ואני, בתגובה 230220, בסה"כ ציינתי איזה פריט טריוויה דל חשיבות בנוגע לכתיבה בהזמנה. אם אני מנסה לבדוק את "נתתי לה חיי" באמצעות הקריטריון (*המלא*) של האלמוני, יוצא לי כי זה אינו פזמון. מישהו קבל תוצאה אחרת? |
|
||||
|
||||
עניין השירה בציבור, שהיא שירה של ציבור ולא של אינדיבידואלים יש בו לדעתי כדי רידוד הטקסט ושינמוך המנגינה- כפי שהוזכר כאן, ישנן יצירות מוזמנות שהן מורכבות מאוד- וזה לא תקף לז'אנר של השירה בציבור, כלל שתקף לז'אנר הוא שתמיד יהיה את האחד שיטעה וישיר בקול את הבית הלא נכון אחרי הפזמון החוזר ליי לה לה לה ליי |
|
||||
|
||||
עד כמה ששמתי לב, לא מעט שירים מורכבים ו/או גבוהי שפה זוכים להיות מבוצעים לעתים תכופות במסגרת סשנים של שירה בצבור. (בשורה האחרונה התכונת ל"הללויה"?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |